De Beurs vandaag
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
@Leemans-broertje...Welke obligatiefondsen had je dan zoal in gedachten?Leemans-broertje schreef:i.v.m. fondsen: ik ben de laatste tijd geschrokken van Petercam Eq Belgium (hun vlaggeschip) en dat van Carmignac patrimoine. Volgens de info van Morningstar gaat het daar toch niet zo goed mee. In het geval van Petercam zelfs slechts. Ze bengelen achteraan in het peloton. Het probleem van Carmignac zou de generatie wissel zijn. Belegger, volg je zaken op !
Ook te overwegen: bij stijgende rente dalen de koersen van obligatie(fondsen).
-
- VIP member
- Contacteer:
Petercam:BeginnendBelegger schreef:Link van die artikels?
- http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 4PCX&tab=1" onclick="window.open(this.href);return false;
bekijk % Ranking binnen categorie voor 2014 en vlak her onder: Rendementen % gedurende 2014
- http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... PCX&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false;
(kies als periode: 6M)
- http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 31693.html" onclick="window.open(this.href);return false;
citaat: "Sowieso moet er bij Petercam iets gebeuren", vertelt een insider, "anders dreigt daar een leegloop."
Carmignac:
- http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 4F90&tab=1" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk vooral naar % Ranking binnen categorie: vroeger top, vanaf 2012 middelmatig tot slecht
- http://www.morningstar.be/be/news/11212 ... 8gold.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
(tussen de regels door te lezen: het fonds wordt niet goed meer geleid)
Toch een zorgenkind meer: de fabrieksprijzen in Duitsland zouden dalen, zijn deflatoir. Zolang de kosten (energie bvb. op basis van aardolie) ook dalen, geen probleem. Helaas zal dat laatste niet helemaal lukken, gezien de loonkosten en overheidsbeslag nog altijd stijgende zijn. Je ziet dat ook aan een Umicore en Arcelor bvb. die hun koersdoelen niet gehaald hebben en zelfs nu zwak noteren. Tijd om afscheid te nemen van een reeks industriële aandelen (Type Solvay bvb.) ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Heb zelf geen obligatiefondsen maar naar wat ik lees slorpen de jaarlijkse beheerskosten de coupon volledig op. Bovendien zal hun koers kelderen als de rente stijgt (gemiddelde looptijd van belang).costaadeje schreef:@Leemans-broertje...Welke obligatiefondsen had je dan zoal in gedachten?Leemans-broertje schreef:i.v.m. fondsen: ik ben de laatste tijd geschrokken van Petercam Eq Belgium (hun vlaggeschip) en dat van Carmignac patrimoine. Volgens de info van Morningstar gaat het daar toch niet zo goed mee. In het geval van Petercam zelfs slechts. Ze bengelen achteraan in het peloton. Het probleem van Carmignac zou de generatie wissel zijn. Belegger, volg je zaken op !
Ook te overwegen: bij stijgende rente dalen de koersen van obligatie(fondsen).
Had er wel in de periode van hoge rente. Vergeet niet dat de beheerskosten niet dalen bij lage rente.
Piper schreef:Maarten schreef:TINA leeft echt wel onder de mensen. Dus ik denk dat er de komende tijd nog veel mensen door hun bankadviseur gaan aangezet worden aandelen/fondsen te kopen.
Maarten, dit is het juist. De meeste kleine beleggers stappen steeds op de verkeerde momenten in.
En denk maar niet dat mensen in een bankkantoor daar veel kennis over hebben.
Mijn ervaring vertelt mij dat als analisten over Tina beginnen, dat we dan extra waakzaam moeten zijn.
En beter een laag rendement, dan een negatief rendement.
Beste Piper,
Ik ben blij voor u dat je terug binnen mag bij beursig.
Uw ban heeft lang genoeg aangesleept.
Banner
Awel, het instappen van die kleine beleggers, zal ook nog een bijkomend positief effect hebben op de beurzen.Piper schreef:
Maarten, dit is het juist. De meeste kleine beleggers stappen steeds op de verkeerde momenten in.
En denk maar niet dat mensen in een bankkantoor daar veel kennis over hebben.
Mijn ervaring vertelt mij dat als analisten over Tina beginnen, dat we dan extra waakzaam moeten zijn.
En beter een laag rendement, dan een negatief rendement.
Waakzaam blijven kan nooit kwaad natuurlijk
Banner, de wereld niet op zijn kop zetten a.u.b. Ik heb dat forum reeds in februari 2013 verlaten na te veel schimmig taalgebruik (en daar hou ik echt niet van).
