De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wanneer de beurzen 50% hoger staan.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Viel me op dat vrijdag nabeurs goud, zilver en sommige pharma’s serieus zijn gestegen. Kan indicatie vr morgen vroeg zijn.
Een fabricant van mondmaskers.
Je kan toch ook de huidige winst verzilveren.
Ik ben in september met het tweemaandelijks aankopen van etf's gestart.
Vandaag heb ik hier €800 winst op.
Wanneer ik nu deze morgen verkoop, ik haal laat ons zeggen €700 binnen en ik begin gewoon opnieuw met het tweemaandelijks aankopen van deze trackers.
Het lijkt me nu na de fel gestegen koersen toch een kantelmoment nu men i.p.v. over een epidemie al over een pandemie begint te spreken.Veel onzekerheid over waar dit gaat stoppen is nooit goed.
Wanneer ik nu deze morgen verkoop, ik haal laat ons zeggen €700 binnen en ik begin gewoon opnieuw met het tweemaandelijks aankopen van deze trackers.
Het lijkt me nu na de fel gestegen koersen toch een kantelmoment nu men i.p.v. over een epidemie al over een pandemie begint te spreken.Veel onzekerheid over waar dit gaat stoppen is nooit goed.
En daar wringt het schoentje. In mensentaal noemen ze dat kuddegedrag, of achter de feiten aanlopen. En daar lijdt vrijwel elke forumgenoot aan. Impulsiviteit is mijn grote winst. Angst lezen in mijn glazen bol ligt me als gegoten. Het feit dat slechts enkelingen over deze gave beschikken, maakt hen tot heerlijke prooi voor aasgieren als mezelf, vriendelijk bedoeld uiteraard. Ik ben heus geen kannibaal, alleen een poenschepper, die sober leeft en respectabel omgaat met minderbedeelden. Niet alleen met woorden, maar tevens en vooral met daden. Heerschappen die zich ook willen inzetten, mogen mij gerust uitnodigen voor een gesprekje.
Niet iedereen heeft onze luxe, comfort en keuzes in 't leven.
Poenscheppen is voor elke persoon anders natuurlijk.
Ik ken mensen met een inkomen van €4000/maand die zich poenschepper noemen en mensen van €50.000/maand die zich geen poenschepper noemen.
Het is maar waar je tevreden mee bent.
Ik ken mensen met een inkomen van €4000/maand die zich poenschepper noemen en mensen van €50.000/maand die zich geen poenschepper noemen.
Het is maar waar je tevreden mee bent.
Als er effectief een stevige correctie of crash komt, kan het zijn dat je je deelbewijzen van een etf niet kan verkopen.ann01 schreef: ↑23 februari 2020, 19:49 Je kan toch ook de huidige winst verzilveren.
Bij de meeste ETF's is de kans daarop heel klein.
Bij de populaire breedgespreide ETF's zo goed als onbestaande (=evengroot als de kans dat je geen aandelen meer kan verkopen)
Bij gewone fondsen daarentegen is er meestal een statutaire conjuncturele beperking van de terugbetalingen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alles is relatief totdat het jezelf betreft. Helemaal eens met je Zermatt. Helaas weet ik niet hoe + 1 te doen.Zermatt schreef: ↑23 februari 2020, 19:53En daar wringt het schoentje. In mensentaal noemen ze dat kuddegedrag, of achter de feiten aanlopen. En daar lijdt vrijwel elke forumgenoot aan. Impulsiviteit is mijn grote winst. Angst lezen in mijn glazen bol ligt me als gegoten. Het feit dat slechts enkelingen over deze gave beschikken, maakt hen tot heerlijke prooi voor aasgieren als mezelf, vriendelijk bedoeld uiteraard. Ik ben heus geen kannibaal, alleen een poenschepper, die sober leeft en respectabel omgaat met minderbedeelden. Niet alleen met woorden, maar tevens en vooral met daden. Heerschappen die zich ook willen inzetten, mogen mij gerust uitnodigen voor een gesprekje.
Niet iedereen heeft onze luxe, comfort en keuzes in 't leven.
Dat zou waarschijnlijk heel wat buy&hold beleggers tegen zichzelf en de emoties beschermen - geen slechte zaak.
Los daarvan, sommige landen/beurzen hebben een systeem ingebouwd om dit te bereiken. Het recentse voorbeeld is China. De beurs van Shangai heeft een 'limit down' van 10% per dag. Eens die bereikt is stopt de handel. De eerste beursdag na Chinees nieuwjaar is dat naar aanleiding van Corona ook gebeurd voor veel aandelen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Stevige daling al het eerste kwartier, benieuwd wat er zal gebeuren bij USA opening.
Daar gaan ze dan. Denk dat de onrust nu wel aanbreekt.