De Beurs vandaag
TIP
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Verliezen van 2020 bijna weggewerkt: nog maar op -4% (excl. cash). Nog een beetje en de portefeuille staat weer in het groen. Hoera! Hoezee!
Heeft iemand dat ook: de goesting om volledig uit te stappen van zodra de verliezen van de crash zijn gerecupereerd? Gewoon, om daarna éven aan de beurs-ratrace te ontsnappen; voor een jaartje of zo, content dat alles is goedgekomen. Ik ga het niet doen natuurlijk… maar ik denk er soms aan. :-)
Aaaaaaaannnnnnddddd…. de beurs is gecrashed. Sorry jongens en meisjes!
Heeft iemand dat ook: de goesting om volledig uit te stappen van zodra de verliezen van de crash zijn gerecupereerd? Gewoon, om daarna éven aan de beurs-ratrace te ontsnappen; voor een jaartje of zo, content dat alles is goedgekomen. Ik ga het niet doen natuurlijk… maar ik denk er soms aan. :-)
Als ik dit lees,;ijkt het dat je beleggingsportefeuille te agressief is voor jou op dit moment in je leven.
De daling die we op tijdens de eerste trimester is niets abnormaal. Dit zal je nog verschillende keren meemaken in je beleggings-carrière. In het verleden was er gemiddeld om de 3-4 jaar een beermarkt. Dat ze zo snel terug opveerde naar het niveau dat we vandaag zien is wel eerder uitzonderlijk. Je kan er niet op rekenen dat dit de volgende keer opnieuw zo snal zal zijn.
De daling die we op tijdens de eerste trimester is niets abnormaal. Dit zal je nog verschillende keren meemaken in je beleggings-carrière. In het verleden was er gemiddeld om de 3-4 jaar een beermarkt. Dat ze zo snel terug opveerde naar het niveau dat we vandaag zien is wel eerder uitzonderlijk. Je kan er niet op rekenen dat dit de volgende keer opnieuw zo snal zal zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Leuk, morgen wat bijkopen.troglodytes schreef: ↑28 april 2020, 17:04 Aaaaaaaannnnnnddddd…. de beurs is gecrashed. Sorry jongens en meisjes!
New to the game.troglodytes schreef: ↑28 april 2020, 17:04 Verliezen van 2020 bijna weggewerkt: nog maar op -4% (excl. cash). Nog een beetje en de portefeuille staat weer in het groen. Hoera! Hoezee!
Als je zo redeneert lijkt een van volgende punten op jou van toepassing:
- je bent te hard bezig met de beurs;
- je probeert te obsessief winst te maken;
- je hebt er een te groot deel van je vermogen in belegd.
Na de vorige rally had ik hetzelfde probleem, uiteindelijk gekozen om niet uit te stappen maar daarna is mijn portefeuille toch weer 10% gezakt.troglodytes schreef: ↑28 april 2020, 17:04 Verliezen van 2020 bijna weggewerkt: nog maar op -4% (excl. cash). Nog een beetje en de portefeuille staat weer in het groen. Hoera! Hoezee!
Nu overweeg ik het weer, niet om te ontsnappen of uit angst, maar gewoon omdat ik tegen het eind van volgende week dan mogelijks weer alles terug kan kopen voor minder geld.
Langs de andere kant begint nu het versoepelen van de lockdown maatregelen overal. Wie weet zakken we niet veel meer terug.
Denk dat ik toch opnieuw gewoon ga blijven zitten. De aandelen die ik gekocht heb, heb ik gekocht omdat ik rotsvast geloof dat ze binnen een jaar of 2 terug hoger zullen staan en omdat ze tegen huidige prijzen koopjes zijn. Ik heb ze nu kunnen kopen aan een goede prijs, het zou zonde zijn om uit te stappen en ze later misschien duurder terug te moeten kopen.
Welke aandelen heb je in portefeuille?Tekto schreef: ↑28 april 2020, 17:31Na de vorige rally had ik hetzelfde probleem, uiteindelijk gekozen om niet uit te stappen maar daarna is mijn portefeuille toch weer 10% gezakt.troglodytes schreef: ↑28 april 2020, 17:04 Verliezen van 2020 bijna weggewerkt: nog maar op -4% (excl. cash). Nog een beetje en de portefeuille staat weer in het groen. Hoera! Hoezee!
Nu overweeg ik het weer, niet om te ontsnappen of uit angst, maar gewoon omdat ik tegen het eind van volgende week dan mogelijks weer alles terug kan kopen voor minder geld.
Langs de andere kant begint nu het versoepelen van de lockdown maatregelen overal. Wie weet zakken we niet veel meer terug.
