De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Zijn er nog mensen die de certificaten van rabo hebben gekocht bij de dip ?
Anders zullen ze zeer gelukkig zijn vandaag
Koers van 95 naar 126 en alle rente wordt nog uitgekeerd in certificaten .
Heeft mij 80k opgeleverd
Anders zullen ze zeer gelukkig zijn vandaag
Koers van 95 naar 126 en alle rente wordt nog uitgekeerd in certificaten .
Heeft mij 80k opgeleverd
Dat was dus een belegging van meer dan 200k. Serieuze inzet.
Een koerstijging van bijna 1/3 en een aankondiging van een dividend van 6,5%.
Dit is mooi, maar is het een juiste beloning van het risico dat je nam?
Het lijkt me dat deze belegging gemiddeld was over die periode, sommige aandelen (bvb US, bvb Tech) zullen beter gepresteerd hebben, anderen minder.
Een belegging in een wereldwijd breed gespreide aandelenportefeuille heeft ongeveer evenveel opgebracht op dezelfde periode, en dit zonder het risico van een geconcentreerde belegging van 1 aandeel.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
250k maar met een uitkomst dat ik 99% zeker was . 33% koersrendement + 6,5% dividend
En met klein risico want rabo heeft nog steeds een hoog eigen vermogen vergeleken met andere banken .Is wel iets gezakt maar er bestond 0% kans dat rabo failliet zou gaan . En die 6.5% is nog gerekend op de nominale waarde wat betekend dat het eigenlijk nog 8,12 % dividend is ( stockrente ) samen iets minder dan 100k op rabo gewonnen .
Nu verkopen en overzetten terug in ondergewaardeerde aandelen .
Ja QQQ heeft hetzelfde gepresteerd maar anderen zoals vwrl staan op het zelfde niveau dan 1 jaar geleden .
Ook de valuta heeft tegengewerkt in wereldwijde trackers waardoor rabo de veiliger optie was .
En met klein risico want rabo heeft nog steeds een hoog eigen vermogen vergeleken met andere banken .Is wel iets gezakt maar er bestond 0% kans dat rabo failliet zou gaan . En die 6.5% is nog gerekend op de nominale waarde wat betekend dat het eigenlijk nog 8,12 % dividend is ( stockrente ) samen iets minder dan 100k op rabo gewonnen .
Ja QQQ heeft hetzelfde gepresteerd maar anderen zoals vwrl staan op het zelfde niveau dan 1 jaar geleden .
Ook de valuta heeft tegengewerkt in wereldwijde trackers waardoor rabo de veiliger optie was .
Die eerste bruine steun lijn van het 50 MA, waarover ik had is nu bereikt op de SPX en QQQ.
Kaars van vandaag was een hammer, door de veerkracht van tegen het 50 MA te botsen.
Maar door dat al of niet stimulus (brandstof voor de beurs) gedoe nog altijd kans op nieuws gebonden koersen.
Kaars van vandaag was een hammer, door de veerkracht van tegen het 50 MA te botsen.
Maar door dat al of niet stimulus (brandstof voor de beurs) gedoe nog altijd kans op nieuws gebonden koersen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je hebt blijkbaar veel vertrouwen in je stock picking talenten...lop schreef: ↑22 oktober 2020, 23:40 250k maar met een uitkomst dat ik 99% zeker was . 33% koersrendement + 6,5% dividend
Investeren in een of een paar aandelen houd meer risico in dan investeren in een brede portefeuille. Er kan altijd iets verkeerd gaan met het bedrijf: fraude, verdwijnen van de drijvende kracht, natuurramp. Door te spreiden over meerdere aandelen zal zo'n evenement minder impact hebben op je portfolio.
Het dividend is 6,5% op de nominale waarde dus maar een 5% op de huidige waarde. Je zal hierop 30%RV betalen, misschien zelfs meer afhankelijk van de bronbelasting in Nederland. Het dividend is ook geen extra geld: vergeet niet dat het aandeel op het moment van het dividend in waarde zal zakken. Om het dividend te krijgen moet je het aandeel wel bezitten op het moment van het dividend. Blijkbaar word dit eind 2020 verwacht. Omdat dit geen aandeel, maar een "Diep achtergesteld certificaat" zal je ook de RV niet kunnen terugkrijgen op je belastingsaangifte.
- jouw gok op Rabo heeft je een rendement gegeven van +33%.
- een belegging in wereldwijde gespreide aandelen (bvb IWDA/VWCE/VWRL) zou een rendement gegeven hebben van +37%.
- een belegging gefocussed op US aandelen (SP500) komt op +40%
- een concetratie op nasdaq aandelen (bvbv EQQQ) zou zelfs meer dan +52% hebben opgeleverd.
Om duidelijk te zijn "all aandelenbeleggers" hebben meer dan 30% winst gemaakt sinds het laagste punt in maart:
Met jouw belegging heb je minder goed gedaan dan het gemiddelde van de beleggers, en dit met een hoger risico.
.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik heb alvast 20 000 € in deze etf gestoken.Ik heb ook veel geduld.
Lyxor STOXX Europe 600 Banks UCITS ETF
Lyxor STOXX Europe 600 Banks UCITS ETF
Ik veronderstel dat je dit gedaan hebt omdat de lange rente overal aan het stijgen is.
TLT is al van begin augustus aan het dalen en ze zijn deze keer niet aan het 200MA ingestapt.
Iets wat ze altijd deden vanaf januari 2019.
De yield van de US Tnotes op 20 jaar is gestegen van 0,98 % (3 augustus) tot maar liefst 1,43 % op vandaag.
Deze op 10 jaar is toen van 0,52% tot 0,87% nu gestegen.
Stijgende rente is in deze cyclus goed voor de banken.
Maar dit wil niet zeggen dat ik daarin ga beleggen.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 23 oktober 2020, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is inderdaad de rente die mij in de richting van bankaandelen stuurt.Daarom dat ik ook veel geduld heb.
En met een etf moet ik mij niet te veel druk maken om kosten.
En met een etf moet ik mij niet te veel druk maken om kosten.
Tja de huizenbouwers aandelen in Amerika en wat vastgoed aandelen beginnen ook al last te krijgen, van de stijgende rente.
Zou ook niet goed zijn voor de Tech aandelen. Die hebben voor de financiering een lage rente nodig.
Atenor en Bekaert hebben dit slim gespeeld met hun obligatie. De rente zien stijgen en vlug een obligatie aan een nog lage rente uitbrengen. Aedifica heeft nog vlug een kapitaalsverhoging gedaan met marketing in de financiële pers.
Hopelijk geen start van een ellenlange rentestijging en inflatie cyclus zoals in de jaren 60 en 70. Anders gaan vermogens kapot. Laten we toch maar hopen voor terug een korte termijn renteopstoot, zoals er zo velen waren. Dus grote kans dat dit maar tijdelijk is. Economie is mist, niemand kan hier vooruit zien.
Ze blijven heel strikt volgens het T.A. boekje beleggen in die handle op de S&P en de Nasdaq.
Vandaag dus bovenste weerstand geraakt van het dalend smal kanaal (tussen die witte lijnen) en men retraced daardoor. Laatste steun was het 50 MA.
Vandaag dus bovenste weerstand geraakt van het dalend smal kanaal (tussen die witte lijnen) en men retraced daardoor. Laatste steun was het 50 MA.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@B7H4long Dat was weer netjes raak. Daar staat een mens dan met zijn mond vol tanden :-)
Wil je hiermee (stijging lange rente) zeggen dat tech stocks momenteel een te groot risico zijn en men hier toch (nog) voorzichtiger mee om moet springen of zelfs eerder van wegsturen?
Nee helemaal niet. Tech bedrijven in het algemeen lenen wel veel om hun groei te financieren. Je kan met een lage rentevoet als jong innovatief bedrijf veel meer geld stoppen in onderzoek en ontwikkeling.
Trouwens bij stijgende economie, als alles goed gaat, krijgt men ook een stijgende rente.
Het is alleen maar als de rentevoeten echt te hoog worden en men een trendverandering zou hebben van alsmaar stijgende rentevoeten i.p.v. nu al 35 jaar dalende rentevoeten, dat dit slecht voor de tech bedrijven zou zijn.
Dus veel kans dat we hier maar met tijdelijke hoge rente schommelingen te maken hebben.
De meest leidende industrieën op de beurs komen nog steeds uit de tech sektor. Als we uit de cup & handle gaan breken gaan het vooral terug deze zijn die het goed gaan doen. Als de beurs het voor een tijd het slecht zou doen, dan zullen zij het meest dalen.
In bijlage de sterkste leidende industrieën uit de tech sector.
Aflopende lijst. Met de sterkste leider de solar op nr1 (! is wel al heel lang van in 2017 de grote leider, steeds in top3) , nr. 2 de healt information enz.
Als ik 7 jaren geleden mijn obligatie kon verlengen van Bekaert aan 4.75% en UCB aan 5.125% voor tien jaar tot 2013 zei men ook overal NIET doen. Rentes gaan allang binnen die termijn hoger staan. Look where we are standing.