De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als ik uw verlies lees voel ik mij al beter !Mijn port. staat op -5,14 %
Maar nog enkele grote verliezers Nyrstar (bijna zonder waarde) , Engie - 50% , Telecom Italia -66 % en Socfinasia - 57 %
Dat lucht eens op en het is toch anoniem !
Maar nog enkele grote verliezers Nyrstar (bijna zonder waarde) , Engie - 50% , Telecom Italia -66 % en Socfinasia - 57 %
Dat lucht eens op en het is toch anoniem !
Dan hebben uw andere posities het nog vrij goed gedaan vermoed ik? Want met zo'n verliezen valt -5% nog goed mee!
Ik heb vandaag mijn grootste dagverlies ooit geboekt.
Een aandeel dat ik nog maar net had gekocht, na het een tijdje bekeken te hebben
https://www.ft.com/content/29f4ac20-b8e ... 884d3ea203
Ik geloof in de firma, en zeker in deze tijden, maar shorters zijn soms hard he...
Hun rapport hangt nogal met haken en ogen aan elkaar, maar Burford capital heeft 1 probleem: er is weinig zichtbaarheid op hun resultaten en je moet veel vertrouwen hebben in het management (dat trouwens zeer goed trackrecord heeft)
En dat is net wat Muddy Waters overhoop heeft gehaald, het vertrouwen.
Dus ja, -65% op een moment, zonder dat er echt een fundamenteel argument is voor de daling
Dat is het leven he
En geen paniek als je op negatief staat in je portefeuille, dat geldt voor veel mensen hier, maar de meesten passen daar een mouw aan door YTD te vermelden ipv YTY ofzoiets ^^
Een aandeel dat ik nog maar net had gekocht, na het een tijdje bekeken te hebben
https://www.ft.com/content/29f4ac20-b8e ... 884d3ea203
Ik geloof in de firma, en zeker in deze tijden, maar shorters zijn soms hard he...
Hun rapport hangt nogal met haken en ogen aan elkaar, maar Burford capital heeft 1 probleem: er is weinig zichtbaarheid op hun resultaten en je moet veel vertrouwen hebben in het management (dat trouwens zeer goed trackrecord heeft)
En dat is net wat Muddy Waters overhoop heeft gehaald, het vertrouwen.
Dus ja, -65% op een moment, zonder dat er echt een fundamenteel argument is voor de daling
Dat is het leven he
En geen paniek als je op negatief staat in je portefeuille, dat geldt voor veel mensen hier, maar de meesten passen daar een mouw aan door YTD te vermelden ipv YTY ofzoiets ^^
Voor Trump zijn Chinese serenade vorige week was het maar -12%.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Speciale strategie . -22% sinds wanneer?
Dat hoop ik van niet.
De gemiddelde Euro gespreid belegd in de 1600 grootste vrij verhandelbare bedrijven (*) van de ontwikkelde wereld staat YOY op winst. Hier het rendement op enkele andere periodes:
1 Dag -0,72
1 Week -5,56
1 Maand -4,76
3 Maand -2,77
6 Maand 4,80
YTD 14,41
1 Jaar 1,87
3 Jaar geannualiseerd 8,24
5 Jaar geannualiseerd 9,97
10 Jaar geannualiseerd 11,59
Enkel aankopen tijdens de laatste 5 maanden en op de piek van eind october staan nu met verlies.
De helft van de belegde Euro's deden beter, de andere helft deed het slechter.
Ik hoop dat de meeste beleggers op dit forum bij de eerste groep horen
(*) MSCI world index
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zie hierboven. Sinds Trump zijn twitterberichtje van vorige week. Aumann -50%, AMG -35%, Umicore & POSTNL ook rond -25% en die 3 laatste zijn mijn 3 zwaarste posities.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Nog niet zo lang geleden was hier te lezen in onderwerp 'Goud naar hoogste prijs in 6 jaar:
Alles wat als alternatief van papieren geld kan dienen, is aan het stijgen. Zowel bitcoin, als goud doen het goed.
Om te beseffen dat het papieren euro- en dollargeld eigenlijk een waardeloos schuldpapierke is geworden, raad ik iedereen aan om Erik Geenen zijn betoog van 11 mei 2019 te Hasselt eens te volgen: "Je kunt je waardeloze geld uiteraard ook zonder rente bij een failliete bank laten staan."
Als je op youtube zoekt op "Erik Geenen, 11/05/2019 CORDA Hasselt", dan vind je de video.
Erik Geenen zei toen dat > 50 % van zijn tegoeden in goud zijn. Denk toch dat hij betere bronnen heeft dan wij.
Heb zijn raad gevolgd en vind me er comfortabel bij
Denk dat het nog niet te laat is.
Bitcoins zit ik ook nog in al 1,5jaar wachten op break even. Wachten op een koers van 12500euro ...SparSpaar schreef: ↑7 augustus 2019, 20:45Nog niet zo lang geleden was hier te lezen in onderwerp 'Goud naar hoogste prijs in 6 jaar:
Alles wat als alternatief van papieren geld kan dienen, is aan het stijgen. Zowel bitcoin, als goud doen het goed.
