De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Daarom heb je zowel cash als effecten in USD in port. Je kan switchen à volonté. Zowel bij daling als stijging kan je je saldo verbeteren.
Dat is me vroeger ook al opgevallen. De markten zijn zo gefocust op de rente dat de aandelen dalen bij goed nieuws en stijgen bij slecht nieuws.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 april 2024, 18:58 Zoals steeds zakt de beurs een beetje door beleggers die denken: oh jee. De economie doet het te goed !!! De FED zal hun rente niet snel laten zakken.
-
- Verbannen Gebruiker
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat is dan "goed nieuws" en wat is dan "slecht nieuws" bij wat je opgevallen is ?Yaris schreef: ↑1 april 2024, 21:14Dat is me vroeger ook al opgevallen. De markten zijn zo gefocust op de rente dat de aandelen dalen bij goed nieuws en stijgen bij slecht nieuws.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 april 2024, 18:58 Zoals steeds zakt de beurs een beetje door beleggers die denken: oh jee. De economie doet het te goed !!! De FED zal hun rente niet snel laten zakken.
-
- Verbannen Gebruiker
Even naar boven scrollenEarthNvstr1 schreef: ↑1 april 2024, 21:37Wat is dan "goed nieuws" en wat is dan "slecht nieuws" bij wat je opgevallen is ?
huisjetuintjefiets schreef: ↑28 maart 2024, 19:19 En het goede nieuws blijft maar binnenstromen ...
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd: 2023 was goed, 2024 wordt beter.
....
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maar dat strookt niet met de ervaringen van Yaris ... vandaar mijn vraag aan Yaris ...
Zeker niet te vergeten "goud" voor de gouddelvers onder ons.
Ik heb van mijn aankopen nog geen spijt gehad.(+23%)
Compenseert mijn twee gemiste aankopen in de twee defensie etf's die inmiddels + 25% staan.
Altijd maar op "vinkenslag" ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Aandeel van de dag "Miko" +21,6%.
Is er iemand wakker geworden ?
Is er iemand wakker geworden ?
-
- Verbannen Gebruiker
Lijkt me eerder dat iemand om 16u30 een order voor 49,6 wou plaatsen en per ongeluk 59,6 heeft ingetikt.
Morgen gaan we het weten.
Toch vreemd volkje die analisten.
Na de sterke stijging van het goud komen Paul D’Hoore en Pascal Paepen nu het advies geven om te gaan investeren in goud want de top is nog niet in zicht.
Waarom dít een extra gunstig moment is om goud te kopen
Op lange termijn zal je dus niet rijk worden door te beleggen in goud, omdat de belegging vooral je geld beschermt tegen inflatie. Een ander verhaal zien we nu op de korte termijn. “Beleggers mogen dan wel anticiperen op een rentedaling die nog moet komen, de stijgende trend van goud zal ook ná die rentedaling nog een tijdje aanhouden”, verwacht D’Hoore samen met andere experts.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Na de sterke stijging van het goud komen Paul D’Hoore en Pascal Paepen nu het advies geven om te gaan investeren in goud want de top is nog niet in zicht.
Op lange termijn zal je dus niet rijk worden door te beleggen in goud, omdat de belegging vooral je geld beschermt tegen inflatie. Een ander verhaal zien we nu op de korte termijn. “Beleggers mogen dan wel anticiperen op een rentedaling die nog moet komen, de stijgende trend van goud zal ook ná die rentedaling nog een tijdje aanhouden”, verwacht D’Hoore samen met andere experts.
Precies, analisten voorspellen altijd iets als het al gebeurt is.karine schreef: ↑3 april 2024, 10:44 Toch vreemd volkje die analisten.![]()
Als analisten en ook abonnement verkopers zo goed waren, dan waren ze geen analist of abonnement verkoper geworden, maar gewoon belegger.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Gelukkig had ik mijn goud al een hele tijd geleden gekocht en verkoop ik nu een deel.
Ik ben natuurlijk geen expert, maar het zou dus kunnen dat goud nu gewoon een inhaalbeweging op de inflatie van afgelopen twee jaar maakt en wie nu instapt reeds grotendeels achter het net vist
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)