De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Niet helemaal. De verlopen intrest betaal je bruto, en je ontvangt slechts netto (dus -30% roerende voorheffing).reteiP schreef: ↑20 maart 2020, 11:05 En de coupon wordt 2 keer per jaar geknipt, maar de opgelopen interesten betaal je bij bij de prijs. Dus pak 91% geeft 910 dollar, en daar komt nog tot maximum 18,25 dollar bij voor opgelopen interesten in het halfjaar van november tot nu. Maar die krijg je ook gewoon terug natuurlijk.
Die kuddeimmuniteit waar jullie over spreken manifesteert zich pas van zodra 70 tot 80% van de bevolking de ziekte heeft doorgemaakt. Wat men nu probeert te doen is juist het tegenovergestelde, namelijk dat zo min mogelijk mensen tegelijk besmet worden zodat we onder de maximimale ziekenhuiscapaciteit blijven. Van zodra we over de piek zitten en de pandemie gaat liggen, dan kun je pas beginnen "werken" aan de kuddeimmuniteit. Die komt eigenlijk vanzelf van zodra je het normale leven terug op gang laat komen. Dit moet uiteraard geleidelijk gebeuren zodat we niet opnieuw over de ziekenhuiscapaciteit gaan. Kuddeimmuniteit bereiken we dus pas over jaaaaren.
Ik denk dat de zittende Spaanse regering voor iets heel anders heel bang is dan van dat corona-virus.tdma schreef: ↑20 maart 2020, 11:55 Maar hoe landen als Spanje dat gaan doen op middellange termijn, begrjp ik niet. Daar heeft men het leger door de straten patrouillerend om iedereen binnen te jagen, en naar ik hoor mensen ook niet meer toegelaten worden om hun hond uit te laten (hoewel dat wettelijk in principe wel mag). Er zal dan zeer weinig immuniteit zijn, en zodra je de mensen dan terug op straat laat, begint dit gewoon opnieuw.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Verwijs je naar iets specifieks? Of algemeen?
Spanje is altijd politiek extremistisch geweest. Het is ofwel iedereen fiesta, ofwel iedereen thuis. Het is een land waar "computer says no" als je niet in de voorgedefinieerde normen van het land past.
Incorrect, vanaf 60% (en puur statisisch eigenlijk al op 50%) begint kudde immuniteit reeds te werken. 70-80% is de uiteindelijke besmettingsgraag als je de statistiek doortrekt. Aangezien er enorme aantallen mensen niet getest worden en er reeds mensen immuun geworden zijn, bereiken we dit dus veel vroeger dan de beschikbare cijfers ons laten zien.
Zie Catalonië, oktober 2017. Dat is uitgebreid en vervormd in het nieuws gekomen. Er leven talloze andere strijden in Spanje waar we veel minder of niets van horen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
@Sint orama
Van kudde gesproken: ze heeft rechtsomkeer gemaakt, stampede nu in omgekeerde richting.
Van kudde gesproken: ze heeft rechtsomkeer gemaakt, stampede nu in omgekeerde richting.
beste mensen,
eerste bericht hier, dit leek mij de meest geschikte topic om mijn vraag te stellen.
Ik was al enkele maanden aan het overwegen om voor het eerst te investeren met een deel van mijn spaargeld dat ik kan missen. Na de gebeurtenissen van de jongste weken heb ik het idee dat er nu opportuniteiten zijn die benut kunnen worden en wil ik niet te lang meer wachten
Aangezien ik er te weinig van ken én ik de tijd niet heb om mij er honderd procent in de verdiepen, wil ik alleszins opteren voor aandelenfondsen, eerder dan dat ik zelf individuele aandelen zou kopen. Ook om mezelf meer gemoedsrust te geven. Ik was al naar de rendementen van aandelenfondsen via deze website aan het kijken en kon op die manier kijken welke het goed deden de afgelopen jaren, en was eigenlijk van plan om op basis daarvan mijn keuze te maken.
Met de crisis die we nu doormaken lijkt het mij heel moeilijk om op basis van eerdere prestaties in te schatten welke fondsen het goed zullen doen. Ook na wat opzoekingswerk zie ik het even niet. Kan iemand advies geven naar welk type fondsen ik gezien de huidige omstandigheden als vandaag startend belegger zou kunnen uitkijken? Zijn er specifieke fondsen die bijvoorbeeld nu laaghangende vruchten opkopen, of is dit iets wat elk fondsenbeheerder per definitie constant doet?
enig advies wordt alvast heel erg geapprecieerd.
eerste bericht hier, dit leek mij de meest geschikte topic om mijn vraag te stellen.
Ik was al enkele maanden aan het overwegen om voor het eerst te investeren met een deel van mijn spaargeld dat ik kan missen. Na de gebeurtenissen van de jongste weken heb ik het idee dat er nu opportuniteiten zijn die benut kunnen worden en wil ik niet te lang meer wachten
Aangezien ik er te weinig van ken én ik de tijd niet heb om mij er honderd procent in de verdiepen, wil ik alleszins opteren voor aandelenfondsen, eerder dan dat ik zelf individuele aandelen zou kopen. Ook om mezelf meer gemoedsrust te geven. Ik was al naar de rendementen van aandelenfondsen via deze website aan het kijken en kon op die manier kijken welke het goed deden de afgelopen jaren, en was eigenlijk van plan om op basis daarvan mijn keuze te maken.
Met de crisis die we nu doormaken lijkt het mij heel moeilijk om op basis van eerdere prestaties in te schatten welke fondsen het goed zullen doen. Ook na wat opzoekingswerk zie ik het even niet. Kan iemand advies geven naar welk type fondsen ik gezien de huidige omstandigheden als vandaag startend belegger zou kunnen uitkijken? Zijn er specifieke fondsen die bijvoorbeeld nu laaghangende vruchten opkopen, of is dit iets wat elk fondsenbeheerder per definitie constant doet?
Beste Jeroen,JeroenBW schreef: ↑20 maart 2020, 14:21 beste mensen,
Ik zou je aanraden om een breed samengestelde index te kopen (genre VWCE, IWDA of SWRD).
Sommige sectoren verliezen door deze crisis meer dan anderen maar het is niet zeker dat zij erna ook terug meer zullen winnen. Het selecteren van winnaars is moeilijk dus probeer je daar (als beginneling) niet aan te wagen.
Lees de bogleheadsthread eens op dit forum (of althans de eerste pagina's) en/of de wikipagina 'bogleheads investing from belgium'.
Net als in de rest van Europa is er fors herstel in Brussel. Het aantal aandelen dat rood kleurt is op twee handen te tellen. Met dank aan ECB-voorzitster Lagarde die belooft ‘alles te doen wat nodig is’ om de economie recht te houden. (De Tijd)
Ja ja, en binnenkort komen de klokken van Rome voor de onnozele kinderen paaseieren uitgooien. Ziet er toch niet geruststellend uit.
Ja ja, en binnenkort komen de klokken van Rome voor de onnozele kinderen paaseieren uitgooien. Ziet er toch niet geruststellend uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Waar halen de overheden en de centrale banken ineens al dat geld?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Binnen een half jaartje uit uw zakken. (Bail-ins)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Er zit een addertje onder het gras in die uitspraak van Lagarde: ze zei ''We will do everything necessary', maar niet voor wat.
-
- Full Member
- Contacteer: