De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Over die oostelijke schooiers gesproken...
De britten missen ze nu al. Een groot deel van de verpleegkundigen komen daar uit om oost europa.
De dienstverlening verloopt door de laatste tijd nog slechter aangezien een deel van die mensen gezien de brexit het toch maar afbollen.
De britten komen zelf duizenden mensen te kort in het leger en zoeken ze nu externe .
De britten missen ze nu al. Een groot deel van de verpleegkundigen komen daar uit om oost europa.
De dienstverlening verloopt door de laatste tijd nog slechter aangezien een deel van die mensen gezien de brexit het toch maar afbollen.
De britten komen zelf duizenden mensen te kort in het leger en zoeken ze nu externe .
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Dat is hier hetzelfde. Wanneer we later in een bejaardentehuis zullen zitten is de kans groot dat we verzorgd zullen worden door Marokkaanse bejaardenhelpsters.
Ja, vind voor sommige beroepen maar eens één can die rasechte belgen die het nog wil doen.
Dat vind ik toch onverstaanbaar aan ons migratiebeleied. Dat je mensen opvangt die in de miserie zijn ok. Maar waarom ook niet focussen op een deel mensen te halen die vb beschikken over diploma’s die wij ontbreken of ondernemende mensen die in ruil voor vb x aantal mensen te werk te stellen of een zaak te runnen een verblijfvergunnnibg krijgen.
In de VS moet je maar eens zien hoeveel internatiobaal talent er blijft naar daar trekken via de unief enz.
Dat vind ik toch onverstaanbaar aan ons migratiebeleied. Dat je mensen opvangt die in de miserie zijn ok. Maar waarom ook niet focussen op een deel mensen te halen die vb beschikken over diploma’s die wij ontbreken of ondernemende mensen die in ruil voor vb x aantal mensen te werk te stellen of een zaak te runnen een verblijfvergunnnibg krijgen.
In de VS moet je maar eens zien hoeveel internatiobaal talent er blijft naar daar trekken via de unief enz.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
1.
Veel van de mensen die hier aankomen hebben ettelijke 1000-den dollars betaald om tot hier te geraken.
In hun land waren ze zeker geen sukkelaars die passief de situatie ondergaan. Het omgekeerde is eerder waar.
2,
In de UK komen 2/3 van migranten niet uit de EU. De brexit zal hieraan niets veranderen.
Veel van de mensen die hier aankomen hebben ettelijke 1000-den dollars betaald om tot hier te geraken.
In hun land waren ze zeker geen sukkelaars die passief de situatie ondergaan. Het omgekeerde is eerder waar.
2,
In de UK komen 2/3 van migranten niet uit de EU. De brexit zal hieraan niets veranderen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat is de échte politieke praat die we al decennia horen.
Betaal de mensen naar hun arbeid. Vind je ze niet? Wel: betaal ze meer, geef ze meer voordelen.
Het relaas dat de Belgen niet in de koolputten wilden werken is gewoon een broodje aap. Betaal ze voor de gevaren, het zware werk, de ploegenarbeid, laat ze vroeger op pensioen gaan, ...
Ze mochten vroeger op pensioen gaan, gewoon omdat ze dan al helemaal naar de kl... waren.
Maar nee, de politiekers zijn zelf op zoek gegaan naar de boerendorpen in Italië, Algerije, Turkije, Marokko, ... gewoon om het gras voor de voeten van de werknemers en de vakbonden weg te maaien.
Wil je goeie werkomstandigheden (of correcte werkomstandigheden)? Wel er zijn er die het met minder willen doen en als je niet oplet ben je jouw job ook nog kwijt.
De mijn-verhalen die in 'Marina' naar voor komen zijn écht niet gefantaseerd hoor.
Intussen vulden de adel ferm hun zakken, lees de verhalen maar eens over de Boël's of over Zwartberg.
Denk je dat we geen Belgen meer vinden om als verpleegkundige aan het werk te gaan? Als je ze deftig betaalt, deftig ondersteunt en ze niet achter laat in een shithole, geen enkel probleem om kandidaten te vinden.
Maar als je ze dropt in onderbezette afdelingen, 's nachts alleen laat opdraaien voor een ganse vleugel met 60 of meer patiënten. Wel dan moet je op de duur ook niet meer af komen dat je geen kandidaten meer vindt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Geen probleem, als je dat wil zal je in je een bejaardentehuis kunnen jiezen waar je verzorgd zal worden door een "echte belg".... Ik hoop dat je nu al bezig bent om ervoor te sparen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Mijn punt is voornamelijn migratie zal er altijd zijn.
IPV enkel naief mensen te halen uit menselijke reden, zoek ook degenen die we wel degelijk nodig hebben.
