De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ons Tina is terug in de VS! Kuuuuuupe!
Vandaag is het hier zo stil ...dat moet nu eenmaal bij het "ondergaan" van een scheerbeurt ?
Dat heb ik wel graag, zo'n scheerbeurt. Dan kunnen we er weer met een lekker fris kopje invliegen. Een van mijn orders heeft vandaag dan toch eindelijk zijn limiet bereikt en heb ik nog eens wat kunnen kopen sinds maanden. Voor mij mag dit de hele week nog wel aanhouden en volgende week ook trouwens.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Tijd om nog wat aandeeltjes in te slaan.
Het lijkt dat wereldwijd de aandelen zijn teruggevallen naar de waarden van eind juni; toen een recordhoogte.
Gemiddeld hebben de aandelen 1x per jaar een korrektie van -10%. We hebben er in 2019 nog geen gehad.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
IWDA staat nog steeds op +19,50% sedert Kerst ... gene paniek
Mogen we ook weten wat je vandaag gekocht hebt?GreenDean schreef: ↑5 augustus 2019, 19:03 Dat heb ik wel graag, zo'n scheerbeurt. Dan kunnen we er weer met een lekker fris kopje invliegen. Een van mijn orders heeft vandaag dan toch eindelijk zijn limiet bereikt en heb ik nog eens wat kunnen kopen sinds maanden. Voor mij mag dit de hele week nog wel aanhouden en volgende week ook trouwens.
Nee.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Sympathiek van u.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Keuze genoeg.
Wat denken jullie van Kering ?
22 juli €527, vandaag €436 aangetikt en afgesloten aan €442.
Barco vandaag ook tot aan €169,6 geweest.
Solvay intussen ook weer aan €88.
Wat denken jullie van Kering ?
22 juli €527, vandaag €436 aangetikt en afgesloten aan €442.
Barco vandaag ook tot aan €169,6 geweest.
Solvay intussen ook weer aan €88.
Het moet toch nog wat zakken om hier in actie te schieten ... afwachten.
Niets te verbergen maar daar komen altijd van die mierendiscussies van. Men vraagt iemand toch ook niet wat op zijn bankrekening staat. Als iemand dat rondbazuint trekken de meeste mensen, terecht, ogen. Met aandelen net hetzelfde, alleen zijn die verhalen soms nog sterker.
Ik heb over de jaren heen ook flink wat leergeld betaald, wie beweert van niet liegt volgens mij. Ik heb er ook ooit van de hand moeten doen met flinke minwaarden, blijven vasthouden tegen beter weten in en uiteindelijk mijn trots toch moeten laten varen en verlies slikken. Dit hoort gewoon bij het spel en komt iedereen tegen.
-11,7% gemiddeld is goed geboerd, ik denk dat heel veel mensen op heel wat meer gemiddeld verlies staan vandaag.
Ik heb over de jaren heen ook flink wat leergeld betaald, wie beweert van niet liegt volgens mij. Ik heb er ook ooit van de hand moeten doen met flinke minwaarden, blijven vasthouden tegen beter weten in en uiteindelijk mijn trots toch moeten laten varen en verlies slikken. Dit hoort gewoon bij het spel en komt iedereen tegen.
-11,7% gemiddeld is goed geboerd, ik denk dat heel veel mensen op heel wat meer gemiddeld verlies staan vandaag.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Vorige week net mijn aankooporder Melexis 57.5€ niet uitgevoerd. Heb het geannuleerd met het idee dat de Chinezen nog met een antwoord op Trump zouden komen. Goed idee zo bleek vandaag. Momenteel een order op 54€, kijken wat de beurs morgen doet. Is de storm gaan liggen koop ik ze aan. Blijkt het weer een rode dag te worden ga ik order nog wat lager zetten.
Bekaert aankooporder staan op 22.5€. Hou ik voorlopig zo tot ze aangetikt worden.
Was zinnens om ook AB InBev te verkopen, verkoopkoers te hoog gezet. Gevoel dat het sentiment heel de markt onderuit haalt dus il die winst veilig stellen.
Zoveel mogelijk cash opzij zetten, die handelsdeal tussen USA en China is de echte trigger waar de markt op beweegt, al de rest zijn speldenprikken.
Benieuwd welke aandelen, koersdoelen jullie in het vooruitzicht hebben?
Bekaert aankooporder staan op 22.5€. Hou ik voorlopig zo tot ze aangetikt worden.
Was zinnens om ook AB InBev te verkopen, verkoopkoers te hoog gezet. Gevoel dat het sentiment heel de markt onderuit haalt dus il die winst veilig stellen.
Zoveel mogelijk cash opzij zetten, die handelsdeal tussen USA en China is de echte trigger waar de markt op beweegt, al de rest zijn speldenprikken.
Benieuwd welke aandelen, koersdoelen jullie in het vooruitzicht hebben?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior