De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Je bent niet de enige met die vraag, ik denk dat men eigenlijk nog quasi niets weet van hoe Covid zich verspreid, laatste week door omstandigheden toch een aantal keer in de horeca beland en als men de regels effectief zou respecteren mag me meteen alles terug sluiten want die 1,5m regel is niets meer dan een utopie en schijnbaar weet niemand hoeveel 1,5m precies is.
Maar men lijkt daar niet heel veel aandacht meer aan te besteden vanuit de overheden en experten (anders zou men de ordediensten toch opdragen effectief op te treden) - het lijkt voor mij dan ook meer op een soort experimentele aanpak omdat men vermoed dat we (tijdelijk) verlost zijn van een agressieve verspreiding.
UCB knalt vanmorgen meer dan 10% omhoog naar bijna €100, een recordkoers!
Tubize gaat intussen boven de €79. Ook een ATH denk ik.
Tubize gaat intussen boven de €79. Ook een ATH denk ik.
Het is niet zo dat het virus even op vakantie gaat. Als we (tijdelijk) van een aggressieve verspreiding verlost zijn dan is dat omdat we onze handen regelmatig wassen, afstand houden,...contextbinder schreef: ↑15 juni 2020, 08:54 (...) omdat men vermoed dat we (tijdelijk) verlost zijn van een agressieve verspreiding.
En denk je dat ze dat in Peking dan niet doen ? Afstand houden, handen wassen ... ze zijn daar 100 keer strenger dan hier en toch gaat het weer omhoog ... Wat ik hier zie is een "moeheid" van wat niet eens een strenge lockdown was, dat belooft alvast voor een tweede golf ... en die komt er hoe dan ook.sintorama schreef: ↑15 juni 2020, 09:57Het is niet zo dat het virus even op vakantie gaat. Als we (tijdelijk) van een aggressieve verspreiding verlost zijn dan is dat omdat we onze handen regelmatig wassen, afstand houden,...contextbinder schreef: ↑15 juni 2020, 08:54 (...) omdat men vermoed dat we (tijdelijk) verlost zijn van een agressieve verspreiding.
Het is trouwens enkel in Europa dat het momenteel "rustiger" is, in de rest van de wereld gaat het lekker door met iedere dag nieuwe "records".
Om terug te koppelen naar de beurs : de beurs houdt op dit moment totaal geen rekening met een tweede/derde golf ... of dat veel invloed zal hebben op de koersen ... met de gratis-geld-politiek zou ik bijna denken van niet ...
Hetgeen we nu in Peking zien, gebeurt hier ook hoor. Maar omdat dit niet China is, komt het hier veel minder in de media.geebee schreef: ↑15 juni 2020, 14:33
En denk je dat ze dat in Peking dan niet doen ? Afstand houden, handen wassen ... ze zijn daar 100 keer strenger dan hier en toch gaat het weer omhoog ... Wat ik hier zie is een "moeheid" van wat niet eens een strenge lockdown was, dat belooft alvast voor een tweede golf ... en die komt er hoe dan ook.
In Peking worden er een paar tiental besmet op een markt. Hier zijn het een paar tiental collega's.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~ae23401e/
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Full Member
- Contacteer:
Het griepseizoen is gedaan jongens. Of ze dat dan volgend jaar terug Corona gaan noemen, dat weten we nog niet, maar ik vermoed van niet.
Mooi herstel van de beurzen vandaag!
Mvg,
Noobinvest
Mvg,
Noobinvest
over seizoen gesproken, binnenkort "hurricane season" in de states. Net wat er nog ontbrak aan 2020, en geeft wat verstrooing voor de verkiezingen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Dat heeft dan niet lang geduurd. Met medewerking van de FED werd een aanvankelijke daling van 2% omgezet in een stijging van nagenoeg 1%.
De Amerikaanse beurs mag gewoon niet meer zakken. De Dollar verliest hierbij wel geleidelijk aan waarde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
China gaat uiteraard "het Westen" niet alles laten weten. Zij doen, wat zij denken wat ze moeten doen. De vraag blijft of de corona uitbraak in Wuhan zo minimaal was. Er zijn veel twijfels over. Wellicht heeft dat ook met cultuurverschillen te maken. Het virus is niet over, al denken veel mensen dat. Realistisch gezien zolang het niet onder controle is, weten wij niets. En daaropvolgend zal de beurs reageren. Maar u mag mij verbeteren wanneer ik het verkeerd zie.
Blijkbaar weet jij het verschil niet tussen het corona virus en het griepvirusNoobinvest schreef: ↑15 juni 2020, 19:02 Het griepseizoen is gedaan jongens. Of ze dat dan volgend jaar terug Corona gaan noemen, dat weten we nog niet, maar ik vermoed van niet.
Mvg,
Noobinvest
Kan er eigenlijk iemand verklaren waarom AVH amper een stijging kent?
-
- Full Member
- Contacteer:
Colruyt heeft in het gebroken boekjaar tot eind maart de omzet 1,6 procent zien stijgen. De winst ging bijna 13 procent hoger. De covid-19-crisis, die uitbrak aan het einde van het boekjaar, duwde de omzet van de voedingsverkoop hoger. Het brutodividend stijgt met 4 cent tot 1,35 euro.
Het betreft een nabeursmelding. Dat wordt morgen weer een mooie opening.
Sioen lijkt mijn persoonlijke flop van 2020 te worden, Colruyt mijn persoonlijke top. Beiden uiteraard wel gekocht voor de lange termijn.
Het betreft een nabeursmelding. Dat wordt morgen weer een mooie opening.
Sioen lijkt mijn persoonlijke flop van 2020 te worden, Colruyt mijn persoonlijke top. Beiden uiteraard wel gekocht voor de lange termijn.
De bankaandelen (KBC,ING en BNP) doen tussen + 30% en +50% sinds hun dieptepunt. Denk niet dat dit de verklaring is wetende dat de banken in kwestie ( Delen en Vanbreda) ook een totaal ander business model hebben dan klassieke banken. Wat dan wel de reden is... goeie vraag. Zie niet dadelijk een verklaring buiten het feit dat AVH al reeds duurder noteerde voor de crisis ?