De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Waarom heb je de SPDR verkocht voor iShares?
Ik neem juist de SPDR op eens niet in iShares te zitten en ook een zeker provider-spreiding te hebben.
Hoe bedoel je?
Goei vraag, oorspronkelijk voor de lagere TER (0.10 lager) maar dat weegt misschien niet op tegen de spreiding. Ik was toen juist begonnen en nog aan het inlezen. Zo twijfel ik nu ook nog tussen IEAG en AGGH. De globale spreiding en hedging van deze laatste spreken mij wel aan, alhoewel hedging niet echt nuttig is op de lange termijn.
Ik zal wel beslissen wanneer ik daadwerkelijk moet kopen want vooralsnog gaat alles naar IWDA volgens de allocatie.
Amazon mag gerust lager, zolang IWDA maar stijgt
Estée Lauder vandaag +11.40% na goed resultaat.
Vaste waarde in mijn port zoals L'Oréal wat ik al vermeldde.
Westerse high end cosmetic brands doen in het goed bij bvb groeiende middenklasse China.
Nog anderen die deze in port hebben want nog nooit hier iets over gelezen.
Vaste waarde in mijn port zoals L'Oréal wat ik al vermeldde.
Westerse high end cosmetic brands doen in het goed bij bvb groeiende middenklasse China.
Nog anderen die deze in port hebben want nog nooit hier iets over gelezen.
Quality growth investor
De Europese Commissie heeft de groeivooruitzichten voor Italië voor 2019 herzien tot 0,2% (!).
Na de al gespannen situatie over de Italiaanse begroting, en de stijging van de Italiaanse rentevoeten, is dit een nieuw signaal voor wat spanning op de beurzen. Het wordt weer spannend de komende weken. Er zal weer gespeculeerd worden over de Europese stabiliteit.
Of wordt het enkel een klein dipje?
Na de al gespannen situatie over de Italiaanse begroting, en de stijging van de Italiaanse rentevoeten, is dit een nieuw signaal voor wat spanning op de beurzen. Het wordt weer spannend de komende weken. Er zal weer gespeculeerd worden over de Europese stabiliteit.
Of wordt het enkel een klein dipje?
Dit doet er ook geen goed aan: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190207_04159421
Eind februari staan de Europese beurzen weer op het niveau van Kerstdag als we nog wat van dat "goede nieuws" krijgen ...
ja, tzieter weer plezant uit.
kga nu toch wachten op brexit alvorens nog iets te doen
kga nu toch wachten op brexit alvorens nog iets te doen
De voorbije dagen was ik al beginnen verkopen. De prognoses van de Europese Commissies van gisteren waren voor mij de trigger om vandaag alles te verkopen waar ik aan het afbouwen was. Het enige dat nog overblijft zijn enkele technologie en healthcare fondsen die het tot nu toe zeer goed gedaan hebben, en ook de turbulenties eind vorig jaar goed doorstaan hebben.
Nog 9% aandelen (ik kom van 70% begin 2018; 22% half september).
Heb je met de verkoop van die 61% verlies moeten slikken? En ga je vol voor fondsen of heb je een ander plan B ?NTO schreef: ↑8 februari 2019, 11:33 De voorbije dagen was ik al beginnen verkopen. De prognoses van de Europese Commissies van gisteren waren voor mij de trigger om vandaag alles te verkopen waar ik aan het afbouwen was. Het enige dat nog overblijft zijn enkele technologie en healthcare fondsen die het tot nu toe zeer goed gedaan hebben, en ook de turbulenties eind vorig jaar goed doorstaan hebben.
Ik had een heel brede selectie sinds vele jaren. Daarbinnen heb ik soms wijzigingen gedaan (slechte eruit en andere erin). Gezien de stijgingen van de laatste 10 jaar heb ik de meeste met winst verkocht; enkele met verlies verkocht maar nooit veel verlies omdat ik de slechte snel verkoop.pukkie007 schreef: ↑8 februari 2019, 12:15Heb je met de verkoop van die 61% verlies moeten slikken? En ga je vol voor fondsen of heb je een ander plan B ?NTO schreef: ↑8 februari 2019, 11:33 De voorbije dagen was ik al beginnen verkopen. De prognoses van de Europese Commissies van gisteren waren voor mij de trigger om vandaag alles te verkopen waar ik aan het afbouwen was. Het enige dat nog overblijft zijn enkele technologie en healthcare fondsen die het tot nu toe zeer goed gedaan hebben, en ook de turbulenties eind vorig jaar goed doorstaan hebben.
Nu zit ik met veel cash; voorlopig geen plannen ermee behalve obligaties in dollar bijkopen. Ik wou gewoon langs de kant staan, zolang de economische prognoses maar blijven dalen.
Dus neem ik aan dat 2018 rood kleurde. Hier trouwens ook hoor, geef ik grif toe.
Bombardier, J&J, GM en Teva zijn nominaal hier de grootste posities. Bayer, Hertz en VW zijn dat in euro.
Aggregate heeft zich wat herpakt na een melding van het hoofdkantoor dat er geen nieuws te vertellen was en dat de lagere koers gewoon het gevolg was van de lage vraag naar de obligatie. Zo gaat dat dus in die grote wereld ...
Bombardier, J&J, GM en Teva zijn nominaal hier de grootste posities. Bayer, Hertz en VW zijn dat in euro.
Aggregate heeft zich wat herpakt na een melding van het hoofdkantoor dat er geen nieuws te vertellen was en dat de lagere koers gewoon het gevolg was van de lage vraag naar de obligatie. Zo gaat dat dus in die grote wereld ...
2018 was bij mij groen omdat ik snel begonnen ben met verkopen. Het was gespreid over het jaar.
( Even ter info: ik had enkel aandelen-fondsen en aandelen-trackers; geen individuele aandelen )
( Even ter info: ik had enkel aandelen-fondsen en aandelen-trackers; geen individuele aandelen )
We zijn een mooie win streak aan het opbouwen