De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wat net het punt is van dreaZ ...
Het heeft geen zin om ergens 2 zorgvuldig uitgekozen datums te nemen en daar dan een algemeen besluit uit te trekken.
Wat zwiertje schrijft is volledig korrekt.
En waar zijn jouw dividenden naartoe?
En de jaarlijkse instap? Er is niemand die al zijn geld op de pieken belegd!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Elke verkoop heeft een koper.kiama schreef: ↑6 maart 2020, 11:35Aangezien volgens Binck iedereen vorige week nog duchtig aan het kopen was, hebben we de paniekprikker/capitulatie nog niet gezien dus het kan zeker nog.contextbinder schreef: ↑6 maart 2020, 11:32 Verwachten jullie dat er nog een echte sell -off zal plaatsvinden?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
op dividenden betaal je roerende voorheffing, komen daar nog taksen, transactiekosten enz bij, en dan zwijgen we nog over de inflatie op 20 jaar... wees maar zeker dat de meerderheid er in zo een scenario niet in slaagt beter rendement dan z'n spaarboekje aan over te houden. Een spaarboekje waar je 20 jaar geleden trouwens wel nog 4% en meer op kreeg
Wat heeft inflatie daar nu mee te maken? Bestaat die dan niet voor mensen die al hun geld op een spaarboekje hebben staan?
RV bestaat ook voor spaarboekjes. Nu nauwelijks nog van toepassing, omdat ze helemaal niets meer opbrengen
RV bestaat ook voor spaarboekjes. Nu nauwelijks nog van toepassing, omdat ze helemaal niets meer opbrengen
In De Tijd was te lezen dat de verkoop voor 80% van grote beleggers kwam zoals pensioenfondsen en verzekeringsmaatschappijen. Die zijn namelijk verplicht aan stop-loss te doen. Zelf versterkend natuurlijk.
Grote wereldwijde verliezen vandaag en de US is nog niet open.
Wordt een interessante dag.
Wordt een interessante dag.
krakkie krakkie doet het beursje , houden we of houden we het niet? 2850 op de smijt en pak 500 euh S&P500
-
- Full Member
- Contacteer:
Goh zo waanzinnig was het toch ook weer niet. Enkel de US heeft het de laatste jaren hee lgoed gedaan maar daar zijn de winsten ook fors gestegen.
Geldcreatie is ook niet echt het juiste woord als je QE bedoelt. Dat was eerder een asset swap (reserves <> obligaties). Het enige dat er gebeurt is dat banken meer reserves aanhouden bij de centrale bank maar de hoeveelheid geld in circulatie verandert niet.
Natuurlijk verandert de hoeveelheid geld in omloop wel, elke lening die gestart wordt is de creatie van een hoeveelheid geld.
Hoe lager de rente, hoe meer druk op bedrijven en particulieren om investeringen via leningen aan te gaan.
Hoe lager de rente, hoe meer druk op bedrijven en particulieren om investeringen via leningen aan te gaan.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ontroerend eensgezind
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja het ging dus toch nog naar beneden zoals ik zei. En volgens mij gaat er nog afgaan. Denk 45 kaap en dat dan de aankoop really terug start. Echter om een tijd lang in beer markt te verblijven. Gaat jaartje of 2 duren om terug naar de 60+ te gaan.
Zou ik niet erg vinden. 2 jaar lang bijkopen aan goedkopere prijzen.