De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Je hebt in januari gezegd dat heel dat Corona gedoe iets is dat door de media werd uitgemolken, en na een paar weken zou verdwijnen.
Je hebt nooit gesproken van een daling, van welke vorm dan ook
Wat je denkt, kunnen we natuurlijk niet weten, als je dit, op voorhand, nooit hebt gedeeld.
Ik denk, en dat is wel op voorhand, dat we eind 2020 60% lager dan nu staan. En dat is niet pessimistisch, het is wat het is.
Bedankt voor deze voorspelling. Nee, dat is inderdaad niet pessimistisch, dat is zeer pessimistisch!
(Ik heb geen idee waar de beurs eind 2020 zal staan, maar ik vermoed wel dat de corona crisis dan voor de beurs zo goed als geschiedenis zal zijn.)
NTO staat voor Niet Te Optimistisch zeker?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Bij zo'n daling zouden beleggers uitgaan van een gi-gan-tisch (volledig?) inkomstenverlies voor 2020 én voor vele opeenvolgende jaren, zoniet voor het volledige decennium (een enorme discounted cash flow, vér in de toekomst). Dat zou, volgens alle boekhoudkundige maatstaven, serieus irrationeel zijn en een extréém goed instapmoment vormen. Laat maar komen zeker?
Ik denk eerder dat een aantal leveraged bedrijven hun kredietwaardigheid dreigen te verliezen; eventueel gaan er een aantal overkop. De banken, die krijgen genoeg liquiditeit van alle centrale banken. De rest: klaar voor de nieuwe bull market!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Beurs is al lang niet meer bezig met het virus of aantal slachtoffers, op een risicopremie voor mutatie na.
In de breedte ook niet meer met kwartaal- tem jaarcijfers want vergelijkingen gaan moeilijk zijn.
Wel zoals troglodytes aanhaalt met wat het gespreid over jaren gaat geven op de inkomsten.
Steunmaatregelen, schulden, werklozen, consumentenvertrouwen, grondstoffenprijzen eeeetc, de modellen zullen sterk uit elkaar lopen.
Je eigen risicoprofiel primeert denk ik. En doe dan het omgekeerde van je buikgevoel.
In de breedte ook niet meer met kwartaal- tem jaarcijfers want vergelijkingen gaan moeilijk zijn.
Wel zoals troglodytes aanhaalt met wat het gespreid over jaren gaat geven op de inkomsten.
Steunmaatregelen, schulden, werklozen, consumentenvertrouwen, grondstoffenprijzen eeeetc, de modellen zullen sterk uit elkaar lopen.
Je eigen risicoprofiel primeert denk ik. En doe dan het omgekeerde van je buikgevoel.
Beurs loopt altijd voor , cijfers 3 de en 4 de kwartaal zullen geschiedenis is gaan als beste ooit . Let op mijn woorden .En als iedereen wakker komt zitten we in een wereld met de laagste rentevoeten ooit , wat een verdere opvering van de markten betekend . Dat is mijn voorspelling . Nieuwe recordhoogtes tegen volgend jaar . En wie spreekt van -60% is oliedom denk eens logisch na ,
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind wel dat 'cijfers 3 de en 4 de kwartaal zullen geschiedenis is gaan als beste ooit + ath tegen volgend jaar' nog straffer zou zijn dan '-60%'.lop schreef: ↑7 april 2020, 16:23 Beurs loopt altijd voor , cijfers 3 de en 4 de kwartaal zullen geschiedenis is gaan als beste ooit . Let op mijn woorden .En als iedereen wakker komt zitten we in een wereld met de laagste rentevoeten ooit , wat een verdere opvering van de markten betekend . Dat is mijn voorspelling . Nieuwe recordhoogtes tegen volgend jaar . En wie spreekt van -60% is oliedom denk eens logisch na ,
Dat zal vooral sterk sector afhankelijk zijn. Sommige sectoren zullen gewoon hun verloren inkomsten kwijt zijn, andere sectoren zullen een inhaalbeweging krijgen. En dan wellicht nog een groep die problemen krijgt met de verderzetting van hun gewoonlijke bussiness door o.a. supply chain storingen en nog wat extra tijd nodig heeft om te herpakken. Een bedrijf dat x aantal tijd minder winst draait is spijtig maar kan normaal op termijn wel herstellen.
De gevaarlijkste groep voor de economie zullen de bedrijven zijn die over de kop gaan doordat ze in liquiditeitsproblemen komen. Maar dat is dus aan de vele steunmaatregelen van de overheid en banken om op te lossen. Een bedrijf dat failliet gaat heeft niemand baat bij en kan een kettingreactie veroorzaken.
De gevaarlijkste groep voor de economie zullen de bedrijven zijn die over de kop gaan doordat ze in liquiditeitsproblemen komen. Maar dat is dus aan de vele steunmaatregelen van de overheid en banken om op te lossen. Een bedrijf dat failliet gaat heeft niemand baat bij en kan een kettingreactie veroorzaken.
Trump getweet om 16.00u? Of van waar komt die daling? Het leek een zeer donkergroene dag te worden.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
OK, ik heb genoteerd dat ik oliedom ben. Maar gelieve jouw oordeel eind 2020 opnieuw in overweging te nemen.lop schreef: ↑7 april 2020, 16:23 Beurs loopt altijd voor , cijfers 3 de en 4 de kwartaal zullen geschiedenis is gaan als beste ooit . Let op mijn woorden .En als iedereen wakker komt zitten we in een wereld met de laagste rentevoeten ooit , wat een verdere opvering van de markten betekend . Dat is mijn voorspelling . Nieuwe recordhoogtes tegen volgend jaar . En wie spreekt van -60% is oliedom denk eens logisch na ,
En in juni 2021 nog eens, als we dan nog lager staan Maar dat zal het laagste punt zijn, vanwaar we de rit naar boven opnieuw kunnen aanvatten
Bollore staat nu 2.63 euro. Dus we nemen dit als referentie en eind dit jaar staat dit nog eens 60% lager. DEAL?