De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
We bereiden ons best voor op nog een week vuurrode beurzen?
Pijnlijk
Pijnlijk
Voorlopig is enkel de rally van afgelopen jaar prijsgegeven, en is dit niet meer dan een terugkeer naar een meer realistisch niveau. Voor de rest moet je dit even goed zien als een opportunitieit: als de beurzen maandag ook in het rood openen dan beginnen officieel de solden. Gezien de daling zich in alle sectoren voltrekt, is de aankoop van een brede tracker een totale no-brainer.
Zelfs als LT termijnbelegger lijkt het me opportuun om nu uit te stappen. Pakt nu IWDA al -16.5% sinds hoogtepunt.
Denk je echt dat er geen Corona uitbraken meer komen, dat het een non-issue zal zijn in het nieuws volgende maand?
En dat de economie ineens herneemt als tevoren? Don 't think so. Dit dragen we nog wel een tijdje mee.
Of ga je wachten tot -30, -40%?
Denk je echt dat er geen Corona uitbraken meer komen, dat het een non-issue zal zijn in het nieuws volgende maand?
En dat de economie ineens herneemt als tevoren? Don 't think so. Dit dragen we nog wel een tijdje mee.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Je kan er mee lachen maar is het niet zo dat media ons aan het bang maken zijn? Wie weet is Covid-19 over 2 maanden bijna weg en komt het volgende winter nog eens kleinschalig terug zonder veel erg?NTO schreef: ↑1 maart 2020, 09:37Aarde aan Kevva.
Aarde aan Kevva.
Hoor je mij, Kevva?
Hoor je mij, Kevva?
Aarde aan Kevva.
Aarde aan Kevva.
We hebben zopas gemerkt dat we je de voorbije 6 weken steeds dezelfde krant hebben opgestuurd.
Heb je niet gemerkt dat het elke dag gemakkelijker was om het kruiswoordraadsel in te vullen?
(andere stem): Waarom al die commotie? Wat is er aan de hand?
Ja, generaal, we hebben zopas gemerkt dat we Kevva sinds 6 weken elke dag dezelfde krant hebben opgestuurd.
(andere stem): (bulderlach) 6 weken? En hij heeft dat niet gemerkt? (bulderlach)
A a aa aa (gniffel, proest) aarde (gniffel, proest) out.
(algemene uitbarsting van schatergelach; 4 medewerkers zitten op handen en voeten en slaan met hun vuist op de grond)
(Ondertussen in Vladiwostok)
(transcriptie uit het Russisch): Generaal, onze seismografen hebben een bijzonder signaal geregistreerd. Een totaal onbekend patroon.
Media hypen graag rampen, dit is nu niet anders
Letterlijk citaat uit Het Nieuwsblad
"Olivier Maingain, de burgemeester van Sint-Lambrechts-Woluwe, heeft een drastische maatregel genomen. Hij vaardigt een politiebevel uit dat elke persoon die uit een risicogebied terugkomt 14 dagen lang de toegang tot de publieke gebouwen van de gemeente ontzegt."
De dommerik... Wat is een risicogebied? Het enige waar ik met 100% zekerheid over kan zeggen dat er geen Covid-19 is is mijn tuinhuis?
Als ik op bezoek ga bij mijn buren of volgende week ga werken, ben ik mogelijk in een risicogebied geweest!
Corona is everywhere, Olivjee
Aan zo'n maatregelen moeten wij dus belastinggeld spenderen? Om dus... Politie in te zetten om te controleren... (Wacht ff )
Het zou me zelfs niet verbazen dat hij dat als prioritair ziet. Mensen, je kunt massaal gaan inbreken in Sint-Lambrechts-Woluwe want de politie controleert mensen met corona)
"Olivier Maingain, de burgemeester van Sint-Lambrechts-Woluwe, heeft een drastische maatregel genomen. Hij vaardigt een politiebevel uit dat elke persoon die uit een risicogebied terugkomt 14 dagen lang de toegang tot de publieke gebouwen van de gemeente ontzegt."
De dommerik... Wat is een risicogebied? Het enige waar ik met 100% zekerheid over kan zeggen dat er geen Covid-19 is is mijn tuinhuis?
Als ik op bezoek ga bij mijn buren of volgende week ga werken, ben ik mogelijk in een risicogebied geweest!
