De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja, mijn fout. Je hebt gelijk. Normaal gezien is mijn Nederlands redelijk goed, maar met de teksten van Dirk2 geraak ik in de knoei.koenvhaver schreef: ↑4 maart 2020, 21:36 Inderdaad fakkel. Zo interpreteer ik het ook. Dat zegt niks over zijn jaarwinst. Hij bedoelt gewoon dat van zijn 100 trades er 45 met verlies zijn en 55 met winst zijn.
Een nieuwe berekening. Veronderstel dat Dirk2 start met 10.000€. Elk jaar doet hij daar 2.000€ bij (nieuw geld om te beleggen).
Hij doet 10 transacties per week, waarvan 55% winst oplevert, en 45% verlies.
Bij starten met 10.000€ zijn dat transacties van 1.000€
Stel dat hij op de winnende transacties 3% netto winst maakt, en op de verliezende 2% (want hij "stopt uit").
Op 2 weken doet hij dan 20 transacties van 1.000€ elk. Op 11 ervan maakt hij winst, op 9 verlies. Met de cijfers van hierboven is dat 150€ winst in 2 weken.
Als we doen alsof je "halve" transacties kunt uitvoeren (voor het gemak van de berekeningen), kom je aan 75€ winst in een week, op 10.000€. Een rendement van 0,75% per week.
Door dit via samengestelde interest om te zetten in een jaarrendement, komen we aan 47,48% jaarlijks rendement.
Starten met 10.000 € en 2.000 € extra geld per jaar levert dit op:
Na 10 jaar: 465.000 €
Na 15 jaar: 3,3 miljoen €
Na 20 jaar: 23 miljoen €
Na 30 jaar: 1,1 miljard €
Alles hangt af van hoeveel hij wint en verliest per transactie. Bij 5% winst en 3% verlies per transactie (als hij zeer volatiele aandelen kiest), heeft hij een jaarrendement van 106%. Dan heeft hij na 30 jaar 15.000 miljard €.
Niet slecht
Misschien kan Dirk2 ons laten weten welk % hij gemiddeld wint bij een winnende transactie, en hoeveel % hij gemiddeld verliest bij een verliezende transactie? Dan vul ik dat in in mijn actuarieel modelleke
Je moet bijvoorbeeld eens dit artikeltje lezen: https://www.beursduivel.be/Column/49519 ... ieren.aspx
Daar kan Dirk2 nog iets van leren. Een prachtig verhaal, compleet met introductie, spanningsbogen, en een slot. Maar als je eerlijk bent tegenover jezelf stel je vast dat je na het lezen van dat stukje niets meer weet dan ervoor. Onderaan het artikeltje staat dan ook hoe de auteur zijn geld verdient: niet door te beleggen, maar door artikeltjes te verkopen. Merk ook op dat men in Nederland spreekt over het veel correctere "visuele analyse" ipv technische analyse, omdat dat laatste verkeerdelijk de indruk zou wekken dat er een bepaalde techniek achter schuilgaat.
TA, of VA is niet meer dan een combinatie van bedrog en zelfbedrog.
Daar kan Dirk2 nog iets van leren. Een prachtig verhaal, compleet met introductie, spanningsbogen, en een slot. Maar als je eerlijk bent tegenover jezelf stel je vast dat je na het lezen van dat stukje niets meer weet dan ervoor. Onderaan het artikeltje staat dan ook hoe de auteur zijn geld verdient: niet door te beleggen, maar door artikeltjes te verkopen. Merk ook op dat men in Nederland spreekt over het veel correctere "visuele analyse" ipv technische analyse, omdat dat laatste verkeerdelijk de indruk zou wekken dat er een bepaalde techniek achter schuilgaat.
TA, of VA is niet meer dan een combinatie van bedrog en zelfbedrog.
Dringende vraag mbt Binck: hebben jullie dat ook dat bevestiging van beursorders met SMS code tijdelijk opgeschort is ? Reden volgens Binck: probleem bij PROXIMUS. Lijkt me toch gevaarlijk ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Inloggen bij Medirect gaat ook niet. Er komt geen sms code. Waarschijnlijk zelfde probleem dan...
Sterk.
Krijg volgende bericht:
Belangrijk bericht: de SMS code werd tijdelijk uitgeschakeld omwille van een storing bij Proximus
Beste klant,
Omwille van een storing bij Proximus komt de SMS-code bij vele klanten niet toe. Hierdoor hebben we besloten om tijdelijk de SMS-code voor alle klanten uit te schakelen. U kan dus tijdelijk rechtstreeks op uw rekening inloggen met de mogelijkheid om orders te plaatsen, zonder het invoeren van uw SMS-code.
Met vriendelijke groeten,
BinckBank
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idem hierSparSpaar schreef: ↑5 maart 2020, 12:59Sterk.
Krijg volgende bericht:
Belangrijk bericht: de SMS code werd tijdelijk uitgeschakeld omwille van een storing bij Proximus
Beste klant,
Omwille van een storing bij Proximus komt de SMS-code bij vele klanten niet toe. Hierdoor hebben we besloten om tijdelijk de SMS-code voor alle klanten uit te schakelen. U kan dus tijdelijk rechtstreeks op uw rekening inloggen met de mogelijkheid om orders te plaatsen, zonder het invoeren van uw SMS-code.
