De Beurs vandaag
TIP
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Waarschijnlijk morgen wat opveren om maandag weder wat te zakken (bij nieuws van enkele lockdowns).
Fed pomt 1500 miljard dollar (Dat is nog in Belgische frank 60000 miljard bef) in de strijd.Diene Trump probeert zijn aandelen ook te redden die door zijn kinderen worden beheerd.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Denk het niet. In de USA gaat alles vanavond weer met 7% naar beneden, ondanks ‘bazooka’ van FED. Morgen gaat er hier dus ook opnieuw een schel af. Welkom in 1929.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad. We zullen nog weken / maanden tijd hebben om aandelen van de grond te rapen. Nu niet rushen en geduld hebben.
Ja, dacht toch met een staart iets onder de 190 maar kan ook de future geweest zijn, en inderdaad lang geleden.kiama schreef: ↑12 maart 2020, 14:53na een daling van bijna 60% benieuwd trouwens waar je die 180 gezien hebt want volgens mij zijn we maar net onder de 200 gegaan, maar dat is dan ook allemaal al zo lang geledenBEspaar schreef: ↑12 maart 2020, 14:48 Ik herinner me toen een AEX van 180 en velen riepen toen oei dat gaat naar 120 maar vanaf maart 2009 keerde het tij, zeker niet in rechte lijn want je had daarna nog stevige dalingen 2010/2011 euro crisis - lockdown vs etc etc.
Maar de brexit moet ook nog afgerond worden enz
benieuwd wie er in deze tijden op vrijdagvond met z'n portefeuille het weekend wil ingaan. niet vergeten de afgelopen 9 vrijdagen zijn er 8 van in het rood geëindigdrealisticview schreef: ↑12 maart 2020, 18:38 Waarschijnlijk morgen wat opveren om maandag weder wat te zakken (bij nieuws van enkele lockdowns).
Amai, wat een dag!
Vandaag kon ik toch niet weerstaan, en een aantal kooporders ingegeven. MSCI world, ING, KBC, Ageas, en XIOR.
Vandaag kon ik toch niet weerstaan, en een aantal kooporders ingegeven. MSCI world, ING, KBC, Ageas, en XIOR.
Al die bazookas halen geen fluit uit wanneer niemand nog kan consumeren. Alles wordt verboden, afgelast of uitgesteld. Hou je maar vast voor wanneer de eerste faillissementen worden aangekondigd
Al eens nagedacht welk effect dit heeft op continubedrijven, die niet kunnen draaien zonder voldoende gezond personeel? Laat die nu net aan het begin van de keten staan (staal, olie, chemie).
Er kan nog gemakkelijk 20% af. De paniek is nog maar net begonnen.
Al eens nagedacht welk effect dit heeft op continubedrijven, die niet kunnen draaien zonder voldoende gezond personeel? Laat die nu net aan het begin van de keten staan (staal, olie, chemie).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat bvb luchtvaart enorm kwetsbaar is, als ik in de chemie rondloop heb ik de indruk dat men er 5 keer te veel personeel heeft.DeZatteNonkel schreef: ↑12 maart 2020, 20:20 Al die bazookas halen geen fluit uit wanneer niemand nog kan consumeren. Alles wordt verboden, afgelast of uitgesteld. Hou je maar vast voor wanneer de eerste faillissementen worden aangekondigd
Wat wel opvalt: Europa was al veel lager gewaardeerd en gaat nu sneller naar omlaag, nu is een deel van deze kloof wellicht gerechtvaardigd door de hogere kwaliteit maar of het huidige verschil dat nog is durf ik te betwijfelen. Indien covid 19 in de VS zal woekeren zoals hier zal men op een gegeven moment mss stijgende Europese en dalende Amerikaanse beurzen zien.
S&P500 nadert stevige steun om en bij 2300. Gaan we hierdoor is 1800 het target en zijn de rapen gaar. Echter, technisch herstel tijdelijk mogelijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik stel voor om de beurs een maandje te sluiten.
kan ook dat we eerst terug geleidelijk richting 2800 gaan, en dan is SHS patroon mogelijk en is 1600 het volgende target. Good luck!
Paul D’hoore zegt dat we kalm moeten blijven.