De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bij gebrek aan GOGI, kocht ik de laatste maanden alleen fondsen bij als de koers onder het 200-daags gemiddelde zat. Een systeem dat mij toeliet om 1x/maand op een vaste dag, te kijken of er fondsen gekocht konden worden of niet.
Hiervoor gebruikte ik iex.nl, en ging naar het tabje TA, waar ik naast de lijn van de koers ook die van het 200-daags gemiddelde zag (was zo ingesteld).
Maar helaas is dat sinds gisteren niet meer mogelijk, en nu voel ik me weer verloren.
Dus als iemand weet welke site deze grafieken ook toont van fondsen, laat het me gerust weten !
Nu op -10% instappen is in elk geval al beter dan 14 dagen geleden op de top instappen. Op de vraag of nu het beste moment is of komen er nog betere momenten is geen zeker antwoord. Daarvoor dient periodiek beleggen, als er eind deze maand weer 10% af is, is dat alweer een beter instapmoment, met andere woorden stop niet met periodiek beleggen omdat er "kortingen" gegeven worden.
Fundsmith zit maar een 3% van zijn all time high. Niets om je nerveus over te maken lijkt mij.Yaris schreef: ↑14 augustus 2019, 22:24 Yaris begint zich af te vragen of het niet beter zou zijn het pas opgestarte periodiek beleggingsplan even on hold te zetten.
Ik zal maar blijven voortdoen. Ik doe het meer voor de lol dan voor het rendement. Het is een experiment. Het zal interessant zijn om binnen 40 weken te zien hoever ik geraakt ben met periodiek beleggen in een periode van crisissfeer op de financiële markten. Onderbrekingen zouden de resultaten vervalsen.
Prima, een crisissfeer en wat volatiliteit is goed voor periodiek beleggen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Op Morningstar kan je dit toch ook? Ga naar een grafiek van een fonds, druk op koers in het bovenste menu. Zo komt technical analyse te voorschijn en dan Moving Average tabblad, 200 invullen (exponentieel of niet) en klaar is Kees.annetje schreef: ↑15 augustus 2019, 09:43Bij gebrek aan GOGI, kocht ik de laatste maanden alleen fondsen bij als de koers onder het 200-daags gemiddelde zat. Een systeem dat mij toeliet om 1x/maand op een vaste dag, te kijken of er fondsen gekocht konden worden of niet.
Hiervoor gebruikte ik iex.nl, en ging naar het tabje TA, waar ik naast de lijn van de koers ook die van het 200-daags gemiddelde zag (was zo ingesteld).
Maar helaas is dat sinds gisteren niet meer mogelijk, en nu voel ik me weer verloren.
Dus als iemand weet welke site deze grafieken ook toont van fondsen, laat het me gerust weten !
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Regelmatig instappen zal in ieder geval je verlies goed beperkenYaris schreef: ↑15 augustus 2019, 10:32 Ik zal maar blijven voortdoen. Ik doe het meer voor de lol dan voor het rendement. Het is een experiment. Het zal interessant zijn om binnen 40 weken te zien hoever ik geraakt ben met periodiek beleggen in een periode van crisissfeer op de financiële markten. Onderbrekingen zouden de resultaten vervalsen.
Geen idee of dit vroeger bij Morningstar kon, maar nu in alle geval niet (meer). Ik heb het voor een 10-tal fondsen getest, en als ik naar de grafiek ga is overal de knop Technische Analyse grijs en dus buiten gebruik .jantubaman schreef: ↑15 augustus 2019, 11:43Op Morningstar kan je dit toch ook? Ga naar een grafiek van een fonds, druk op koers in het bovenste menu. Zo komt technical analyse te voorschijn en dan Moving Average tabblad, 200 invullen (exponentieel of niet) en klaar is Kees.annetje schreef: ↑15 augustus 2019, 09:43
Bij gebrek aan GOGI, kocht ik de laatste maanden alleen fondsen bij als de koers onder het 200-daags gemiddelde zat. Een systeem dat mij toeliet om 1x/maand op een vaste dag, te kijken of er fondsen gekocht konden worden of niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ga naar Grafiek Settings, selecteer dan Koers en dan wordt Technical Analysis wel beschikbaarannetje schreef: ↑15 augustus 2019, 18:19Geen idee of dit vroeger bij Morningstar kon, maar nu in alle geval niet (meer). Ik heb het voor een 10-tal fondsen getest, en als ik naar de grafiek ga is overal de knop Technische Analyse grijs en dus buiten gebruik .jantubaman schreef: ↑15 augustus 2019, 11:43
Op Morningstar kan je dit toch ook? Ga naar een grafiek van een fonds, druk op koers in het bovenste menu. Zo komt technical analyse te voorschijn en dan Moving Average tabblad, 200 invullen (exponentieel of niet) en klaar is Kees.
Super Merci .
Ik ben heel content dat ik gewoon "mijn plan" kan blijven uitvoeren
Ik ben heel content dat ik gewoon "mijn plan" kan blijven uitvoeren
We gaan weer lager. Noord-Korea heeft deze nacht een raket afgevuurd en laat meteen weten dat er geen gesprek meer mogelijk is met Zuid-Korea 'Nooit meer!'.
Als er tegenreacties komen, dreigt er een oorlog.
Als er tegenreacties komen, dreigt er een oorlog.
Pfft ... Wie interesseert zich nog voor Noord-Korea? De meeste Aziatische beurzen gaan trouwens hoger.
Vanwaar altijd die rally's op vrijdag. Is mij al vaak opgevallen. Heb mij zelf nog nooit geroepen gevoelen om net voor het weekend te gaan kopen.
Quality growth investor
Shorts die coveren