Corona is everywhere, Olivjee
Aan zo'n maatregelen moeten wij dus belastinggeld spenderen? Om dus... Politie in te zetten om te controleren... (Wacht ff )
Het zou me zelfs niet verbazen dat hij dat als prioritair ziet. Mensen, je kunt massaal gaan inbreken in Sint-Lambrechts-Woluwe want de politie controleert mensen met corona)
Waarom zou het opportuun zijn om "nu uit te stappen"?BDE86 schreef: ↑1 maart 2020, 15:10 Zelfs als LT termijnbelegger lijkt het me opportuun om nu uit te stappen. Pakt nu IWDA al -16.5% sinds hoogtepunt.
Als belegger is het belangrijk een plan te hebben en je daar aan te houden. Emoties zijn nefast voor je beleggingsresultaten.
Gemiddeld ondergaan de beurzen 1/jaar een korrektie (10%), die zich een maal om de 3 jaar uitdiept tot een beermarkt (-20%). Elke belegger zal in zijn beleggingscarierre dalingen tot -50% meemaken. Het is nooit zeker wanneer die dalingen terug goed gemaakt worden, zelfs na jaren kan je op verlies staan.
Als we MSCI world als graadstaf nemen zijn we nu zo'n 15% gedaald sinds de piek van midden vorige maand en we zijn terug aan het de prijzen van begin september 2019.
Er is niets abnormaal aan de situatie vandaag. Het plan dat je gemaakt hebt zou je dus moeten kunnen toepassen,
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Laat uitstappen is ook een risico, stel dat er volgende dagen of weken een 10% stijging is door bv een werkend medicijn en wanneer ga je weer instappen en ga je dan all-in of gespreid? Lijkt mij beter om niet uit te stappen en je portefeuille voorlopig te neutraliseren met short posities, liever het risico zo laag mogelijk houden in onzekere tijden. Cash op de bank is ook een risico en dubbele transactie kosten op een grote portefeuille kunnen flink oplopen.
US is vrijdag toch groen gesloten, zou morgen wel eens verder omhoog kunnen gaan om daarna weer te dalen zoals hier al enkele malen is aangehaald.
De US is vrijdag om 22.00u onze tijd niet groen maar rood gesloten. De futures daarentegen zijn na 22.00u wel groen gesloten maar dat zegt niets. Het kan goed zijn dat de echte beurzen die maandag om 15.30u openen rood kleuren.
Koeweit was al enkele dagen gesloten (na de nationale feestdag (25 feb) en Bevijdingsdag (26 feb)), is vandaag pas opnieuw open gegaan, dus die hadden nog iets in te halen.
In Koeweit werd de beurshandel stilgelegd nadat de index er meer dan 10 procent was gedaald.
Een week zoals vorige week trek ik niet meer boys
Hoeveel procent van je vermogen heb je nu belegd ? Hebben we het hier over 5%, 20%, 50% of meer ?
Dat is een goede graadmeter om te zien of je misschien niet een te groot deel van je vermogen in aandelen hebt zitten.
Stel dat je maar 10% van je vermogen belegd hebt, en daar is 15% af. Niet leuk, en helemaal niet als je het de eerste keer meemaakt (ik spreek uit ervaring, voorjaar 2015). Maar die 15% is eigenlijk peanuts tov je totale vermogen.
Wanneer er grotere delen van je vermogen belegd zijn in aandelen, dan is het een ander verhaal, en moet je misschien eens nadenken of je dat aankan. Het is dan misschien verstandiger om een groter deel cash (of iets anders) aan te houden.
Dat is een goede graadmeter om te zien of je misschien niet een te groot deel van je vermogen in aandelen hebt zitten.
Stel dat je maar 10% van je vermogen belegd hebt, en daar is 15% af. Niet leuk, en helemaal niet als je het de eerste keer meemaakt (ik spreek uit ervaring, voorjaar 2015). Maar die 15% is eigenlijk peanuts tov je totale vermogen.
Wanneer er grotere delen van je vermogen belegd zijn in aandelen, dan is het een ander verhaal, en moet je misschien eens nadenken of je dat aankan. Het is dan misschien verstandiger om een groter deel cash (of iets anders) aan te houden.