De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Gespreid beleggen is leuk hoor. In een stijgende markt zie je de waarde van je belegging aangroeien. In een dalende markt zoals vandaag kun je goedkoop bijkopen en de gemiddelde aankoopkoers naar beneden halen.
Ik heb de afgelopen weken mijn positie in Sioen verdubbeld (gemiddelde aankoopkoers nu net geen €20).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Helaba, zo'n cartoons posten, da's mijn prerogatief
( 't Was een goeike )
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
In Sioen heb ik nooit een positie gehad. Wel lang geleden eens overwogen, maar toen niet gedaan. Het aandeel was een beetje uit mijn vizier verdwenen. Moet ik dringend eens opvolgen,
Gaan zij niet redelijk lijden onder de Brexit? Dacht dit eens ergens gelezen te hebben. Aandeel staat momenteel wel zeer koopwaardig als je de afgelopen koers 5Y bekijkt.
Zonder dat bericht ivm Brexit zou ik ze wrs ook wel al in port genomen hebben.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Klopt wat u schrijft. Brexit, handelsoorlogen zijn bedreigend. Inderdaad het Boris-land is een grote afnemer. Gaat eventueel alle handel verdwijnen. Denk het niet. Koop liever op momenten dat koers van een aandeel 'stevig onder druk staat, Heb eerder een aversie van kopen aan topkoersen, waar iedereen dezelfde aandelen wil. Amg, Umicore, ING, SolvaY, Aperam heb ik gemeenschappelijk met uw porteffeuille. In de malaise van vorig jaar heb ik Bpost voor korte termijn in bezit gehad. Dividend opgestreken en het aandeel met een beperkte winst weer van de hand gedaan,
Begrijp wat je bedoelt. Ik zie enkel, wanneer de Brexit effectief een feit wordt dit aandeel even een klap krijgen en zou nu eerder die moment willen afwachten. Kan over 1 dag gaan en dan erna opnieuw opveren naar voorgaande koers.agnetha schreef: ↑15 oktober 2019, 08:34Klopt wat u schrijft. Brexit, handelsoorlogen zijn bedreigend. Inderdaad het Boris-land is een grote afnemer. Gaat eventueel alle handel verdwijnen. Denk het niet. Koop liever op momenten dat koers van een aandeel 'stevig onder druk staat, Heb eerder een aversie van kopen aan topkoersen, waar iedereen dezelfde aandelen wil. Amg, Umicore, ING, SolvaY, Aperam heb ik gemeenschappelijk met uw porteffeuille. In de malaise van vorig jaar heb ik Bpost voor korte termijn in bezit gehad. Dividend opgestreken en het aandeel met een beperkte winst weer van de hand gedaan,
Al ervaring genoeg opgedaan met aandelen te kopen die een week later op -10% staan. Omgekeerd is me dat nog niet gebeurd ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Heb Sioen nog niet gekocht hoor. Ik heb mij voorgenomen het aandeel de komende weken intenser te volgen. Wat u schrijft is juist. Maar hoe ik ook probeer op ideale moment aankopen lukt mij niet altijd hoor. Vorige week Mithra aangekocht aan 24 en een beetje, en een paar tientallen uur later, kon het nog dieper.BDE86 schreef: ↑15 oktober 2019, 09:35Begrijp wat je bedoelt. Ik zie enkel, wanneer de Brexit effectief een feit wordt dit aandeel even een klap krijgen en zou nu eerder die moment willen afwachten. Kan over 1 dag gaan en dan erna opnieuw opveren naar voorgaande koers.agnetha schreef: ↑15 oktober 2019, 08:34
Klopt wat u schrijft. Brexit, handelsoorlogen zijn bedreigend. Inderdaad het Boris-land is een grote afnemer. Gaat eventueel alle handel verdwijnen. Denk het niet. Koop liever op momenten dat koers van een aandeel 'stevig onder druk staat, Heb eerder een aversie van kopen aan topkoersen, waar iedereen dezelfde aandelen wil. Amg, Umicore, ING, SolvaY, Aperam heb ik gemeenschappelijk met uw porteffeuille. In de malaise van vorig jaar heb ik Bpost voor korte termijn in bezit gehad. Dividend opgestreken en het aandeel met een beperkte winst weer van de hand gedaan,
Al ervaring genoeg opgedaan met aandelen te kopen die een week later op -10% staan. Omgekeerd is me dat nog niet gebeurd ...
Heb ook al tal vam keren een aandeel gemist door te krenterig te zijn: om er een paar te noemen Elia,Sofina, ... Elia gemist in het voorjaar met een limiet op een paar centen na, aan een koers van ongeveer 58 euro. Heb ik spijt? Nee. Wat ik mis heb ik niet moeten betalen.
Waar ben je mee bezig als een paar centen het verschil maken tussen kopen of niet? Spreid gewoon je aankopen in de tijd. Dan krijg je een afgevlakte aankoopkoers. Als ik een aandeel opbouw tot 6% van mijn PF zal ik altijd 3 schijven van 2% kopen op pakweg een jaar tijd.
Wie de hele dag door naar de koersen op zijn scherm zit te kijken om te handelen zal altijd ongelukkig zijn omdat hij niet op het laagste peil heeft gekocht en op het hoogste peil heeft verkocht.