Om te beseffen dat het papieren euro- en dollargeld eigenlijk een waardeloos schuldpapierke is geworden, raad ik iedereen aan om Erik Geenen zijn betoog van 11 mei 2019 te Hasselt eens te volgen: "Je kunt je waardeloze geld uiteraard ook zonder rente bij een failliete bank laten staan."
Als je op youtube zoekt op "Erik Geenen, 11/05/2019 CORDA Hasselt", dan vind je de video.
Erik Geenen zei toen dat > 50 % van zijn tegoeden in goud zijn. Denk toch dat hij betere bronnen heeft dan wij.
Heb zijn raad gevolgd en vind me er comfortabel bij
Denk dat het nog niet te laat is.
Maar de belangrijkste les in beleggen; geduld.
En dat heb ik wel in overschot.
Is goud een goede belegging hé ?
Ik heb enkele jaren geleden(2017) in goud belegd via BlackRock World Gold Fund A2
Altijd op verlies gestaan tot drie weken geleden en toen stond ik break even en vandaag sta ik op 11% winst.
Vandaag is de koers $34,7 maar had je bv gekocht in aug 2016 aan $40 of in december 2010 aan $67 wanneer had je dan je geld terug gehad ?
Die van 2010 moeten wel heel veel geduld hebben.
P.S : vandaag nog in "De Tijd"
Goudprijs voor het eerst in zes jaar boven 1.500 dollar per ounce.
De centrale banken hebben in het eerste halfjaar een recordhoeveelheid van 374 ton goud gekocht, blijkt uit cijfers van de World Gold Council, een onderzoeksbureau. Ook particuliere beleggers kopen goud, onder meer via trackers.
Ik heb enkele jaren geleden(2017) in goud belegd via BlackRock World Gold Fund A2
Altijd op verlies gestaan tot drie weken geleden en toen stond ik break even en vandaag sta ik op 11% winst.
Vandaag is de koers $34,7 maar had je bv gekocht in aug 2016 aan $40 of in december 2010 aan $67 wanneer had je dan je geld terug gehad ?
P.S : vandaag nog in "De Tijd"
Goudprijs voor het eerst in zes jaar boven 1.500 dollar per ounce.
De centrale banken hebben in het eerste halfjaar een recordhoeveelheid van 374 ton goud gekocht, blijkt uit cijfers van de World Gold Council, een onderzoeksbureau. Ook particuliere beleggers kopen goud, onder meer via trackers.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Heb je het over 'in goud beleggen' of in een 'goudfonds beleggen'.karine schreef: ↑7 augustus 2019, 22:44 Is goud een goede belegging hé ?
In uw eerste zin geef je alvast aan dat je het over goud hebt.
Waarom moeten die van 2010 nog veel geduld hebben om hun geld terug te hebben vraag ik me af.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik heb het over een goudfonds, namelijk BlackRock World Gold Fund A2.
We spreken hier inderdaad niet over goud maar over goudmijnen wat toch een duidelijk verschil is.
Die van 2010 met goudaandelen moeten nu niet veel geduld meer hebben maar ze hebben toch 9 jaar geen opbrengst gehad.
De goudmijnaandelen daarin tegen hebben wel nog een mooie inhaalbeweging te doen.
We spreken hier inderdaad niet over goud maar over goudmijnen wat toch een duidelijk verschil is.
Die van 2010 met goudaandelen moeten nu niet veel geduld meer hebben maar ze hebben toch 9 jaar geen opbrengst gehad.
De goudmijnaandelen daarin tegen hebben wel nog een mooie inhaalbeweging te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan snap ik niet waarom je het artikel van De Tijd er bij haalt.
Je haalt op die manier 2 zaken door elkaar, enerzijds 'goud' en anderzijds 'een fonds van goudmijnaandelen'.
Je haalt op die manier 2 zaken door elkaar, enerzijds 'goud' en anderzijds 'een fonds van goudmijnaandelen'.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Met het artikel wees ik er maar op dat zowel goud als goudmijnaandelen de laatste jaren serieus zijn achtergebleven tegenover de rest.
Tussen goud en goudmijnaandelen kwam ik daarover nog een interessant artikel tegen op "mijn kapitaal"
https://www.mijnkapitaal.be/thema/grond ... goudprijs/
Tussen goud en goudmijnaandelen kwam ik daarover nog een interessant artikel tegen op "mijn kapitaal"
https://www.mijnkapitaal.be/thema/grond ... goudprijs/
Voor zover mijn kennis gaat zijn goud en USD omgekeerd gecorreleerd. Zolang de dollar in stijgende lijn is en economie/ markten in goede doen zijn lijkt het mij dan ook geen goed idee in goud te beleggen voor mogelijke meerwaarde. Als verzekering is uiteraard ander verhaal. Nu het erop lijkt dat dollar op hoogste punt is kan goud wel opnieuw. Maar natuurlijk dat is hoe ik het zie. Ieder is vrij te beleggen zoals hij/zij best acht.