De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Helemaal juist. Alhoewel ik met de laatste zin niet helemaal akkoord kan zijn omdat je de kaarsen veel te mooi kan verbinden op een index en ze dus toch de indexen kunnen sturen. De aandelen vallen of stijgen dan mee.BEspaar schreef: ↑29 augustus 2019, 18:05 2950 is de te nemen weerstand op de S&P, indien die kan gebroken worden met 3a 4% is de dreiging mogelijks een tijdje weg. Wellicht gaat het zover niet komen en komt er weer een tweet van een of andere halve gare en staan we weer 3% lager. Een index is trouwens een samenstelling van aandelen en die bepalen de grafiek van de index, een hele zware is bv apple...
Het 50 MA ligt nu rond de 2950 en de 50 MA was steeds de weerstand van deze tradingrange binnen in de bear flag.
Van boven uit de vlag gebroken worden, maakt puur technisch heel weinig kans.
Maar we zitten ook met nieuwsgebonden beïnvloedingen in deze periode met tweets en de FED die in september een renteverlaging kan invoeren.
Gewoon nu eventjes de tradingrange in de vlag volgen en weet dat we uit de 8 maand oude, lange rising wedge gevallen zijn met daar net onderaan de bear flag waren we blijven in hangen.
En ik dacht dat TA stond voor Technische Analyse.BEspaar schreef: ↑29 augustus 2019, 18:12Je kan een order inleggen en een koersdoel en stoploss bepalen. Je riskreward dient dan ook nog een beetje ok te zijn. Er is geen zekerheid of iedereen was rijk
En bovendien stuurt tegenwoordig trump de beurzen, misschien moet je gewoon hem volgen
Zo zag ik tijdens mijn verlof dat mijn apple calls het fantastisch deden na de earnings, dan ineens 10 punten er af, daarna nog eens 10 enz enz.. Reden : diene halve garen
Maar het is dus Trump Analyse?
Nee, dat was niet naar jou gericht.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Het was blijkbaar een moeilijke vraag? Niemand?
Als het toch de index is die leidt, en een aandeel als Apple zit in 2 indexen, waarvan 1 technologie en een algemeen, en die twee indexen bewegen tegengesteld door TA aankoop en verkoopsignalen, wat de voorbije weken dikwijls gebeurde, wat doet het aandeel Apple dan?
Dat leidt toch tot contradicties als de index leidt en de aandelen volgen?
Trump zijn data was op voor het einde van deze maand.
Als elke orkaan ervoor zorgt dat ie zo stil blijft mogen ze er van mij elke dag 1 krijgen in de VS.
Als elke orkaan ervoor zorgt dat ie zo stil blijft mogen ze er van mij elke dag 1 krijgen in de VS.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, fake news!
Trumps gemiddelde ligt tussen de 11 & 12 tweets per dag.
Nu (12u30 in New York) heeft hij al 11 keer getweet ...
So sad.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Als ze een index kopen op bv de SPY, dan kopen ze de onderliggende waarden van die index.
Dus ze kopen een mandje van 500 aandelen. Dat beïnvloed dus die aandelen, door gewoon de index te kopen.
Iemand die de bel20 index koopt. Heeft een mandje van 20 aandelen gekocht.
Bij bv. index dalingen kan je dan ook zien dat aandelen met een grote weging in een index ook klappen krijgen
Ik denk eerder dat de data van BDE86 op is voor de maand
Maar die tweets...
Kijk toch eens wat een empathie: https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 7748762624
Zelfs voor Iran: https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 1973255170
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Never a dull moment ...JW1 schreef: ↑30 augustus 2019, 20:03 Zelfs voor Iran: https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 1973255170
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou het niet meer over politiek hebben ( daar komen we toch nooit uit ). Maar over aandelen! Vinci?JW1 schreef: ↑30 augustus 2019, 20:03Ik denk eerder dat de data van BDE86 op is voor de maandCarpeNoctem schreef: ↑30 augustus 2019, 18:40
Euh, fake news!
