De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
duitse economie gekrompen
Denk dat opnieuw daling vooral komt door Duitse krimp
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... rmbel.aspx
Misschien is de recessie al begonnen.. heeft men het begin van een recessie ooit al op tijd aangekondigd?
Quality growth investor
Tja, wat is het nu.. lees eerst overal over krimp duitse economie.. maar dan hier: https://finance.yahoo.com/news/german-e ... 51558.html "German economic upturn to continue in Q4 after Q3 slowdown - ministry" en oa Daimler, BMW omhoog
Quality growth investor
Een daling tov het vorige kwartaal komt nog wel voor, dat is niet zo ongewoon. In vergelijking met het derde kwartaal vorig jaar was er nog altijd een stijging van 1,1% - dat vind ik belangrijker.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
idd, & niet te vergeten dat auto-industrie een grote sector is in Duitsland. De WLTP normen hebben zich in september fors laten voelen daar. (en wss speelde men hier in augustus al op in)
Donderdag komt acea.be met een update over de registraties voor oktober. Benieuwd hoe groot de impact nog gaat zijn...
Ik denk dat ik nog maar eens een schijf cash ga injecteren. Een eerste injectie heb ik gedaan in februari, dan oktober, maar ondertussen staat alles nog maar es lager. Ik voel me precies Mario Draghi met zijn bazooka
Enfin, zolang er cash is, is er hoop
Enfin, zolang er cash is, is er hoop
Hou er rekening mee dat we nog een pak lager kunnen.
Dat gezegd zijnde lijkt het me een goede strategie om geregeld te blijven bijkopen.
Als je er zo eens over nadenkt, alle aandelenkoersen wereldwijd zijn beginnen zakken na de aanstelling van Trump, en ze blijven nog zakken. Misschien heeft dat er niets mee te maken, het is maar perceptie.
Het wordt spannend.
Algemene bedenking: Engeland heeft nooit aanvaard dat Europa verenigd zou zijn. Het voerde er talloze oorlogen voor (divide et impera of zo iets). Logisch gezien zouden ze dan bij een Brexit moeten aansturen op de val van de EU, evt met de hulp van hun Amerikaanse neven.
Vond daar nu de bevestiging van:
A rejection of the Barnier Brexit plan would hurl all Europe into existential crisis.
The revolutionary nihilist answer to the EU’s Brexit ultimatum is surely to bring the European temple crashing down on everybody’s heads, by means of a no-deal economic shock. Tabula Rasa would be one way out of the constitutional impasse, for those with steel nerves.
Some sovereignty Brexiteers might calculate that mutual assured recession would expose the hubris of Europe’s leaders and precipitate an internal political bloodbath in a string of countries, allowing for some sort of post-trauma settlement once the dust clears.
https://www.telegraph.co.uk/business/20 ... istential/
Even goed verstaan.
Bedoel je dus dat de britten via een harde brexit europa kapot willen maken en de amerikanen hun gaan helpen ofzo?
Bedoel je dus dat de britten via een harde brexit europa kapot willen maken en de amerikanen hun gaan helpen ofzo?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Waarom zou de EU niet zonder Groot-Brittannië kunnen? Na de Brexit blijven er nog 27 landen over die intracommunautair met elkaar handel kunnen drijven, is dat niet genoeg? Oospronkelijk waren we maar met zes (EGKS: Benelux, Duitsland, Frankrijk en Italië).
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Toen ik nog klein en naïef was dacht ik ook dat ik met mijn urinestraal een bedrijfsbrand kon blussen, intussen weet ik wel beter.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Zoals Gulliver in het land van de Lilliputters.
EU kapot maken: dat lijkt me uit een en ander toch af te leiden. Wat betreft de VS: op economisch gebied zijn het toch onze vrienden niet ?
Ik denk niet dat het hun zal lukken, ze denken nog altijd in de tijd van het British Empire te zitten, maar de Britten hebben toch al ruimschoots bewezen streken in hun lijf te hebben.
Elke gelijkenis berust op zuiver toeval.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door SparSpaar op 15 november 2018, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.