Denk dat ik toch opnieuw gewoon ga blijven zitten. De aandelen die ik gekocht heb, heb ik gekocht omdat ik rotsvast geloof dat ze binnen een jaar of 2 terug hoger zullen staan en omdat ze tegen huidige prijzen koopjes zijn. Ik heb ze nu kunnen kopen aan een goede prijs, het zou zonde zijn om uit te stappen en ze later misschien duurder terug te moeten kopen.
Kan ze hier nu niet allemaal opsommen maar vooral bedrijven die naar mijn mening vanuit een schrikreactie te hard afgewaardeerd zijn ingevolge Covid-19. Liefst met sterke cash/liquiditeit posities, intrinsieke waardes en een mooi herstelpotentieel wanneer we enkele jaren verder kijken.
Voornamelijk de grotere spelers in de getroffen sectoren als olie(Shell,..), banken(ING, KBC,..), verzekeraars(Ageas, Aegon, ...), Retail vastgoed (Unibail, Eurocommercial Properties, ...), Basic-Fit, Kinepolis, etc.
Hierdoor ook allemaal beleggingen met een reëel risico natuurlijk. Maar sterke bedrijven en vaste waardes die ik deze crisis zie doorstaan en binnen enkele jaren terug hoger noteren. Blijk ik uiteindelijk mis dan is het maar zo. Risico's horen nu eenmaal bij de beurs. Ik probeer de kansen van deze crisis optimaal te benutten. Ik heb ook het geluk gehad dat ik vrij laag kon instappen bij de meesten.
Eens we terug in een "genormaliseerde" situatie zitten zal ik mijn focus terug meer leggen op ETF's.
Voornamelijk de grotere spelers in de getroffen sectoren als olie(Shell,..), banken(ING, KBC,..), verzekeraars(Ageas, Aegon, ...), Retail vastgoed (Unibail, Eurocommercial Properties, ...), Basic-Fit, Kinepolis, etc.
Hierdoor ook allemaal beleggingen met een reëel risico natuurlijk. Maar sterke bedrijven en vaste waardes die ik deze crisis zie doorstaan en binnen enkele jaren terug hoger noteren. Blijk ik uiteindelijk mis dan is het maar zo. Risico's horen nu eenmaal bij de beurs. Ik probeer de kansen van deze crisis optimaal te benutten. Ik heb ook het geluk gehad dat ik vrij laag kon instappen bij de meesten.
Eens we terug in een "genormaliseerde" situatie zitten zal ik mijn focus terug meer leggen op ETF's.
Eindelijk begint mijn recessie-aandeel iets uit te steken:
https://www.cityam.com/burford-capital- ... tion-boom/
Laat de processen maar komen ^^
Ik blijf erbij: het perfect aandeel in recessies en buiten recessie nog altijd goed (los van het Muddy waters verhaal)
Advocaten zijn altijd een goede belegging :p
https://www.cityam.com/burford-capital- ... tion-boom/
Laat de processen maar komen ^^
Ik blijf erbij: het perfect aandeel in recessies en buiten recessie nog altijd goed (los van het Muddy waters verhaal)
Advocaten zijn altijd een goede belegging :p
Hmmm dat SHS patroon, die linkerschouder van om en bij 29 juli 2019 zou toch uitgenomen moeten gaan worden komende weken (zelfs 3018) anders geheid naar 1800. Men zal toch iets tegen corona moeten vinden zunne
Totaal niet. Integendeel. Dit zijn juist superinteressante tijden. Nu afwezig zijn, dat kan toch niet? Op vlak van beleggen is dit de tijd van je leven!troglodytes schreef: ↑28 april 2020, 17:04 Heeft iemand dat ook: de goesting om volledig uit te stappen van zodra de verliezen van de crash zijn gerecupereerd?
Waar heb je het over?troglodytes schreef: ↑28 april 2020, 17:04 Aaaaaaaannnnnnddddd…. de beurs is gecrashed. Sorry jongens en meisjes!
Alweer een mooie dag, zeker voor retail vastgoed. ECP staat momenteel +11.69%. Na de cijfers van URW vanavond verwacht ik daar morgen ook nog een mooie stijging. (Ik verwacht dat deze zullen meevallen in vergelijking met de gigantische daling van het aandeel. - sectorgenoot Kleppiere liet vandaag al weten dat de situatie goed meevalt vergeleken met de vrees)
De goed nieuws show is blijkbaar begonnen. Benieuwd of er met het weekend een terugval komt of dat we een nieuwe basis hebben.
Jammer dat het maar een 4-dagen week is
Zal met veel voorsprong sterkste stijgingsweek van het jaar zijn.
Zal met veel voorsprong sterkste stijgingsweek van het jaar zijn.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior