De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Er zit echt geen lijn in zijn handelen. Blubbert van links naar rechts. Harde taal ('groot wapenarsenaal), en dan weer helemaal terugkrabbelen ('stoppen bloedverdieten' 'geen confrontatie'). En dan die lichaamstaal: je moet eens naar die vergadering op de Krim kijken, zitten er allemaal verveeld bij, Poetin leest gewoon z'n blad af, jongens toch. Zelfs een doodvermoeide Merkel straalt meer vertrouwen uit. En bij haar kan er ook amper een glimlach af.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ongezien vandaag, Europese beurzen deze morgen mooi positief (+0,70 %), goud ook aan het stijgen tot plots in de namiddag in één ruk de goudprijs teruggefloten werd tot -1,35 %. Ondertussen is goud een deel hersteld en daalden de Europsese beurzen tot - 0,80 %. Dat door de crisis in Oekraïne de beurzen dalen is wel logisch, maar dat de goudprijs negatief blijft is ongezien. Niemand kan nog de goudprijs doorgronden.Spruitekop schreef:Les 1: Een Rus krijg je nooit op de knieën.
En niemand moet mij ervan verdenken een goudkever te zijn, ik bezit geen goud, maar ik stel gewoon vast dat de financiële markten voor een gewone leek niet meer logisch in elkaar steken, ook niet voor wat aandelen betreft. Op veertien dagen tijd ging de waarde van mijn defensief pensioensparen wel met 500 euro naar beneden. Yaris heeft gelijk, als het slecht gaat, dan gaat iedereen de dieperik in. Blijf dus weg van die gemanipuleerde markten.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Da's de boodschap dat ze jullie willen meegeven en ze lijken d'er in te slagen ook. Tot iedereen het heeft uitgekotst.witte merel schreef:... Blijf dus weg van die gemanipuleerde markten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Een tijdje geleden (2010) grote koppen omdat voor het eerst in de geschiedenis 100$ voor een vat olie betaald werd. Ging tot zowat 130$ (2011,2012) en sindsdien altijd ruim boven de 100$. Vandaag zie ik voor het eerst sinds jaren een koers onder de 95$.
Om welke reden dan ook: dit is mega-zuurstof voor de industrie. Zelfs zonder groei, want die eerste 100% productie worden ook goedkoper.
Om welke reden dan ook: dit is mega-zuurstof voor de industrie. Zelfs zonder groei, want die eerste 100% productie worden ook goedkoper.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mega-zuurstof
De olieprijs daalt omdat de vraag naar producten gedaald is waardoor er minder olie nodig is om die producten te vervaardigen en te vervoeren. We raken in een recessie en vele landen zitten al in een recessie, dat houdt in dat de mensen nog minder gaan kopen en de prijs nog zal dalen. Ik zie niet in wat 'n lage olieprijs daar gaat aan kunnen veranderen, de dalende olieprijs kan het recessie-effect alleen maar versterken.
De olieprijs daalt omdat de vraag naar producten gedaald is waardoor er minder olie nodig is om die producten te vervaardigen en te vervoeren. We raken in een recessie en vele landen zitten al in een recessie, dat houdt in dat de mensen nog minder gaan kopen en de prijs nog zal dalen. Ik zie niet in wat 'n lage olieprijs daar gaat aan kunnen veranderen, de dalende olieprijs kan het recessie-effect alleen maar versterken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Flinke beursstijging vandaag. Oekraïne en herstel van de korte paniek op vrijdag?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De laatste tijd is er smaandag steeds een herstel.
Herstel gaat voort. Poetin beheerst de beurs.
Toch wat stevige remontes, inbev, delhaize, telenet. Ucb niet te vergeten. En dat allemaal in mijn heel beperkt vizier... Ik veronderstel dat er dus nog veel meer zijn. Het blad dat ik volg kleurt nu helemaal groen, zelfs Ageas en Evs als hekkesluiters.
Putin? Hij zei enkele maanden geleden dat hij de $ omlaag ging halen, maar het lukt hem zelfs niet met de beurs, tot mijn grootste verbazing. Roebel en Grivna, die zijn wel naar beneden. Goud stijgt niet. Olie daalt.
Hou die olieprijzen toch maar in de gaten. Als die zo blijft, en nog wat zakt, kan de beurs nog hoger.
Putin? Hij zei enkele maanden geleden dat hij de $ omlaag ging halen, maar het lukt hem zelfs niet met de beurs, tot mijn grootste verbazing. Roebel en Grivna, die zijn wel naar beneden. Goud stijgt niet. Olie daalt.
Hou die olieprijzen toch maar in de gaten. Als die zo blijft, en nog wat zakt, kan de beurs nog hoger.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Putin doet steeds een stapje terug na een zware beursdaling.
Volgens mij luistert hij naar de beurs, en alleen de beurs.
Volgens mij luistert hij naar de beurs, en alleen de beurs.
Leuke dagen op de beurs sinds gisteren !
Portefeuille met meer dan 2% omhoog.
uitschieters : Argen-X, Delhaize, ASML en Kendrion
Portefeuille met meer dan 2% omhoog.
uitschieters : Argen-X, Delhaize, ASML en Kendrion
Topoverleg over Oekraïne volgende week in Minsk, de hoofdstad van Wit-Rusland, met alle betrokken partijen. Poetin, Porosjenko en Europese Unie. 'k Hoop dat de oplossing uit de bus komt.
Mijn portefeuille deed het goed in augustus. De koersval bij groente- en fruitteler Total Produce werd volledig gecompenseerd door de koersstijging bij Delhaize. Verder koersstijgingen bij Oracle en TAKKT.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Gpv1, van harte proficiat, maar de algemene malaise blijft wel voortduren.
Persoonlijk heb ik de laatste weken fors wat afgebouwd en mijn belang in aandelen van 60% verlaagt naar 45%.
Dit is immers meer dan voldoende in huidige tijden en huidige omstandigheden.
Persoonlijk heb ik de laatste weken fors wat afgebouwd en mijn belang in aandelen van 60% verlaagt naar 45%.
Dit is immers meer dan voldoende in huidige tijden en huidige omstandigheden.
Welke algemene malaise? We staan misschien 2 à 3% van het hoogste punt in jaren?!