De Beurs vandaag
TIP
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
't Is allemaal virtueel tot je verkoopt
Edit: sell off versnelde nog aan het einde van de dag. Morgen wordt geen groene dag.
Edit: sell off versnelde nog aan het einde van de dag. Morgen wordt geen groene dag.
Ben benieuwd of obligaties eenzelfde tik gaan krijgen. Velen hadden hun verlies van de voorbije maanden al helemaal goed gemaakt. Buy, sell, and repeat.
Wat was de laatste notering van L&H ... ik heb nog een verkooporder staan
Unilever blijft ook gewoon in Amsterdam genoteerd. Maar het was op papier een Nederlands / Brits bedrijf. De structuur verandert waardoor het op papier enkel een Brits wordt. That's it.
Als je al niet kan omgaan met het begrijpen van emoji's gelieve je te onthouden van commentaar.
En "opgekropte frustratie" : ben jij mijn psycholoog/psychiater misschien ? Je kent me blijkbaar beter dan mezelf ...
Als ik goesting heb om te lachen met dwaze uitspraken dan doe ik dat en als ik goesting heb om serieuze commentaar te geven dan doe ik dat ook ! Dit is - zoals ik je als een eerder probeerde duidelijk te maken - een forum ... en daar horen tegengestelde meningen thuis. Als ik vind dat de beurs VEEL en VEEL te hoog staat (rekening houdende met wat er allemaal op ons afkomt) en daar probeer mensen die vragen stellen over "welke aandelen moet ik nu kopen" daar op wijs dan is dat voor jou "opgekropte frustratie" ... omdat je wellicht niet kan omgaan met een tegengestelde mening.
Sommige leden zijn echt in hetzelfde bedje ziek. Zijn mss al de Jean's van de Backeljau's ...
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Nu weet ik het ook niet meer. Is mijn uitspraak voor jou een domme uitspraak waar je eens goed moet lachen? Of pik je in op mijn uitspraak en ga je mee?
Serieuze vraag hoor - ik snap je emoji's niet. Kan ook mijn schuld zijn want ik ben met de wetgevende realisaties van Xi Jinping bezig en da's geen makkelijke materie.
Oudere, het ging niet over jou ... mijn initiële reactie op jou was als grap bedoeld ... the dude doet nooit geen dwaze uitspraken, met the dude wordt niet gelachenOudere Jongere schreef: ↑12 juni 2020, 06:33 Nu weet ik het ook niet meer. Is mijn uitspraak voor jou een domme uitspraak waar je eens goed moet lachen? Of pik je in op mijn uitspraak en ga je mee?
Serieuze vraag hoor - ik snap je emoji's niet. Kan ook mijn schuld zijn want ik ben met de wetgevende realisaties van Xi Jinping bezig en da's geen makkelijke materie.
Die "dwaze" uitspraken zijn bedoeld op diegenen die het allemaal zo goed weten, "de beurs loopt altijd vooruit op de huidige toestand en de beurs ziet een herstel, blablabla ..." en dan komt er plots een daling van 7 % op Wall Street ... ik zou dan wel eens willen weten wat het verschil is met de dag ervoor als alles dan toch zo goed ging ... die "logica" die zij zo goed schijnen te begrijpen en ik blijkbaar niet ... ze wanen zich zo slim maar doen uiteindelijk niks anders dan de beurscommentatoren naar de mond spreken ...
De beurs verandert naarmate er nieuwe informatie binnen komt. Blijkbaar is er gisteren informatie binnen gekomen die negatief was en niet verwacht. Sowieso niet te veel letten op beursschommelingen op de korte termijn. It's all noise.geebee schreef: ↑12 juni 2020, 09:43 Die "dwaze" uitspraken zijn bedoeld op diegenen die het allemaal zo goed weten, "de beurs loopt altijd vooruit op de huidige toestand en de beurs ziet een herstel, blablabla ..." en dan komt er plots een daling van 7 % op Wall Street ... ik zou dan wel eens willen weten wat het verschil is met de dag ervoor als alles dan toch zo goed ging ... die "logica" die zij zo goed schijnen te begrijpen en ik blijkbaar niet ... ze wanen zich zo slim maar doen uiteindelijk niks anders dan de beurscommentatoren naar de mond spreken ...
Unilever was een Nederlands / Brits bedrijf met twee hoofdkantoren, een Nederlandse baas en noteringen in Amsterdam en Londen.
Het wordt een Brits bedrijf, met hoofdkantoor in Londen, een Britse baas, een notering in Londen en een "additional listing" in Amsterdam.
Nederland houdt het hoofdkantoor van de Foods & Refreshment divisie, waarbij er al gesproken wordt over afsplitsing van de thee business en zelfs ook al van delisting van de hele divisie (zie persbericht).
Het is niet voor niets dat Mark Rutte er zo hard voor gevochten heeft om dit te voorkomen!
Dat is een goede vraag.geebee schreef: ↑12 juni 2020, 09:43 ik zou dan wel eens willen weten wat het verschil is met de dag ervoor als alles dan toch zo goed ging ... die "logica" die zij zo goed schijnen te begrijpen en ik blijkbaar niet ... ze wanen zich zo slim maar doen uiteindelijk niks anders dan de beurscommentatoren naar de mond spreken ...
Ook op dit forum zijn er beleggers die woensdag hun aandelen bijhielden, en donderdag verkochten aan aan lagere prijs.
Het is voor mij niet duidelijk waarom zij dit deden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omdat ze dachten dat de beurs vrijdag nog verder omlaag ging gaan. Zo ontstaan crashes: er is een ferme daling en iedereen verkoopt in paniek om te redden wat er nog te redden valt waardoor de koersen nog verder naar beneden donderen.