De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je bent vrij om een aankoop al dan niet prijs te geven. Niemand kan je hierin dwingen.
Maar je vergelijking is niet helemaal correct. Er is een verschil tussen zeggen dat je aandeel x hebt aangekocht of zeggen hoeveel je in aandeel X hebt geïnvesteerd.
Vraag me trouwens af wie het interesseert of jij nu 10 of 40% verlies hebt gemaakt ?
heb mijn arco-aandelen aan Kris Peeters verkocht
Aecom met een redelijke uitschuiver in de kwartaalupdate.
Jammer, heb al weken een verkooporder op mijn hele positie en is net niet aangetikt. (ergens rond $38-39)
Jammer, heb al weken een verkooporder op mijn hele positie en is net niet aangetikt. (ergens rond $38-39)
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Outlook blijft behouden toch? Ik wou ook een deel verpatsen aan die koersen
spin off van MS gaat volgens mij wel veel waarde creëeren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat doen we toch allemaal moeilijk hier! Ik vraag iets en ik word netjes en eerlijk beantwoord door GreenDean. Waarvoor mijn dank.
Denfi, ik ben het met uw eens. Ik denk ook dat ik mag zeggen dat ik aandeel X heb gekocht, het aantal aandelen X hoef ik natuurlijk niet te benoemen.
Karine, u heeft gelijk of ik nu 10- of 40% verlies heb, het zal niemand interesseren. Maar het is wel fijn om met echte beleggers daarover in discussie te gaan. Of is dit het forum waar men geen verlies mag vermelden?
Ik ben online op dit forum om te delen, om te weten, om te leren. En om iets anders te horen dan hetgeen de analisten, de banken en elke andere instantie die gericht is om consumenten ( lees beleggers ) te winnen.
Ben ik op het juiste forum?
U bent op het juiste forum. Wat mij betreft toch.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Vanmorgen toch maar Melexis aangekocht, koers 55.9€. Even nagekeken en dit aandeel heeft me op 1,5jaar al 58% winst opgeleverd. Eerste maal dat ik dit aandeel kocht was op koers 52.5€. Had ik ze altijd gehouden stond ik op +6.5%.
Dus toch nog maar eens pleiten om af en toe u winst te nemen ipv jarenlang bij te houden De enige aandelen die ik jarenlang bijhoudt is omdat ze zolang in de - staan.
Dus toch nog maar eens pleiten om af en toe u winst te nemen ipv jarenlang bij te houden De enige aandelen die ik jarenlang bijhoudt is omdat ze zolang in de - staan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Waarom kies je in de tech-sector, een aandeel dat het duurste is, al 4 jaar het slechtste presteert en terug op 0 staat, met de slechtste vooruitzichten en dat het minste winst maaktBDE86 schreef: ↑6 augustus 2019, 22:11 Vanmorgen toch maar Melexis aangekocht, koers 55.9€. Even nagekeken en dit aandeel heeft me op 1,5jaar al 58% winst opgeleverd. Eerste maal dat ik dit aandeel kocht was op koers 52.5€. Had ik ze altijd gehouden stond ik op +6.5%.
Er zijn er nochtans goedkopere, met een beter verleden en toekomst, in Europa en USA, waar je minder transactie kosten hebt….
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Zolang ik maar winst maakjonie schreef: ↑7 augustus 2019, 09:27Waarom kies je in de tech-sector, een aandeel dat het duurste is, al 4 jaar het slechtste presteert en terug op 0 staat, met de slechtste vooruitzichten en dat het minste winst maaktBDE86 schreef: ↑6 augustus 2019, 22:11 Vanmorgen toch maar Melexis aangekocht, koers 55.9€. Even nagekeken en dit aandeel heeft me op 1,5jaar al 58% winst opgeleverd. Eerste maal dat ik dit aandeel kocht was op koers 52.5€. Had ik ze altijd gehouden stond ik op +6.5%.
Er zijn er nochtans goedkopere, met een beter verleden en toekomst, in Europa en USA, waar je minder transactie kosten hebt….
In mijn beginjaren liefst aandelen waar ik het gemakkelijkst nieuws van kan volgen. Een niet te ver van mijn bed show.
Van zodra ze terug +10% staan gaan ze waarschijnlijk terug in de verkoop. Trump zal 1 van de dagen ,eer wat tweeten dat heel de markt opnieuw doet instorten. Zou me beter een twitteraccount aanmaken en hem volgen
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Recente analyse over halfgeleiders waaronder Melexis,X-FAB, BESI, ASML en ASM.
https://www.bolero.be/uploads/media/5d4 ... &utm_term=
https://www.bolero.be/uploads/media/5d4 ... &utm_term=
Hebben ze de Sips nu van Melexis gehaald? Hij was er altijd al verliefd op!
X-Fab:
X-Fab:
Melexis:KBC Securities start de opvolging van het aandeel X-FAB met een “Houden”-advies
en een koersdoel van 5 euro. Tegenover het groeipotentieel van het bedrijf van
meer dan 10% staat momenteel het gebrek aan visibiliteit van de vraag op korte
termijn bij een ongeziene zwakte van de automobielsector. Aangezien de afbouw
van de toeleveringsketen van de auto-industrie aanhoudt, de Chinese autoverkopen
blijven dalen en de wereldwijde handelsspanningen de krantenkoppen blijven
domineren, is het risico-rendementsprofiel volgens onze analist ongunstig.
Ze zitten op een andere plaats in de keten, maar ik vind die conclusies toch opmerkelijk.KBC Securities verhoogde op 18 juli 2019 het advies voor de aandelen van Melexis
opnieuw van “Opbouwen” naar “Kopen”, omdat de waardering volgens onze analist
opnieuw aantrekkelijk is. Het koersdoel bedraagt 78 euro. De voorraadafbouw in
de auto-industrie zal zich volgens onze analist in de tweede jaarhelft voortzetten,
omdat de sector zich aanpast aan de wereldwijd dalende vraag, vooral dan in
China. KBC Securities vindt Melexis aantrekkelijk omwille van de groeitrend op
lange termijn voor halfgeleiders in de automobielsector. Elke koerszwakte op korte
termijn is volgens onze analist dan ook een opportuniteit om het aandeel (bij) te
kopen.
Er zijn er niet veel die het delen. Waarschijnlijk veel in het verlies. Portefeuille staat op -22%. Verkoop enkel bij winst; Melexis al +58%, Bekaert 7.2%, tijdje terug Galapagos veel te vroeg +30%, had 100% kunnen zijn ...
Het is een continue leerschool.