De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De grootte van de balans van de bank verandert inderdaad niet (het is inderdaad een asset swap) maar de balans van de centrale bank verhoogt wel: aangekochte obligaties extra bij de assets, en de verhoogde reserves bij de liabilities.
Dat vergroot wel de hoeveelheid geld.
Bank A heeft geld nodig en schrijft 1 miljard obligaties uit.
Bank B koopt ze, en de centrale bank koopt die weer over. Resultaat: bank A heeft 1 miljard extra en balans is ook met 1 miljard vergroot. Voor Bank B is er niets veranderd. Balans van centrale bank is ook met miljard verhoogd.
Bank A heeft nog extra geld nodig terwijl de eerste obligatie nog loopt en schrijft een extra obligatie van 1 miljard uit. Bank B koopt die en verkoopt ze weer aan de centrale bank.
Enzovoort, enzovoort. Bank A krijgt steeds extra geld dat uiteindelijk van de centrale bank komt die dit geld uit het niets creëert.
Dat geld dat uit het niets gecreëerd is, verdwijnt wanneer Bank A de obligaties op vervaldag weer terugbetaalt (aan de centrale bank die ze in bezit heeft) of wanneer de centrale bank ze op de markt verkoopt.
De FED heeft na de crisis 2007-2008 gedurende lange tijd obligaties op vervaldag vervangen door nieuwe obligaties op te kopen. Pas later hebben ze obligaties op vervaldag niet meer vervangen waardoor het gecreëerde geld weer geleidelijk uit de markt gehaald werd.
Hup nu zitten we aan de volgende lagere steun. Ze zijn de bodem nog dieper aan het testen.
Steun is nu de neklijn van de omgekeerde hoofd schouder.
Veiligheidsgordels aandoen omdat dit nog een wilde rit kan zijn naar alle kanten.
Alleen steeds nog maar 3 mooie setups in Europa van ex momentum aandelen met mooie groei gevonden,
om voor het eerst terug in Europa te stappen. De rest van die weinige Europese parels vertonen bear flags.
Maar mijn aankooporder op die mooie locatie's van die 3 mooie setups is nog steeds niet aangegaan.
Ik was alleen maar in DIM nooit uitgestopt geraakt wat Europa betreft.
In Amerika met al die mooie groeibedrijven is het ook niet vet om nu een mooie setup te vinden.
Veel beren vlaggen.
Steun is nu de neklijn van de omgekeerde hoofd schouder.
Veiligheidsgordels aandoen omdat dit nog een wilde rit kan zijn naar alle kanten.
Alleen steeds nog maar 3 mooie setups in Europa van ex momentum aandelen met mooie groei gevonden,
om voor het eerst terug in Europa te stappen. De rest van die weinige Europese parels vertonen bear flags.
Maar mijn aankooporder op die mooie locatie's van die 3 mooie setups is nog steeds niet aangegaan.
Ik was alleen maar in DIM nooit uitgestopt geraakt wat Europa betreft.
In Amerika met al die mooie groeibedrijven is het ook niet vet om nu een mooie setup te vinden.
Veel beren vlaggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geldcreatie uitgelegd.
deutsche-bank-belgie-schrapt-gratis-rek ... on#p417535
Met dank aan ThomasDM.
deutsche-bank-belgie-schrapt-gratis-rek ... on#p417535
Met dank aan ThomasDM.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dankzij mij weet je dat ze een bodem aan het vormen zijn. Dit lees je nergens.
Als ik zou weten tot waar ze iedere keer gaan testen in de bodem, dan zou ik de rijkste man op aarde zijn.
Dus dit is onmogelijk.
Vergeet niet dat ze random (zelfs als de beurs niet open is) spelletjes aan het spelen zijn om mensen shorts te doen kopen en om dan ervoor te zorgen dat de mensen hun shorts moeten coveren. Daar halen ze grote winsten uit.
Daar zou ik ook een afbeelding bij kunnen posten maar ik zal het maar laten.
