De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik snap hier niets van.
Evenmin of ik weet of je dit serieus bedoeld hebt, of of dit een poging is tot lachen met TA/Dirk2.
Graag verduidelijking.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Neen hoor. Gewoon googelen op S&P 500 technical analysis
Ik verontschuldig me wel voor het feit dat mijn tekst zo cryptisch en ondoorzichtig en redelijk onbegrijpbaar is. Maar ik heb dan ook geen 10 jaar elke dag 5 uur gestudeerd, en ik heb ook geen Amerikaanse mentor
Het is serieus.
Het is niet lachen met TA. TA heeft waarde voor wie begrijpt wat TA is, en wanneer het nuttig is en hoe je het gebruikt.
Ik begrijp de combinatie "TA/Dirk2" niet. TA en Dirk2 hebben weinig of niets met elkaar te maken.
Of bedoel je "TAteraar/Dirk2"?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sintorama, ik lees uw berichten graag en ervaar ze als waardevol. Als onervaren belegger zie ik beleggen niet als een wetenschap. Maar wellicht snap ik niet alles. Ik hoor graag van u, omdat ik weet dat u waardevolle bijdragen geeft op dit forum.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ga ook nog even wachten... De laatste dagen wel af en toe gevreesd dat ik de boot gemist had, maar heb de indruk dat het nu wel even aan het doordringen is wat de impact gaat zijn van (de maatregelen tegen) het virus...
Ze gaan er vandaag nog een schelle afdoen!
Nog even zien wat het maandag gaat doen. Dan eventueel toch maar uitstappen. Had veel eerder dat gevoel moeten volgen mja ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Dat is inderdaad hetgeen de grote haaien willen. Uw aandelen kopen met een fikse korting!
Als je een korte-termijn belegger bent verkoop je beter. Beleg je met gezond verstand, voor de lange termijn, dan blijf je rustig zitten en kijk je binnen een maand of 2 nog eens naar je portefeuille.
Het zit er inderdaad naar uit dat het zeer rood gaat openen.
Met alle respect, want niet iedereen heeft de tijd, maar uit de commentaren hier kan afleiden dat zeer weinigen begrijpen hoe deze haak aan de steel zit.
Je gaat een leven lang werken voor wat spaargeld, en dan zou je dat spaargeld ergens insteken waar al meermaals in de geschiedenis heel veel mensen heel veel geld aan verloren hebben. Je de moeite nemen om te leren over en te begrijpen waar je dat spaargeld aan toevertrouwt, voordat je eraan begint, lijkt mij proportioneel een zeer kleine moeite. Al is het maar om tot het besef te komen je zuur verdiende spaargeld niet te vergokken aan iets dat je van kop noch staart kent.
Opnieuw. Waardebeleggen is denk ik het ideale startpunt om te leren wat er gaande is, ongeacht welke beleggingsstrategie je zou willen omarmen. Dit in combinatie met een goed begrip van geldcreatie. Deze twee zaken als absoluut minimum.
Met alle respect, want niet iedereen heeft de tijd, maar uit de commentaren hier kan afleiden dat zeer weinigen begrijpen hoe deze haak aan de steel zit.
Je gaat een leven lang werken voor wat spaargeld, en dan zou je dat spaargeld ergens insteken waar al meermaals in de geschiedenis heel veel mensen heel veel geld aan verloren hebben. Je de moeite nemen om te leren over en te begrijpen waar je dat spaargeld aan toevertrouwt, voordat je eraan begint, lijkt mij proportioneel een zeer kleine moeite. Al is het maar om tot het besef te komen je zuur verdiende spaargeld niet te vergokken aan iets dat je van kop noch staart kent.
Opnieuw. Waardebeleggen is denk ik het ideale startpunt om te leren wat er gaande is, ongeacht welke beleggingsstrategie je zou willen omarmen. Dit in combinatie met een goed begrip van geldcreatie. Deze twee zaken als absoluut minimum.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Velen hier willen gerust geld in aandelen bijpompen in een stijgende markt maar trekken hun staart in als ze meer krijgen voor hetzelfde geld. Dan ga je nooit een optimaal rendement halen en imo is de reflex om dan te gaan market timen niet de juiste.
Waarmee ik niet wil ontkennen dat dit virus een impact zal hebben op de cijfers van veel bedrijven, maar je krijgt heel wat aandelen die 20% goedkoper noteren tov een punt waarop je ze besloot te houden omdat je koersdoel nog hoger lag. Dan zou het vandaag een no brainer moeten zijn om meer deelbewijzen te verzamelen. Zelfs indien er een impact op de cijfers komt.
Als je je aandelenportefeuille structureert volgens wat elke lijn waard is, ipv volgens wat de prijs van de dag is, dan ga je heel weinig fluctuatie zien in je port. Net zoals je huis een waarde heeft en geen immer fluctuerende prijs (althans niet zichtbaar).
Waarmee ik niet wil ontkennen dat dit virus een impact zal hebben op de cijfers van veel bedrijven, maar je krijgt heel wat aandelen die 20% goedkoper noteren tov een punt waarop je ze besloot te houden omdat je koersdoel nog hoger lag. Dan zou het vandaag een no brainer moeten zijn om meer deelbewijzen te verzamelen. Zelfs indien er een impact op de cijfers komt.
Als je je aandelenportefeuille structureert volgens wat elke lijn waard is, ipv volgens wat de prijs van de dag is, dan ga je heel weinig fluctuatie zien in je port. Net zoals je huis een waarde heeft en geen immer fluctuerende prijs (althans niet zichtbaar).
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
20% korting op iets dat 10x overprijsd is. Dat is nog altijd 800% betalen voor 100% waarde.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Waarom zou je zo'n effect in de eerste plaats in port gehouden hebben?
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ik heb er zo geen één in port. Het is maar om aan te tonen dat een aandeel 50% kan crashen en nog steeds te duur noteert. We hebben waanzinnige tijden achter de rug. Wat correleert met ongebreidelde geldcreatie, natuurlijk.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Wat een paniekvoetbal hier. Man man man ...