De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Binck laat geen aankopen meer toe voor shorts, ook opties die er zouden profiteren van neerwaartse markten kunnen niet meer worden aangekocht.
maatregel is van tel voor ondermeer belgie, nederland, italie, spanje, frankrijk (heel EU neem ik aan).
Dan weet ge 't wel zeker?
maatregel is van tel voor ondermeer belgie, nederland, italie, spanje, frankrijk (heel EU neem ik aan).
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Jambon wil meer mensen aan het werk
- Tijdelijk werklozen zorgen voor spanningen = politiek niet interessant
- Minder gehospitaliseerde besmettingen (Ja, toch wel, ziekenhuizen zijn niet-covid patienten beginnen screenen en hebben ook meer test materiaal. Vandaar dat de cijfers terug even omhoog gingen)
We zijn dus goed bezig in België. Hoop dat de maatregelen langzaam teruggeschroefd worden voor winkels en dergelijke...nu gaat alles naar Bol.com (ahold dacht ik?) en dan wel een masker voor iedereen.
Maskers helpen wel degelijk, voor diegenen die niet op 1.5 meter afstand staan ;-).
Nu nog de beurs...heb vorige week bijgekocht. Nu houdt ik de rest voor moest er alsnog een diepere deuk komen.
- Tijdelijk werklozen zorgen voor spanningen = politiek niet interessant
- Minder gehospitaliseerde besmettingen (Ja, toch wel, ziekenhuizen zijn niet-covid patienten beginnen screenen en hebben ook meer test materiaal. Vandaar dat de cijfers terug even omhoog gingen)
We zijn dus goed bezig in België. Hoop dat de maatregelen langzaam teruggeschroefd worden voor winkels en dergelijke...nu gaat alles naar Bol.com (ahold dacht ik?) en dan wel een masker voor iedereen.
Maskers helpen wel degelijk, voor diegenen die niet op 1.5 meter afstand staan ;-).
Nu nog de beurs...heb vorige week bijgekocht. Nu houdt ik de rest voor moest er alsnog een diepere deuk komen.
Heb het hier al eens geschreven.
Koop meer “Made in Belgium”!
Invented in Belgium, designed in B, produced in Belgium, sold in B, ... je snapt het wel.
Die funcking chinesen verkloten de markt en werken op mijn systeem.
Ook op HET systeem.
Koop meer “Made in Belgium”!
Invented in Belgium, designed in B, produced in Belgium, sold in B, ... je snapt het wel.
Die funcking chinesen verkloten de markt en werken op mijn systeem.
Ook op HET systeem.
Weet je voor hoe lang? Van zodra het weer toegelaten wordt, weer naar beneden.Cydox schreef: ↑25 maart 2020, 18:17 Binck laat geen aankopen meer toe voor shorts, ook opties die er zouden profiteren van neerwaartse markten kunnen niet meer worden aangekocht.
Maar ik blijf er bij. Het is een deel van de beurs. Dit had moeten blijven bestaan!
Handelsoorlog opzetten met China?
Zeker, ik snap het.
Maar ik ken geen enkel product, maar dan ook geen enkel, dat hieraan voldoet. Zelfs de saxofoon, die in België uitgevonden is, wordt in het buitenland gemaakt.
En wat in België gemaakt wordt, is elders invented, of elders designed, of op basis van onderdelen die elders gemaakt worden, of op basis van grondstoffen die elders gemaakt worden.
Ook de aardappelen voor onze frietjes komen grotendeels uit het buitenland.
Jij weet hier duidelijk meer over dan ik. Kun je hier een lijst geven van die 100% Belgische producten? Bedankt !
Geef dan eens tips.
Over de alledaags zaken:
Eten/drinken => Veel van vlees, groenten en fruit komt uit buitenland.
Kledij/schoenen => Wouter Torfs roept op om Belgisch te kopen (lees: bij hem), maar waar koopt hij die, denk je? En de kledij die in België geproduceerd wordt, ga jij niet kopen, want véééél te duur
Auto => Enkel Volvo en Audi hebben nog iets in België, maar dat is enkel onderdelen in elkaar steken die uit het buitenland komen.
Ik zou eerder zeggen: koop meer “Made in Europe”.
Goh, ik predik dit al 35 jaar. Maar de lijst is steeds korter aan het worden. Zeker als het 100% Belgisch moet zijn. Daar heb ik al toegevingen aan gedaan en ben al blij dat er buiten de Belgische staat enkele lokale handelaars aan verdienen.
Vlees: Ken verschillende resto's en slagers die vlees serveren van lokaal gekweekte runderen.
Matrassen: eigen maak en ook kernen uit eigen productie, maar omdat niet alle grondstoffen hier beschikbaar zijn, niet 100% Belgisch.
Beddengoed: productie en materialen uit eigen land. ( handdoeken misschien ook, maar ben ik niet zeker van)
Groenten en fruit: sommige kun je rechtstreeks bij de teler aan huis kopen.
Made in Belgium zou in deze tijd ook al mooi zijn. Denken we maar aan de mondmaskers bvb.
Vlees: Ken verschillende resto's en slagers die vlees serveren van lokaal gekweekte runderen.
Matrassen: eigen maak en ook kernen uit eigen productie, maar omdat niet alle grondstoffen hier beschikbaar zijn, niet 100% Belgisch.
Beddengoed: productie en materialen uit eigen land. ( handdoeken misschien ook, maar ben ik niet zeker van)
Groenten en fruit: sommige kun je rechtstreeks bij de teler aan huis kopen.
Made in Belgium zou in deze tijd ook al mooi zijn. Denken we maar aan de mondmaskers bvb.
Dat is het beste alternatief. Er komen dan een pak meer producten in aanmerking.
Ik heb nooit begrepen waarom metaalschroot naar Azië wordt gevoerd. Ginder wordt dit enorm vervuilend gerecycleerd, dat kunnen we hier veel beter ook al moet het dan wat meer kosten. Zo hebben we terug wat meer 'eigen' grondstoffen.
Beurzen herstellen erg vlot. Al heel de week groene cijfers.
Import van schroot is grotendeels aan banden gelegd in China de laatste jaren. Net vanwege die vervuiling.
-
- Full Member
- Contacteer:
Onszelf een handelsembargo opleggen? Strak plan!
Misschien enkel nog in ons eigen dorp kopen. Dan blijft alle weelde binnen ons dorp nietwaar...
G20 gaat 5000 miljard injecteren.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Poll: hoelang gaat dit record standhouden ? Zijn er astronomen in de zaal ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.