De Beurs vandaag
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Volgens mij gewoon een pullback nadat alles de afgelopen twee/drie weken als een raket omhoog geschoten is. De CNN "Fear and Greed" index tikte zelfs even 95 aan, wat duid op een oververhitte euforische markt. Zoiets kan niet blijven duren. (Een maand geleden stond die index trouwens op 37). Momenteel 85 dus nog steeds veel hebberigheid in de markt
als ik mijn port bekijk, de laatste weken, ging het met vole percenten er af en de dag erna er weer bij.
De toestand in:
1. Iran
2. Oekraine
Men wacht af wat er zal gebeuren. Gevolg, dalende koersen.
1. Iran
2. Oekraine
Men wacht af wat er zal gebeuren. Gevolg, dalende koersen.
hoe bedoel je, wachten?
ik zie verkopen, dat is toch niet wachten.
of bedoel je een licht paniek, is het dat?
-
- Full Member
- Contacteer:
ik zie evenveel kopers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie een slechte maagzuurspiegel
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoppa nog een hap! kom nog één hap dan hebben we genoeg voor vandaag!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Er zijn altijd evenveel kopers als verkopers, dat is toch duidelijk. Maar wel aan een lagere prijs. Om vorig aangehaalde reden.Jhn schreef:hoe bedoel je, wachten?
Maar kijk eens naar de energie prijzen, die zijn nu al weken aan het stijgen, ook om dezelfde reden.
Ik vraag me af wat vandaag de dag het beste is om geld in onder te brengen?
Er van uitgaande dat we ons geld 1 jaar lang kunnen missen.
- Evi getrouwheidsrekening: 2%
- MeDirect termijnrekening 1,80%
- Woonsparen BNP Paribas (momenteel nog) 1,80%
Mij lijkt het dat er toch een hoger rendement, al was het maar met een beperkt risico, moet mogelijk zijn?
Ik dacht aan aandelen. Ik heb zonet ook een beursrekening geopend bij Keytrade (heb al een aandelenportefeuille op Binck).
Maar van Keytrade kun je in enkele seconden over het geld beschikken en terug storten op je rekening. Bij Binck ben je vaak te laat als er zich koopjes voordoen.
Maar dat terzijde:
Ageas en KBC lijken koopwaardige aandelen te zijn, er vanuit gaande dat ze binnen het jaar een rendement van 5% (netto) kunnen opleveren brengen ze dubbel zoveel op dan de beste spaarrekening.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Er van uitgaande dat we ons geld 1 jaar lang kunnen missen.
- Evi getrouwheidsrekening: 2%
- MeDirect termijnrekening 1,80%
- Woonsparen BNP Paribas (momenteel nog) 1,80%
Mij lijkt het dat er toch een hoger rendement, al was het maar met een beperkt risico, moet mogelijk zijn?
Ik dacht aan aandelen. Ik heb zonet ook een beursrekening geopend bij Keytrade (heb al een aandelenportefeuille op Binck).
Maar van Keytrade kun je in enkele seconden over het geld beschikken en terug storten op je rekening. Bij Binck ben je vaak te laat als er zich koopjes voordoen.
Maar dat terzijde:
Ageas en KBC lijken koopwaardige aandelen te zijn, er vanuit gaande dat ze binnen het jaar een rendement van 5% (netto) kunnen opleveren brengen ze dubbel zoveel op dan de beste spaarrekening.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ik vind AGEAS op dit ogenblik ook het meest interessant aandeel dat er in Belgie te vinden is.
Verwacht rendement over 12 maanden Tussen -25 % en + 30 %
Meer is daar niet over te zeggen.
Als je geld wilt beleggen op 1 jaar mag je nooit aandelen kopen.
Je moet minstens je geld 7 jaar kunnen missen.
Als je een 10tal aandelen a la AGEAS koopt zul je na 10 jaar met een vrij grote zekerheid een rendement halen superieur aan een spaarrekening.
Op kortere termijn en met minder aandelen blijft er een behoorlijk risico op verlies.
er is geen enkel aandeel dat je zeker een minimum rendement geeft.
Mss zijn er een aantal dividenden zeker maar wat heb je daar aan als je na 1 jaar met 20% verlies moet verkopen
Verwacht rendement over 12 maanden Tussen -25 % en + 30 %
Meer is daar niet over te zeggen.
Als je geld wilt beleggen op 1 jaar mag je nooit aandelen kopen.
Je moet minstens je geld 7 jaar kunnen missen.
Als je een 10tal aandelen a la AGEAS koopt zul je na 10 jaar met een vrij grote zekerheid een rendement halen superieur aan een spaarrekening.
Op kortere termijn en met minder aandelen blijft er een behoorlijk risico op verlies.
er is geen enkel aandeel dat je zeker een minimum rendement geeft.
Mss zijn er een aantal dividenden zeker maar wat heb je daar aan als je na 1 jaar met 20% verlies moet verkopen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waarschijnlijk het gevolg van de stijging in de Amerikaanse yields, vrees voor de terugbetaling van de overheidsschuld bij de rentestijging. Overheidsschulden staan overal in de picture nu ook omdat Argentinië z'n houders van staatsobligaties niet kan terugbetalen...Yaris schreef:Weet er iemand waarom de beurzen nu al dagen na elkaar zakken? Vorige donderdag waren ze nog zo opgetogen na de beleidsvergadering van de Fed.
Economische wereld wordt weer eens herinnerd aan het feit dat "zeker" niet zo "zeker" is wat het lijkt of ooit was.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Argentinië kan z'n houders van staatsobligaties wel terugbetalen, maar mag niet van een Amerikaanse rechter...:
http://www.radio1.be/programmas/de-ocht ... lliet-zijn" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.radio1.be/programmas/de-ocht ... lliet-zijn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat denken jullie van de beurs? Terug naar een recessie of een tijdelijke dip van een aantal weken?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Tuurlijk kunnen ze terugbetalen, mits 'n haircut van 70%. het gedeelte dat volledige terugbetaling wil vormt hier nu 'n probleem.evita schreef:Argentinië kan z'n houders van staatsobligaties wel terugbetalen, maar mag niet van een Amerikaanse rechter...:
Het is eigenlijk 'n Argentijns arco-verhaal.
Nu is dat precies 'n doodnormale zaak, maar is de belegger tevreden als die plots z'n fonds van 10 naar 3 ziet gaan? Er wordt wel vanuit gegaan dat het hefboomfonds z'n verlies moet nemen, echter als het dan doorgeschoven wordt naar de belegger gaan de poppen weer aan het dansen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Weet niet elke aandelen jij hebt of volgt, maar bij vandaag zeer veel zeer groen.Kevva schreef:Wat denken jullie van de beurs? Terug naar een recessie of een tijdelijke dip van een aantal weken?
Bois Sauvage: +1,83%
WDP: +1,09%
Maar dat de beurs niet meer goedkoop, dat proclameer ik al 6 maanden en langer. (voorlopig krijg ik echter ongelijk)