De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wat maakt het uit. Trump veegt met al die democraten de vloer aan. En citeer nu geen peiling.
De ECB zou klaarstaan om de economie te ondersteunen 'met alle beschikbare middelen' als dit nodig is. De Fed liet vorige week al gelijkaardige woorden vallen. Pure waanzin en wanbeleid van de centrale banken. Alsof economische onzekerheden door een uiteindelijk onbenullig griepvirus worden opgelost door een renteknip
Het zou me niet verbazen als ze ooit nog beginnen met aandelen opkopen. Het lagerentebeleid heeft het inherent wankele evenwicht van de financiële markten volledig omver gegooid. Alles is toegestaan, zolang de indexen blijven stijgen en het grote geld zijn rendement kan halen. Vroeg of laat barst het systeem, maar dan zit er al wel iemand anders op de stoel van Powell en Lagarde.
Trouwens; heeft de economie er niet net alle baat bij dat zo'n virus af en toe wat om zich heen slaat? De slachtoffers zijn meestal ouderen en mensen die sowieso verzwakt waren. Mensen die, behalve hun consumptie (nota bene met belastinggeld), geen waarde meer creëren (=werken).
Het zou me niet verbazen als ze ooit nog beginnen met aandelen opkopen. Het lagerentebeleid heeft het inherent wankele evenwicht van de financiële markten volledig omver gegooid. Alles is toegestaan, zolang de indexen blijven stijgen en het grote geld zijn rendement kan halen. Vroeg of laat barst het systeem, maar dan zit er al wel iemand anders op de stoel van Powell en Lagarde.
Trouwens; heeft de economie er niet net alle baat bij dat zo'n virus af en toe wat om zich heen slaat? De slachtoffers zijn meestal ouderen en mensen die sowieso verzwakt waren. Mensen die, behalve hun consumptie (nota bene met belastinggeld), geen waarde meer creëren (=werken).
-
- Full Member
- Contacteer:
Zucht ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is niet het virus maar de maatregelen die getroffen zijn die een economische vertraging maken. Dat gaan we in de bedrijfwinsten zien binnen x aantal maanden. De markt is die uitslagen voor.Noobinvest schreef: ↑2 maart 2020, 14:10 Het Coronavirus is niet de echte/volledige reden tot de sell-off op de beurzen.
Anders zou het een 20% bevolkingsuitroeiing tot potentieel gevolg moeten hebben.
De echte reden zijn de democratische voorverkiezingen.
Een president als comrade Sanders zou de economie wel ernstige klappen toedienen (+30% verliezen).
Zou je uw bedrijf (vb. slager) willen verkopen als er een virus uitbreekt?
En als de Staat uw winsten gaat herverdelen onder hun kiezers?
Ik hoop alvast op een overwinning van sleepy Joe in the primaries vanavond.
Er moet al veel verkeerd gaan voor Crazy Bernie om de democratische race te verliezen,hij heeft sowieso de beste papieren om het op te nemen tegen Trump.Mocht het toch Sleepy Joe worden(die beginnende dementie heeft) , wordt hij gewoon opgepeuzeld door the Donald.Noobinvest schreef: ↑2 maart 2020, 14:10 Het Coronavirus is niet de echte/volledige reden tot de sell-off op de beurzen.
Anders zou het een 20% bevolkingsuitroeiing tot potentieel gevolg moeten hebben.
De echte reden zijn de democratische voorverkiezingen.
Een president als comrade Sanders zou de economie wel ernstige klappen toedienen (+30% verliezen).
Zou je uw bedrijf (vb. slager) willen verkopen als er een virus uitbreekt?
En als de Staat uw winsten gaat herverdelen onder hun kiezers?
Ik hoop alvast op een overwinning van sleepy Joe in the primaries vanavond.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Ik snap jouw agressieve reactie niet. Bijna zeventig procent van mijn posities is gratis geld, omwille van het feit dat ik mijn beleggingen na verdubbeling herinvesteer. Die gelden gaan naar mijn kinderen, mijn gewonnen vrije tijd en naar goede doelen.
Mijn dividenden staan me toe goed te leven.
En ik ben heus niet betweterig, integendeel. Ben de bescheidenheid in hoogsteigen persoon!
Maar, ik heb één gave als 't op beleggen aankomt, met name geduld! En daar ontbreekt het menigeen aan heden ten dage. Vooral diegenen die zichzelf op dit forum vaak als Messias aanzien. Beleggen doe je niet van vandaag op morgen, al denkt vrijwel iedereen alhier op een dag rijk te worden, of arm te kunnen gaan wezen...
Trump heeft dat idee vorige week gelanceerd. En aangezien hij nooit leugens vertelt, alleen "alternative truths", zal het wel waar zijn zeker?
Er is één ding dat ik niet begrijp in jouw logica.
Waarom zou je als de beurzen 10, 20 of meer procenten dalen nog blijven zitten ?
Waarom een Barco aan de koers van €240 nog bijhouden als je deze aan €192 kan aankopen ?
Natuurlijk achteraf makkelijk gezegd maar velen wisten dat dit moment ging komen, de minste trigger was genoeg om een daling in gang te zetten.
Met alle respect van dien, maar aan jou verspil ik niet langer woorden. Vind 't je 't dan zo leuk om mensen op stang te jagen, of ben je gewoon niet slimmer. En ook dat is geen schande, maar hou dan wel even op met onzin te verkondigen... Ik zou er potvolkoffie bijna van gaan vloeken...karine schreef: ↑2 maart 2020, 17:39Er is één ding dat ik niet begrijp in jouw logica.
Waarom zou je als de beurzen 10, 20 of meer procenten dalen nog blijven zitten ?
Waarom een Barco aan de koers van €240 nog bijhouden als je deze aan €192 kan aankopen ?
Natuurlijk achteraf makkelijk gezegd maar velen wisten dat dit moment ging komen, de minste trigger was genoeg om een daling in gang te zetten.
Europa toch weer treffend in z'n hemd gezet vandaag.
Eerst hoger openen door mee te surfen op de groene cijfers van de Nikkei.
Daarnet minuut na minuut een daling en terug duidelijk rode cijfers.
Om uiteindelijk toch terug positief te eindigen dankzij de stijgende Dow.
Een economie op maat van de lulletjes rozenwater die aan het hoofd staan van de verschillende Europese landen als het ware.
Eerst hoger openen door mee te surfen op de groene cijfers van de Nikkei.
Daarnet minuut na minuut een daling en terug duidelijk rode cijfers.
Om uiteindelijk toch terug positief te eindigen dankzij de stijgende Dow.
Een economie op maat van de lulletjes rozenwater die aan het hoofd staan van de verschillende Europese landen als het ware.
Zou er nog een kans op dalingen zijn deze week? Of is de rit naar boven weer begonnen? Intussen blijkt ook dat veel fabrieken in China weer opstarten.
Las ergens dat de Chinese overheid de economie voorneemt op gezondheid. Besmettingen of niet er zal gewerkt worden! Wie sterft, die sterft als de economie maar draait!
Las ergens dat de Chinese overheid de economie voorneemt op gezondheid. Besmettingen of niet er zal gewerkt worden! Wie sterft, die sterft als de economie maar draait!