De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Ik ben zeer benieuwd naar het visuele systeem van annetje om te weten wanneer alles te duur staat. Ik koop zelf wel de index als alles rood kleurt. Heb helaas nog te veel cash out of the market.
Annetje wil je het "visueel indicator systheem" verklappen ?
Of je koopt gewoon aandelen. Heeft toch een stuk beter lange termijn potentieel dan goud imo. Op lange termijn doet goud het nauwelijks beter dan inflatie.SparSpaar schreef: ↑7 augustus 2019, 20:45Nog niet zo lang geleden was hier te lezen in onderwerp 'Goud naar hoogste prijs in 6 jaar:
Alles wat als alternatief van papieren geld kan dienen, is aan het stijgen. Zowel bitcoin, als goud doen het goed.
Om te beseffen dat het papieren euro- en dollargeld eigenlijk een waardeloos schuldpapierke is geworden, raad ik iedereen aan om Erik Geenen zijn betoog van 11 mei 2019 te Hasselt eens te volgen: "Je kunt je waardeloze geld uiteraard ook zonder rente bij een failliete bank laten staan."
Als je op youtube zoekt op "Erik Geenen, 11/05/2019 CORDA Hasselt", dan vind je de video.
Erik Geenen zei toen dat > 50 % van zijn tegoeden in goud zijn. Denk toch dat hij betere bronnen heeft dan wij.
Heb zijn raad gevolgd en vind me er comfortabel bij
Denk dat het nog niet te laat is.
Ik neem het rendement van mijn Keyplan, en zet daar een Moving Average op van 1 jaar. Dan zak ik x% en dan nog eens, enz. En die lijnen geven mij weer hoeveel ik die maand in mijn Keyplan stop. Het bedrag vergroot per lijn. Zit het net boven de Moving Average, dan gaat er toch nog een klein bedrag in, omdat je dat met fondsen moeilijk "juist" kan zeggen. Maar als het nog hoger gaat, dan staat mijn Keyplan op pauze (zoals nu al enkele maanden het geval is).
Keyplan is heel heel flexibel daarin, dus dat maakt het allemaal makkelijker.
Thanks !
Om echt een goed werkend systeem te hebben, moet je wel rekenen op een jaar à anderhalf jaar.
Tenzij je op een of andere manier dat kan maken met data uit het verleden.
Tenzij je op een of andere manier dat kan maken met data uit het verleden.
Goedendag, ik ben er even uit geweest, nu ben ik terug.
Ik ga het eerste doen. Ik ga een uniek experiment uitvoeren met periodiek beleggen. Vanaf vandaag ga ik iedere zondag 500 euro beleggen in eenzelfde fonds zodat er binnen 40 weken 20.000 euro ingebracht is. Dat ga ik doen ongeacht hoe hoog of hoe laag het fonds noteert. Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van het rendement.GreenDean schreef: ↑9 augustus 2019, 12:53 Wat als de markt duur, te duur is? Buffett heeft toch nog eens 3 jaar lang op zijn cash gezeten en niets gekocht (zowat de moeilijkste periode uit zijn leven zegt hij zelf). Hij zit nu weer op een berg cash en staat aan de zijlijn ipv te kopen. Koop je dan bij omdat timen zo moeilijk is en hopen op een goed gewogen gemiddelde? Of wacht je af met het risico dat de echte correctie nooit komt? Een hele moeilijke lijkt mij.
Fijn terug aan boord, en mogen wij ook weten in welk fonds.
Een fonds dat MeDirect pas recent aanbiedt: Fundsmith Equity Fund Sicav R EUR Acc
- LU0690374615
- 18,86% rendement op vijf jaar
- Morning Star rating Gold
Van harte terug welkom
(Blij je terug te zien, Yaris!)
Het lijkt een interessant experiment, maar 40 weken ... dat is minder dan een jaar!? Dat lijkt mij toch riskant -al zal je door periodiek te beleggen bijna nooit heel veel verliezen. Zou je niet beter voor een langere periode opteren? Bv. elke maand 500 EUR, een dikke 3 jaar lang?
Ja, je kan misschien best elke week gedurende 30 jaar 500 euro investeren
Ik heb geld op mijn spaarrekening waar ik dringend vanaf wil. Drie jaar is te lang. Bovendien zullen er de komende 40 weken genoeg politieke en financiële strubbelingen zijn waardoor de beurzen geen hoge toppen zullen scheren: de Brexit, Italië, misschien val van de regering en vervroegde verkiezingen in Spanje en Duitsland, aankomende recessie wereldwijd, de handelsoorlog VS-China, de spanningen VS-Iran, ...
Laatst gewijzigd door Yaris op 11 augustus 2019, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.