Trumps gemiddelde ligt tussen de 11 & 12 tweets per dag.
Nu (12u30 in New York) heeft hij al 11 keer getweet ...
So sad.
Maar die tweets...
Kijk toch eens wat een empathie: https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 7748762624
Zelfs voor Iran: https://twitter.com/realDonaldTrump/sta ... 1973255170
En toch kan ik het niet laten, en ik denk en hoop dat ik niet alleen ben. Het zal je maar gebeuren, je bent arts, je bent 69, opeens een tumor in je hersens en binnen no time you are gone!
Laten we dus vooral elkaar helpen ipv elkaar te beledigen. Het gaat niet alleen om beleggen maar om meer. En tot nu toe mogen we leven in een democratie, laten we er ook vaak waken dat dit zo blijft.
En het heen en weer en up en down van Trump nemen we er maar bij....hij is ook maar een mens, ahum!!!!
En nu verder; welke aandelen brengen de meeste winst op de volgende week?
Gegroet
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zag nu dat ik dit bericht zou hebben geschreven...heb nooit dit bericht geschreven, ik herken mijn eigen stijl nog wel.....something is wrong.....and unfair
i
Ja, ik heb er duidelijk niets van begrepen. Er wordt in ons economisch systeem overduidelijk gene ene cent uit ijle lucht gecreëerd. Ieder bedrijf wordt op de beurs en elders tegen reële waarde verhandeld. En als dat bij uiterste uitzonderlijkheid niet zo zou zijn, is dat enkel omdat dat bedrijf deze waarde in de toekomst onvermijdelijk gaat realiseren.
Aandelenhandel, en dan vooral op de beurs, is een heel vuil spel waar je niet lichtzinnig overheen mag gaan wil je je broek niet scheuren.
Wat je zegt is juist voor de handel tussen Laeka en Anneke, maar dit is een simplificatie om bv. bepaalde concepten te kunnen begrijpen. De echte wereld ziet er anders uit en dit op verschillende niveau's. Er is bv. een transactiekost en een beurstaks, dus in die zin hebben zowel Laeka als Anneke een verlies.
Het is ook juist dat geleend 'geld' ook geld is en dat de geldvoorraad in principe niet toeneemt of afneemt.
Met plezier het voorbeeld dat ondertussen al een paar honderd jaar oud is: A leent 1000 aan W, W koopt voor 1000 bij B, B leent die 1000 op zijn beurt aan X, X koopt voor 1000 bij C en C leent op zijn beurt aan Y. Het ruilmiddel geld blijft constant, de verhandelde goederen nemen toe, ook als er niet geleend zou zijn alleen is het ruilmiddel dan minder liquide.
Maar we zijn ondertussen ver verwijderd van een systeem waar men trachtte de illusie te wekken een constante geldvoorraad te voorzien, in 1971 brutaal afgeschaft door de US$ niet langer te backen met goud, iedere andere munt was ge-pegged tegen de US$ sinds Bretton Woods. Dus de facto heeft een heel kleine groep de almacht over de geldvoorraad en dit heeft onvermijdelijk zijn weerslag op de beurs en de aandelenhandel in het algemeen.
Er is veel te zeggen over de goudstandaard zoals we die einde 19de, begin 20ste eeuw kenden. Dit systeem was niet perfect maar het was al veel moeilijker voor de happy few om het gepeupel bij klaarlichte dag te bestelen en er arrogant vanuit te gaan dat het gepeupel dat niet door heeft. Beursmanipulaties zouden ook een graad moeilijker zijn.
[/quote
Omega 6 en of 7, Naik en Greendean; ondanks de moeilijke rekensom hebben het over geschiedenis en of cultuur? Ik ben nog aan het rekenen, maar ik heb het begrepen hoop ik.....!! *wink*
i
Ja, ik heb er duidelijk niets van begrepen. Er wordt in ons economisch systeem overduidelijk gene ene cent uit ijle lucht gecreëerd. Ieder bedrijf wordt op de beurs en elders tegen reële waarde verhandeld. En als dat bij uiterste uitzonderlijkheid niet zo zou zijn, is dat enkel omdat dat bedrijf deze waarde in de toekomst onvermijdelijk gaat realiseren.
