De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
djtw schreef:Weet niet elke aandelen jij hebt of volgt, maar bij vandaag zeer veel zeer groen.Kevva schreef:Wat denken jullie van de beurs? Terug naar een recessie of een tijdelijke dip van een aantal weken?
Bois Sauvage: +1,83%
WDP: +1,09%
Maar dat de beurs niet meer goedkoop, dat proclameer ik al 6 maanden en langer. (voorlopig krijg ik echter ongelijk)
Het moeten relatief veilige aandelen zijn, die goedkoop noteren en met 99% zekerheid binnen nu en 1,5 jaar hoger noteren.
Zoals?Kevva schreef:...Het moeten relatief veilige aandelen zijn, die goedkoop noteren en met 99% zekerheid binnen nu en 1,5 jaar hoger noteren.
Ik dacht aan iets als Ageas.Belca2 schreef:Zoals?Kevva schreef:...Het moeten relatief veilige aandelen zijn, die goedkoop noteren en met 99% zekerheid binnen nu en 1,5 jaar hoger noteren.
Ik ga deze week eens kijken om Ageas in te slaan als een soort spaarboekje
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mijn aandelenportefeuille heeft een miezerig tweede kwartaal achter de rug. Vooral de koersen van Delhaize en TAKKT vielen tegen. Total Produce deed het dan weer heel goed. In een beursomgeving waarin de meeste aandelen m.i. correct tot overgewaardeerd zijn, blijft mijn portefeuille m.i. zwaar ondergewaardeerd (= opwaarts potentieel van maar liefst 85%) . Vroeg of laat zullen beleggers oog krijgen voor de hoge vrije kasstroom-opbrengsten van de bedrijven waar ik mede-eigenaar van ben, en zullen er positieve correcties komen.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Ik kan met je meevoelen, idem dito hier. Tubize, mijn grootste aandeel heeft nu een onderwaardering van 39.3%, dat is meer dan een jaar geleden dat die zo hoog eindigde. Scheelt hem minstens 5€ per aandeel Tubize, en gezien de koers van o.m. Delhaize, Bois Sauvage en EVS, weinig beweging in positieve zin.
De beurzen gaan weer hard onderuit. Het is iedere keer hetzelfde. Is er een beleidsvergadering van de ECB of de Fed geweest dan kan de vreugde niet op. Daarna totteren de beurzen een week lang terug naar beneden.
Mijn aandelen van vorige week staan nu al 14% lager
Spijtig dat ik het moet zeggen, maar na mijn grondstoffenfondsen is mijn fonds van Belgische aandelen mijn slechtst presterende fonds. Wie uitsluitend in Belgische aandelen belegt is onvoorzichtig in mijn ogen.
En wat versta je onder 'Belgische aandelen'? Genoteerd op Brussel? Is een Delhaize Belgisch ook al is de blootstelling aan andere regio's veel groter?
"Aandelen en/of andere effecten die toegang verlenen tot het kapitaal van ondernemingen waarvan het hoofdkantoor en/of een wezenlijk deel van de activa, activiteiten, winst- of beslissingscentra gelegen is in België of in het Groothertogdom Luxemburg, of die deel uitmaken van de Bel-20."
De BEL20 is niet representatief voor België. Volgens je definitie heb ik alleszins heel veel Belgische aandelen, maar toch een gezonde spreiding qua geografie en valuta.
Yaris schreef:"Aandelen en/of andere effecten die toegang verlenen tot het kapitaal van ondernemingen waarvan het hoofdkantoor en/of een wezenlijk deel van de activa, activiteiten, winst- of beslissingscentra gelegen is in België of in het Groothertogdom Luxemburg, of die deel uitmaken van de Bel-20."
Jij kent er precies wel veel van, zit je soms in het vak
Om eerlijk te zijn: ik heb ervaring met fondsen maar van aandelen weet ik zo goed als niets. Bovenstaande definitie van Belgische aandelen komt uit de factsheet van een fonds van Petercam. En nee, ik werk niet in de financiële sector.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het moest zo maar eens zijn.
Mijn defensieve aandeeltjes houden mooi stand: Bois Sauvage (+ 0,00%) en WDP (- 0,08%) verliezen amper.Yaris schreef:De beurzen gaan weer hard onderuit.
Ageas de zwaarste verliezer in m'n portefeuille met -1,04%
Geen man overboord.