Leg die mensen voorwaarden op om hier bij te dragen en zich nuttig te maken. Haal niet enkel de mensen in miserie maar degenen die we kunnen gebruiken. Laar eerst natuurlijk eigen mensen de kans maar waar er mensne te kort komen haal de beste.
IPV enkel naief mensen te halen uit menselijke reden, zoek ook degenen die we wel degelijk nodig hebben.
Leg die mensen voorwaarden op om hier bij te dragen en zich nuttig te maken. Haal niet enkel de mensen in miserie maar degenen die we kunnen gebruiken. Laar eerst natuurlijk eigen mensen de kans maar waar er mensne te kort komen haal de beste.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
'Echte Belg, echte Belg, ... ', daar gaat het toch helemaal niet om.
Het gaat hem om een eerlijk loon voor het geleverde werk. Vind je het normaal dat je d'er 's nachts in een bejaardentehuis er alleen voor staat voor meer dan 60 hulpbehoevenden?
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 16 november 2018, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Een kleine dip in Sofina deze week,...misschien slaag ik ze toch nog best even in voor het weekend. Laagste punt als je de week grafiek bekijkt.
Dat gaat niet. Er zijn grenzen aan hoeveel werkgevers kunnen betalen voor een gegeven job, of anders gezegd hoeveel klanten kunnen en willen betalen voor een product.Spruitekop schreef: ↑16 november 2018, 14:17Dat is de échte politieke praat die we al decennia horen.
Betaal de mensen naar hun arbeid. Vind je ze niet? Wel: betaal ze meer, geef ze meer voordelen.
Neem nu die bejaardenhelpster. De prijzen van rusthuizen zijn nu, ondanks alle overheidssteun en de relatief lage lonen van het personeel, al te hoog voor veel mensen. Nog meer overheidsgeld is geen optie, gelet op het stelselmatig stijgend aantal hulpbehoevende ouderen. Hogere lonen kunnen dus uitsluitend komen van de bewoners, die nu al te vaak al de grenzen van hun financiële draagkracht zitten. Of je kan een aantal zorgtaken automatiseren, maar dat gaat ten koste van jobs en wordt niet altijd geapprecieerd door de bewoners.
Of om eens over die mijnwerkers te spreken: als steenkool uit ondergrondse mijnen te duur wordt, haal je het uit open mijnen met zeer lage arbeidskosten. Of je schakelt gewoon over op een van de talloze alternatieve energiebronnen die er zelfs toendertijd al waren (waarom zijn we massaal voor kernenergie gegaan?).
Plus, pas op met een looninflatiespiraal. Als je bejaardenhelpsters meer betaalt, zuigen rusthuizen werknemers aan uit andere sectoren, die dan zelf ook meer moeten betalen. Een vicieuze cirkel van immer stijgende lonen onstaat, die vroeg of laat eindigt in veel hogere werkloosheid en/of veel hogere inflatie.
Vergrijzing, en de meer algemene krapte op de arbeidsmarkt, heeft geen simplistische oplossingen als 'hogere lonen'. Zelfs in landen die de financiële ruimte hebben om hoge lonen te geven voor jobs in pakweg zorg of voedselverwerking (Noorwegen iemand?), blijven vuile, zware of gewoon saaie jobs massaal openstaan. Men is daar evengoed als hier aangewezen op een combinatie van arbeidsmigratie en automatisatie.
Dat gezegd zijnde kunnen we wel veel leren van Japan. Dat land toont dat je een extreem vergrijzende populatie toch waardig en betaalbaar kan ouder laten worden door ze zo lang mogelijk werkend, zelfstandig en gezond te houden.
Ze hebben inderdaad een andere kijk op ouder worden. Zie bijvb de film "De ballade van Narayama" van Imamura.
Ik heb de indruk dat als paul een Japanner was, hij al een tijdje naar de berg gedragen was
Je wist het waarschijnlijk wel, maar toch: ubasute (het laten sterven van ouderen op afgelegen plaatsen) is een mythisch gebruik dat nooit courant is geweest in de Japanse geschiedenis. Ook andere bekende vormen van senecide zoals het onthoofden van ouderen in de Balkan of het van rotsen werpen van ouderen in Scandinavië zijn volstrekt mythologisch.
Wel een mooie film, puur visueel dan.
Voor zover bekend doodt of doodde geen enkele cultuur systematisch bejaarden. Enkel tijdens hongersnood bestond in sommige culturen de regel dat men het eerst voedsel afnam van de oudsten (wreed, maar logisch).
@dw: ze zien dat niet echt als doden. Het is gewoon zich opofferen om de nieuwe generaties meer kansen te geven. "Mijn rol is uitgespeeld, nu is het aan de volgende generaties." Maar om op de berg te geraken, hebben ze een beetje hulp nodig. En de oude man in de film moet zijn zoon daar nu en dan aan herinneren door met zijn stok op zijn hoofd te kloppen.