Aandelenhandel, en dan vooral op de beurs, is een heel vuil spel waar je niet lichtzinnig overheen mag gaan wil je je broek niet scheuren.
Wat je zegt is juist voor de handel tussen Laeka en Anneke, maar dit is een simplificatie om bv. bepaalde concepten te kunnen begrijpen. De echte wereld ziet er anders uit en dit op verschillende niveau's. Er is bv. een transactiekost en een beurstaks, dus in die zin hebben zowel Laeka als Anneke een verlies.
Het is ook juist dat geleend 'geld' ook geld is en dat de geldvoorraad in principe niet toeneemt of afneemt.
Met plezier het voorbeeld dat ondertussen al een paar honderd jaar oud is: A leent 1000 aan W, W koopt voor 1000 bij B, B leent die 1000 op zijn beurt aan X, X koopt voor 1000 bij C en C leent op zijn beurt aan Y. Het ruilmiddel geld blijft constant, de verhandelde goederen nemen toe, ook als er niet geleend zou zijn alleen is het ruilmiddel dan minder liquide.
Maar we zijn ondertussen ver verwijderd van een systeem waar men trachtte de illusie te wekken een constante geldvoorraad te voorzien, in 1971 brutaal afgeschaft door de US$ niet langer te backen met goud, iedere andere munt was ge-pegged tegen de US$ sinds Bretton Woods. Dus de facto heeft een heel kleine groep de almacht over de geldvoorraad en dit heeft onvermijdelijk zijn weerslag op de beurs en de aandelenhandel in het algemeen.
Er is veel te zeggen over de goudstandaard zoals we die einde 19de, begin 20ste eeuw kenden. Dit systeem was niet perfect maar het was al veel moeilijker voor de happy few om het gepeupel bij klaarlichte dag te bestelen en er arrogant vanuit te gaan dat het gepeupel dat niet door heeft. Beursmanipulaties zouden ook een graad moeilijker zijn.
[/quote
Omega 6 en of 7, Naik en Greendean; ondanks de moeilijke rekensom hebben het over geschiedenis en of cultuur? Ik ben nog aan het rekenen, maar ik heb het begrepen hoop ik.....!! *wink*
De stijging van de beurzen in de voorbije dagen is gebaseerd op hoop op een voorspoedige afwikkeling van de handelsoorlog. Maar dat hebben we twee maanden geleden ook al gezien. Toen hoorden we niets dan positieve berichten over de gesprekken tot Trump opeens tweette dat China op zijn verbintenissen was teruggekomen en het beurssentiment kelderde. In plaats van altijd maar positieve geluiden te laten horen zouden China en de VS nu eens echt met een akkoord naar buiten moeten komen.
@Josefien1969. Je haalde Vinci aan. Zelf heb ik ze gekocht in augustus 2011, je hoort me absoluut niet klagen. Mooie koersstijging gekoppeld aan mooi dividend. Hoewel de bouw een cyclische sector is zorgen de tolwegen voor stabiele inkomsten. Dit gegeven was toen mijn reden voor de koop ( buiten de prijs dan he). En de blootstelling aan Deme is ook mooi meegenomen ( hoewel nu kleiner belang dan in 2011).
Het Brits pond gaat weer onderuit.
De Tijd schreef:Het Brits pond is voor het eerst sinds januari 2017 onder de symbolische grens van 1,20 dollar gezakt. De munt heeft te lijden onder de politieke onrust in het VK door de naderende Brexit. Vervroegde verkiezingen zijn mogelijk.
Het pond noteert tegen 1,1972 dollar, een paar uur voor het begin van een parlementaire zitting die stormachtig belooft te worden.