Met vriendelijke groeten,
BinckBank
@Osirix
Binck: het bericht over Proximus verschijnt op het 1e scherm na het aanloggen onder de titel 'Belangrijke mededelingen' (bovenaan rechts)
Bij jou dus niet ?
Binck: het bericht over Proximus verschijnt op het 1e scherm na het aanloggen onder de titel 'Belangrijke mededelingen' (bovenaan rechts)
Bij jou dus niet ?
Ik heb ook proximus en bij het inloggen op mijn MeDirect account, kreeg ik ook geen SMS aan.
Heb daarop wel een positief iets ontdekt: ALs je op "geen sms gekregen" klikt, heb je de optie om de code per telefoon te krijgen. Nadat ik erop klikte, kreeg ik 2 seconden later een telefoon (met uiteraard een computerstem) die de code dicteerde.
Eerlijk-is-eerlijk: Oplossing vind ik wel top!
Heb daarop wel een positief iets ontdekt: ALs je op "geen sms gekregen" klikt, heb je de optie om de code per telefoon te krijgen. Nadat ik erop klikte, kreeg ik 2 seconden later een telefoon (met uiteraard een computerstem) die de code dicteerde.
Ik kreeg die SMS in verband met een aankooporder dat ik eerder vandaag geplaatst had, en dus een uurtje geleden afgegaan is.
Zonet even opnieuw ingelogd. Inderdaad bij inloggen geen 2-step SMS optie meer, en de melding bovenaan het scherm.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
idem hier. ook geen SMS gekregen, maar telefonisch opgebeld worden door computerstem werkte welanonymous schreef: ↑5 maart 2020, 13:17 Ik heb ook proximus en bij het inloggen op mijn MeDirect account, kreeg ik ook geen SMS aan.
Wordt het weer een vrijdag-koopdag ? Ik ga morgen toch maar passen. Een weekje overslaan zal me deugd doen, hoop ik.
Eerst zag ik het vrij snel terug opveren, maar nu ben ik daar toch niet meer zo zeker van.
Eerst zag ik het vrij snel terug opveren, maar nu ben ik daar toch niet meer zo zeker van.
Een hele hoop technische indicatoren van de S&P 500 geven een "verkopen" signaal. In "normale" omstandigheden is het een gemengd beeld: een aantal geven een "koop" signaal en een aantal geven een "verkoop" signaal.
Maar nu staan een hele hoop indicatoren op "verkopen". Wat dus het eenduidige signaal "zeker verkopen" geeft.
Kijken we (ik bedoel: ik heb gekeken en ik vat het hier samen) naar de dagelijkse grafiek.
MA5, MA10, MA20, MA50, MA100, MA200 staan allemaal op "verkopen", zowel de eenvoudige als de exponentiële MA. Samen 12 indicatoren die elk een "verkoop" signaal geven.
En dan de technische indicatoren.
RSI(14), STOCH(9,6), MACD(12,26), UO, ROC, ... staan ook allemaal op "verkopen".
Samenvatting: elke indicator en moving average staat op "verkopen". Dan is de conclusie: "zeker verkopen".
We zijn nog niet aan de nieuwe patatjes met dat Corona virus. Of in mijn andere moedertaal: on n'est pas sorti de l'auberge.
Maar nu staan een hele hoop indicatoren op "verkopen". Wat dus het eenduidige signaal "zeker verkopen" geeft.
Kijken we (ik bedoel: ik heb gekeken en ik vat het hier samen) naar de dagelijkse grafiek.
MA5, MA10, MA20, MA50, MA100, MA200 staan allemaal op "verkopen", zowel de eenvoudige als de exponentiële MA. Samen 12 indicatoren die elk een "verkoop" signaal geven.
En dan de technische indicatoren.
RSI(14), STOCH(9,6), MACD(12,26), UO, ROC, ... staan ook allemaal op "verkopen".
Samenvatting: elke indicator en moving average staat op "verkopen". Dan is de conclusie: "zeker verkopen".
We zijn nog niet aan de nieuwe patatjes met dat Corona virus. Of in mijn andere moedertaal: on n'est pas sorti de l'auberge.
Is dit een parodie
Post van dit weekend.Wimble schreef: ↑29 februari 2020, 11:46 Veel van de verliezen van deze week zijn te wijten aan automatische orders, en vooral in Amerika. S&P heeft een zware klop gehad hoewel er weinig Corona-problemen zijn aldaar. Ik hoorde op de beursnieuws podcast dat er per daling van 3% er 13.000.000.000$ automatisch wordt verkocht, en zo geraak je in een neerwaartse spiraal die je moeilijk kan stoppen. Dit zal naar de toekomst toe alsmaar erger worden, zeker met meer en meer AI. Een geluk is wel dat er veel pensioenfondsen rond de maandwisseling verplicht zijn te herpositionering als hun aandelenpositie van 70% deze week gezakt is naar 65% dienen ze contractueel verplicht aandelen bij te kopen. Ik verwacht nog een kwakkelweek met erna een heel geleidelijk herstel dat over maanden zal gaan.
De kwakkelweek is alvast uitgekomen ...
Laatst gewijzigd door Wimble op 5 maart 2020, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.