Dat klopt. Dat hebben we inderdaad nog niet gelezen. We hebben alleen al tientallen keren gelezen: zouden we nog lager gaan?
Waar je schrijft dat de bodem zich blijkbaar lager aan het vormen is, hebben tientallen anderen al geschreven: het gaat blijkbaar nog lager.
Behalve jezelf is er op dit forum niemand meer die echt denkt dat je iets van TA kent.
Misschien heeft Dirk2 gelijk dat er zich een bodem aan het vormen is. De verliezen op de Amerikaanse beurzen zijn beperkt en daardoor worden ook de verliezen op de Europese beurzen teruggedrongen. Tot nog toe is het geen bloedbad.
De naïeviteit waarmee je je uitdrukt, is aandoenlijk ...
Je gelooft vast ook niet dat de aarde rond is.
Je gelooft vast ook niet dat de aarde rond de zon draait.
Je gelooft vast ook niet dat de mens op de maan geweest is.
Allemaal complotten van uitermate duistere groeperingen die spelletjes spelen.
Ja, en volgende week zal hij schrijven: de bodem is zich lager aan het vormen.
En de week erna weer.
En de week erna weer.
En ooit hebben we echt het laagste punt bereikt en zal Dirk2 triomfantelijk roepen: zie je wel ! Ik heb het gezegd !!!!!!!!
Mijn shorts zijn vandaag alweer gecoverd, laat het katje nog maar eens stuiteren, IMO is de bodem van dit covid-19 event nog lang niet in zicht. Zal best zo zijn dat computer handel deels op TA gebaseerd is maar momenteel is de economische impact en het sentiment rond dat virus meer markt bepalend dan de lijntjes op grafieken.Dirk2 schreef: ↑6 maart 2020, 16:31 Dankzij mij weet je dat ze een bodem aan het vormen zijn. Dit lees je nergens.
Als ik zou weten tot waar ze iedere keer gaan testen in de bodem, dan zou ik de rijkste man op aarde zijn.
Dus dit is onmogelijk.
Vergeet niet dat ze random (zelfs als de beurs niet open is) spelletjes aan het spelen zijn om mensen shorts te doen kopen en om dan ervoor te zorgen dat de mensen hun shorts moeten coveren. Daar halen ze grote winsten uit.
Het zal er wel op zitten voor vandaag, of ze zouden after-market nog rare dingen moeten doen. Toch 2 orders uitgevoerd maar ik had op meer gehoopt. Voor volgende week gok ik op weer een kwakkel-weekje in deze gigantisch gemanipuleerde cinema.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
https://www.chartmill.com/stock/quote/SPY/profileNTO schreef: ↑6 maart 2020, 16:50De naïeviteit waarmee je je uitdrukt, is aandoenlijk ...
Je gelooft vast ook niet dat de aarde rond is.
Je gelooft vast ook niet dat de aarde rond de zon draait.
Je gelooft vast ook niet dat de mens op de maan geweest is.
Allemaal complotten van uitermate duistere groeperingen die spelletjes spelen.
De Tijd:
'16:31 Goud glijdt plots uit Vrij opmerkelijk, goud gaat ineens lager. Op het eerste gezicht lijkt er geen directe aanleiding voor de daling'
Denk dat er in de VS entwa aan de hand is. De beurs en dollar zakken en de mensen vluchten wellicht naar het goud.
Voor de FED een reden om in te grijpen natuurlijk (de FED kan tegen het goud speculeren en de evt verliezen betalen met zelf gedrukt geld).
Zie ook Zerohedge vandaag.
'16:31 Goud glijdt plots uit Vrij opmerkelijk, goud gaat ineens lager. Op het eerste gezicht lijkt er geen directe aanleiding voor de daling'
Denk dat er in de VS entwa aan de hand is. De beurs en dollar zakken en de mensen vluchten wellicht naar het goud.
Voor de FED een reden om in te grijpen natuurlijk (de FED kan tegen het goud speculeren en de evt verliezen betalen met zelf gedrukt geld).
Zie ook Zerohedge vandaag.