Ik wens enkel op propere en deftige forums te reageren. Zo niet hoeft het niet voor mij. Vandaar dat ik steeds afhaak bij continue dergelijk schimmig taalgebruik. Elementaire beleefdheid en wederzijds respect zijn uiterst belangrijk voor mij.
Ik wens enkel op propere en deftige forums te reageren. Zo niet hoeft het niet voor mij. Vandaar dat ik steeds afhaak bij continue dergelijk schimmig taalgebruik. Elementaire beleefdheid en wederzijds respect zijn uiterst belangrijk voor mij.
Laatst gewijzigd door Piper op 6 oktober 2014, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten, als de kleine beleggers massaal instappen, dan lopen de grote jongens en de intelligente kleine beleggers normaler wijze steeds weg.Maarten schreef: Awel, het instappen van die kleine beleggers, zal ook nog een bijkomend positief effect hebben op de beurzen.
Waakzaam blijven kan nooit kwaad natuurlijk
Ik zeg niet dat we vandaag reeds op dat punt zijn aangekomen, maar er zijn alvast enkele signalen. Waakzaam is inderdaad de boodschap.
Huidige correctie kan wat mij betreft nog verder uitdiepen om vervolgens terug te stijgen. Zijdelingse beurzen binnen een bepaalde range en met hoge volatiliteit lijken mij erg realistisch in de eerstkomende tijd.
Ik weet nog altijd niet goed over welke correctie je spreekt. De BEL20 staat op een maand quasi op hetzelfde. Idem voor Dow, S&P 500, ...
Zijdelingse bewegingen, akkoord. Maar van een correctie kan je (nu) toch niet spreken.
Zijdelingse bewegingen, akkoord. Maar van een correctie kan je (nu) toch niet spreken.
Maarten, ik kijk vooral naar de DAX als voorbeeldindex in Europa.
http://grafieken.tijd.be/190028355" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoogste stand 100000 punten en vandaag 9274 punten.
Bovendien noteren de meeste individuele Belgische aandelen welke ik heb verkocht lager of fors lager.
En de S&P 500 index zie ik als voorbeeldindex in de States.
http://grafieken.tijd.be/190028355" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovendien noteren de meeste individuele Belgische aandelen welke ik heb verkocht lager of fors lager.
Dat zou dan wel een heel straffe correctie zijn. Waarom hebben we hiervan niets opgevangen in de media?Piper schreef:...Hoogste stand 100000 punten en vandaag 9274 punten...
Ja, die zijdelingse bewegingen hebben het gemaakt, dat is wel de schuld dat je van een correctie (nog) niet kan spreken.Maarten schreef:Ik weet nog altijd niet goed over welke correctie je spreekt. De BEL20 staat op een maand quasi op hetzelfde. Idem voor Dow, S&P 500, ...
Wanneer bereikt de daf25 zijn hoogste volaliteit?
Nogal selectief om enkel naar de DAX te kijken. Eurostoxx, BEL20, DOW, S&P, ... geven alles behalve correctiebeeld. Gewoon wat zijwaartse bewegingen. De meeste indices noteren redelijk dicht tegen hun topkoersen.Piper schreef:Maarten, ik kijk vooral naar de DAX als voorbeeldindex in Europa.
Hij bedoelt natuurlijk 10 000 en geen 100 000, dat zou inderdaad nogal een crash zijn.Belca2 schreef: Dat zou dan wel een heel straffe correctie zijn. Waarom hebben we hiervan niets opgevangen in de media?
Er wordt niets gezegd in de media omdat er simpelweg momenteel (nog) geen correctie is.
Ben geen fan van TA maar als je naar de laatste jaren kijkt zit de DAX nu tegen de onderkant van het bullish trendkanaal maar er nog niet doorheen. Lijkt me dus nog te vroeg om van een correctie of malaise te spreken. (ook al voel ik het serieus in men portefeuille dankzij Umicore voornamelijk).Piper schreef:Maarten, ik kijk vooral naar de DAX als voorbeeldindex in Europa.
Anderzijds, met de huidige waarderingen verwacht ik ook eerder een zijwaartse & volatiele beurs
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Maarten schreef:Hij bedoelt natuurlijk 10 000 en geen 100 000, dat zou inderdaad nogal een crash zijn.Belca2 schreef: Dat zou dan wel een heel straffe correctie zijn. Waarom hebben we hiervan niets opgevangen in de media?
Er wordt niets gezegd in de media omdat er simpelweg momenteel (nog) geen correctie is.
Belca2 en Maarten, inderdaad 10000 punten voor de DAX. Een nulletje teveel geplaatst.
Volg vooral ook de Duitse media.