De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wat net het punt is van dreaZ ...
Het heeft geen zin om ergens 2 zorgvuldig uitgekozen datums te nemen en daar dan een algemeen besluit uit te trekken.
Wat zwiertje schrijft is volledig korrekt.
En waar zijn jouw dividenden naartoe?
En de jaarlijkse instap? Er is niemand die al zijn geld op de pieken belegd!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Elke verkoop heeft een koper.kiama schreef: ↑6 maart 2020, 11:35Aangezien volgens Binck iedereen vorige week nog duchtig aan het kopen was, hebben we de paniekprikker/capitulatie nog niet gezien dus het kan zeker nog.contextbinder schreef: ↑6 maart 2020, 11:32 Verwachten jullie dat er nog een echte sell -off zal plaatsvinden?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
op dividenden betaal je roerende voorheffing, komen daar nog taksen, transactiekosten enz bij, en dan zwijgen we nog over de inflatie op 20 jaar... wees maar zeker dat de meerderheid er in zo een scenario niet in slaagt beter rendement dan z'n spaarboekje aan over te houden. Een spaarboekje waar je 20 jaar geleden trouwens wel nog 4% en meer op kreeg
Wat heeft inflatie daar nu mee te maken? Bestaat die dan niet voor mensen die al hun geld op een spaarboekje hebben staan?
RV bestaat ook voor spaarboekjes. Nu nauwelijks nog van toepassing, omdat ze helemaal niets meer opbrengen
RV bestaat ook voor spaarboekjes. Nu nauwelijks nog van toepassing, omdat ze helemaal niets meer opbrengen
In De Tijd was te lezen dat de verkoop voor 80% van grote beleggers kwam zoals pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen. Die zijn namelijk verplicht aan stop-loss te doen. Zelf versterkend natuurlijk.