De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ok een plan.Yaris schreef: ↑11 augustus 2019, 17:29 Goedendag, ik ben er even uit geweest, nu ben ik terug.
Ik ga het eerste doen. Ik ga een uniek experiment uitvoeren met periodiek beleggen. Vanaf vandaag ga ik iedere zondag 500 euro beleggen in eenzelfde fonds zodat er binnen 40 weken 20.000 euro ingebracht is. Dat ga ik doen ongeacht hoe hoog of hoe laag het fonds noteert. Ik zal jullie af en toe op de hoogte houden van het rendement.GreenDean schreef: ↑9 augustus 2019, 12:53 Wat als de markt duur, te duur is? Buffett heeft toch nog eens 3 jaar lang op zijn cash gezeten en niets gekocht (zowat de moeilijkste periode uit zijn leven zegt hij zelf). Hij zit nu weer op een berg cash en staat aan de zijlijn ipv te kopen. Koop je dan bij omdat timen zo moeilijk is en hopen op een goed gewogen gemiddelde? Of wacht je af met het risico dat de echte correctie nooit komt? Een hele moeilijke lijkt mij.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
En de twijfel slaagt toe, het duurde dan ook langYaris schreef: ↑14 augustus 2019, 22:24 Yaris begint zich af te vragen of het niet beter zou zijn het pas opgestarte periodiek beleggingsplan even on hold te zetten.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ik heb even getwijfeld maar heb toch voortgedaan, anders verlies ik te veel rendement.
Ter info, ik voer mijn periodiek aankoopplan van Fundsmith nu nog altijd uit ("Stick to the plan"). Ik heb daarnaast ook nog andere plannen in uitvoering.
Maar waarom kraken jullie mijn beleggingsstrategie zo af? Ik voel me goed met mijn strategie en jullie met die van jullie. Iedereen tevreden en blij, zo moet dat zijn, niet?
Ter info, ik voer mijn periodiek aankoopplan van Fundsmith nu nog altijd uit ("Stick to the plan"). Ik heb daarnaast ook nog andere plannen in uitvoering.
Maar waarom kraken jullie mijn beleggingsstrategie zo af? Ik voel me goed met mijn strategie en jullie met die van jullie. Iedereen tevreden en blij, zo moet dat zijn, niet?
"Cash is trash"
Dat vind ik een goede.
Dat vind ik een goede.
Beursduivel schreef:Cash is dood, lang leve de aandelenmarkt! Cash is trash, zei Ray Dalio, de oprichter van ‘s werelds grootste hedgefonds Bridgewater Associates, in een interview tijdens het World Economic Forum in Davos afgelopen dinsdag.
Is stick to the plan niet heel gelijkaardig aan stay the course van de boggels?
Je mag wel eens een gefundeerd tegenwoord krijgen. Je staat zelf steeds te springen om je commentaar te geven of te copy pasten. Voor de rest doe je wat je wil natuurlijk.
Je mag wel eens een gefundeerd tegenwoord krijgen. Je staat zelf steeds te springen om je commentaar te geven of te copy pasten. Voor de rest doe je wat je wil natuurlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=VB3_oOxVqdkYaris schreef: ↑23 januari 2020, 09:13 "Cash is trash"
Dat vind ik een goede.
Beursduivel schreef:Cash is dood, lang leve de aandelenmarkt! Cash is trash, zei Ray Dalio, de oprichter van ‘s werelds grootste hedgefonds Bridgewater Associates, in een interview tijdens het World Economic Forum in Davos afgelopen dinsdag.
Sinds 06/2017 zijn de Europese Utility’s wel aan een inhaalbeweging bezig….
(de meeste gingen massaal, voor duurzame investeren, met (kleine) EU subsidies, lang voor Ursela dit openbaar maakte…)
Ze zijn zowat de enige die de Europese kar nog trekken, samen met hun duurzame onderaannemers…
Maar zelf heb ik al jaren een verhouding: 50% USA, 30 % Euro en 20% Europa niet euro….
http://thecorner.eu/tag/european-utilities/
https://home.kpmg/xx/en/home/insights/2 ... eport.html
https://www.ft.com/content/21941afa-341 ... 2a211d90d5
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Zo moet dat inderdaad zijn. En ik ben ook wel heel benieuwd naar het effectieve resultaat na 40 weken. Ik hoop dat je dat dan hier post met alle kosten, taksen en details. Voor mij dan vooral om een vergelijking te kunnen maken met mijn strategie van een aankoopprijs te bepalen, en zeker niet duurder aan te kopen, en te verkopen als het te duur noteert om mathematisch logisch nog langer aan te houden. Ik denk dat dit voor veel mensen zeer waardevolle info kan zijn.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
OK, hierbij een tussentijds resultaat: na 24 weken lang iedere week 500 euro belegd te hebben sta ik nu op een winst van 7,77% op heel mijn inleg. Kosten zijn inbegrepen in het resultaat.
Niet slecht geboerd op die bijna 6 maanden. Maar de cash is nog niet in de pocket. Is de kost van de verkoop ook van dit resultaat af?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Er zijn geen verkoopkosten aan de bank maar natuurlijk wel de gebruikelijke taksen.
Lijkt me een zeer mooi resultaat voor een zeer mooie strategie.
Ondertussen reken ik op de USA markt, anders eindig ik dagelijks negatief door mijn Belgische aandelen.
Ondertussen reken ik op de USA markt, anders eindig ik dagelijks negatief door mijn Belgische aandelen.
Leuk artikel in De Standaard, opinie & analyse van Bart Sturtewagen.
De beurzen hebben een paar dagen gebibberd door het Chinese virus, vandaag moeten ze hun achterstand inhalen.