De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Slecht nieuws voor AB Inbev (€ 65,26): 'Na de kwartaalupdate en de halvering van het dividend gisteren verlaagt ABN AMRO het koersdoel voor ABI0,66% van 107 naar 94 euro. Het koopadvies blijft intact' (De Tijd vandaag, 13u28).
Grapjassen daar bij ABN Amro.
Quid een poll: 'waar zal de BEL20 eind dit jaar staan ?' Gok op 2.800 (vandaag 3.364)
Grapjassen daar bij ABN Amro.
Quid een poll: 'waar zal de BEL20 eind dit jaar staan ?' Gok op 2.800 (vandaag 3.364)
Alle winst van gisteren is weg. De beurzen gaan stevig zuidwaarts.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@Dirk2: Wat baten kaars en bril... (of was het 'aars en bil'?)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik geef toe het is een grote vereenvoudiging :-).
De voornaamste elementen achter mijn bewering: De aandelen in MSCI world vertegenwoordigen ongeveer 70% van het bedrag dat wereldwijd in de vrij verhandelbare aandelen belegd is. De index is het "gemiddelde" van deze aandelen.
Omdat deze index zo'n groot gedeelte van de aandelenmarkt vertegenwoordigd beschouw ik hem als de benchmark.
Een reeks belegers zal erboven zitten en een deel eronder.
Het doel van mijn post is ook de leden van dit forum verder te laten kijken dan hun kerktoren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat een deel het beter doet dan de index en een deel het minder daar valt weinig tegen in te brengen maar als je grote vereenvoudiging voortvloeit uit de idee dat de index het "gemiddelde" is dan zou ik toch eens het verschil tussen een gemiddelde en een mediaan opzoeken.
Bovendien vind ik de uitspraak die zo vaak opduikt dat de index het "gemiddelde" van de markt is ook al raar. Het enige dat je kan zeggen is dat een index een (gewogen) gemiddelde is van een bepaalde selectie aandelen.
Bovendien vind ik de uitspraak die zo vaak opduikt dat de index het "gemiddelde" van de markt is ook al raar. Het enige dat je kan zeggen is dat een index een (gewogen) gemiddelde is van een bepaalde selectie aandelen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat Yaris denkt dat het hier een stripforum is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Voor een symmetrische verdeling vallen gemiddelde en mediaan samen; heb je reden om aan te nemen dat rendementen van beleggers niet symmetrisch verdeeld zijn? Ze zijn niet normaal verdeeld door de fat tails, maar ook overdisperse verdelingen kunnen perfect symmetrisch zijn.Jeky schreef: ↑26 oktober 2018, 19:07 Dat een deel het beter doet dan de index en een deel het minder daar valt weinig tegen in te brengen maar als je grote vereenvoudiging voortvloeit uit de idee dat de index het "gemiddelde" is dan zou ik toch eens het verschil tussen een gemiddelde en een mediaan opzoeken.
Voor de rest kan je je inderdaad wel afvragen of IWDA echt 'de markt' is. Het is ongetwijfeld een uitstekende benchmark voor large/mid caps, maar het sluit small caps en ook frontier markets uit. Dat laatste is misschien maar goed ook, dat terzijde.
De Nasdaq en de S&P 500 verkeren sinds vandaag officieel in een correctie. Daarbij zijn aandelen 10 procent onder hun meest recente piek gezakt.
Je hebt verschillende indexen maar een index die alle aandelen in een bepaalde markt volgens marktkapitalisatie aanhoudt, zal per definitie de gemiddelde opbrengst hebben van alle beleggers samen die actief zijn in die markt.Jeky schreef: ↑26 oktober 2018, 19:07 Dat een deel het beter doet dan de index en een deel het minder daar valt weinig tegen in te brengen maar als je grote vereenvoudiging voortvloeit uit de idee dat de index het "gemiddelde" is dan zou ik toch eens het verschil tussen een gemiddelde en een mediaan opzoeken.
Dit is natuurlijk enkel het geval wanneer we kijken naar de aandelen in die markt bv voor de MSCI World zijn dit large/mid caps in ontwikkelde landen.
Wat een klein kind groot maakt maakt een groot kind terug klein. Het is fijn om zoals altijd thuis te zijn.
In de VS veranderen ze pas het volgende weekend naar wintertijd.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor