De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
En ik het konijn van Tom Simonts. Ik heb het bijna plat gereden, oef!
Dat konijn staat mij wel aan eigenlijk. Ik verwacht nog een dividend van bpost en een dertiende maand die samen staan te popelen om aan het werk te gaan. Ik ga voor wat bijkomende S&P500. Er zitten daar een paar schoontjes tussen die ferm gedaald zijn.
Hebben die 'schoontjes' een naam?
Het voordeel van een index is dat je je hoofd niet hoeft te breken over wie de schoontjes zijn, je koopt ze sowieso, welke het ook zijn. Een paar schoontjes zijn voldoende om die slechteriken te neutraliseren. Maar om op je vraag te beantwoorden: Apple, Berhkshire, Oracle, 3M, nVidia, Baxter zijn allemaal topbedrijven in hun soort die nu wat goedkoper geworden zijn.
Brexitstemming van morgen is uitgesteld.
May zou meer toegevingen van europa vragen.
Man man wat gaan ze nog bedenken
May zou meer toegevingen van europa vragen.
Man man wat gaan ze nog bedenken
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
De britten hebben recht op correcte behandeling.
Juncker heeft reeds te kennen gegeven niet bereid te zijn om te heronderhandelen. Denk dat we de komende dagen nog heel wat rood gaan zien... Toch blij dat ik eigenwijs ben geweest en - nog - niet ben ingestapt de afgelopen weken.
Ik lees hier regelmatig 'koop gericht aandelen bij', maar over welke bedragen en aandelen gaat het dan?
Allee komaan VIX. Wanneer ga je naar de 30.
Je bent nu al 2 maand aan het treuzelen om naar de paniekzone te gaan.
Nu aan 25,57 vandaag = +10%
Je bent nu al 2 maand aan het treuzelen om naar de paniekzone te gaan.
Nu aan 25,57 vandaag = +10%
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als die vix inderdaad naar daar gaat of hoger zitten de beurzen met een serieuze verkoudheid dwz veel lagere koersen
Ja maar tijdens die paniek is het ideaal om wat te kopen met tijdelijk minder risico omdat we dan een serieuze tijdelijke rebound krijgen.
Het is daarom dat ik liever heb dat de VIX ineens omhoog gaat dan dat getreuzel die blijft aanslepen.
Net als vrijdag gaat de VIX alweer omlaag op hetzelfde tijdstip, met vooral een Nasdaq die hoger gaat.
Telkens als Europa sluit gebeurt dit omdat men in Europa veel banger is van aandelen.
Vix blijft maar dalen tot +6% en voor sluiting Europa stond die nog op 10%.
Er zijn Amerikanen die zeggen: "Die bange Europeanen zijn weg, nu kan ik nog eens long traden"
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 10 december 2018, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat gebeurt en gebeurde ook in het verleden zeer veel, valt echt op.
Straks ga ik nog gelijk krijgen met mijn voorspelling van BEL20 op 2800 eind dit jaar. De mot zit er in, paniek dreigt bij de massa. En dat zonder echte ramp of plots militair conflict ...
Wat me vooral verontrust is dat de beurzen gelijklopend naar beneden gaan. Het lijkt wel psychologisch, en dat was het in '30 ook.
Wat me vooral verontrust is dat de beurzen gelijklopend naar beneden gaan. Het lijkt wel psychologisch, en dat was het in '30 ook.
Valt toch totaal niet te vergelijken met 29/30SparSpaar schreef: ↑10 december 2018, 18:57 Straks ga ik nog gelijk krijgen met mijn voorspelling van BEL20 op 2800 eind dit jaar. De mot zit er in, paniek dreigt bij de massa. En dat zonder echte ramp of plots militair conflict ...
Immense recessie toen, hoge werkloosheid, overproductie, vooraf gegaan van torenhoge waarderingen, ...
Beurs herpakt zich in januari voor paar maanden. Of een tikkeltje vroeger.