De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De beurs is juist 10% gestegen de laatste 2 weken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er moet echt eens een thread gemaakt worden voor technische analyse.
Hoort niet echt thuis in ‘De beurs vandaag’ en vervuild deze thread alleen maar.
Ik kan begrijpen dat het voor sommige interessant is om Dirk2’s post te lezen. Ik lees deze soms ook, maar wil zelf kunnen beslissen wanneer ik deze lees. Ik lees het meest deze thread voor het beursnieuws maar de laatste tijd gaat hetvoor 50% over TA.
Weet dat hier in het verleden ook pogingen voor waren maar werd nooit volgehouden.
Mods zouden er moeten op toezien.
Is geen bericht tegen TA maar een voorstel om deze thread terug over het beursnieuws te laten gaan.
Hoort niet echt thuis in ‘De beurs vandaag’ en vervuild deze thread alleen maar.
Ik kan begrijpen dat het voor sommige interessant is om Dirk2’s post te lezen. Ik lees deze soms ook, maar wil zelf kunnen beslissen wanneer ik deze lees. Ik lees het meest deze thread voor het beursnieuws maar de laatste tijd gaat hetvoor 50% over TA.
Weet dat hier in het verleden ook pogingen voor waren maar werd nooit volgehouden.
Mods zouden er moeten op toezien.
Is geen bericht tegen TA maar een voorstel om deze thread terug over het beursnieuws te laten gaan.
Portefeuille: IWDA, cash
Tja, er kan over gediscussieerd worden of Technische Signalen op de beurzen deel uitmaken van welk nieuws er die dag voor die beurzen belangrijk is of niet.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen daar geen boodschap aan hebben. Net zoals anderen absoluut geen kaas hebben gegeten van FA en daar dus ook geen boodschap aan hebben.
De 'pogingen' die er al geweest zijn om TA te verwijderen uit deze draad waren evenwel bijzonder respectloos: het was een uitschelden en proberen belachelijk maken van Dirk2. Die gingen er naar mijn gevoel zwaar over.
Ondertussen zou je Dirk2 gewoon op je negeerlijst kunnen zetten, dan zie je het grootste deel van die berichten over TA al niet meer.
Maar alle begrip voor je vraag.
Maar ik kan me voorstellen dat mensen daar geen boodschap aan hebben. Net zoals anderen absoluut geen kaas hebben gegeten van FA en daar dus ook geen boodschap aan hebben.
De 'pogingen' die er al geweest zijn om TA te verwijderen uit deze draad waren evenwel bijzonder respectloos: het was een uitschelden en proberen belachelijk maken van Dirk2. Die gingen er naar mijn gevoel zwaar over.
Ondertussen zou je Dirk2 gewoon op je negeerlijst kunnen zetten, dan zie je het grootste deel van die berichten over TA al niet meer.
Maar alle begrip voor je vraag.
Ik lees de berichten wel. Het zou mss meer toegevoegde waarde krijgen als er een vertaling naar het algemeen Nederlands toegevoegd werd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik sluit dat niet uit. Er is flink wat volatiliteit.
Maar fundamenteel? Europese aandelen zijn na één van de grootste beursrallys ooit deze maand nog steeds ondergewaardeerd. Dan kan je aan de kant gaan staan, maar ik vind dat onverstandig.
Kun je zeggen waaruit je dat afleidt? En wat dan de reden is waarom die onderwaardering er is? Op de beurs gebeurt nooit iets zomaar, en zeker niet op zo'n grote schaal als je het dan hebt over de 'Europese aandelen'.kierkegaard schreef: ↑16 november 2020, 19:38
Maar fundamenteel? Europese aandelen zijn na één van de grootste beursrallys ooit deze maand nog steeds ondergewaardeerd. Dan kan je aan de kant gaan staan, maar ik vind dat onverstandig.
Ten opzichte van de Amerikaanse beurzen lopen de Europese beurzen trouwens al vele jaren ten achter.
Is heel die reactie van de vaccins er niet een beetje over ? Vandaag weer een artikel van een vrouw die voor de tweede maal besmet raakte. Wat als die vaccins maar enkele maanden werken, enz enz. Er is nog zoveel onzekerheid waar de beurs zo gevoelig voor is. Zoals de koersen nu stijgen is corona al volledig voorbij lijkt me.
Volgens Reweghs:
We blijven bij onze overtuiging dat we een tussentijdse piek hebben bereikt en dat het voorlopig bij een symbolisch record
voor de s&p500-index zal blijven. We houden rekening met een correctie van 10 à 20 procent de eerstvolgende weken en maanden.
De BelAngrijkste Argumenten Zijn dat Wall Street wel heel nadrukkelijk de economische realiteit van de covid-19 pandemie negeert. De enorme schade is er en de kans is groot dat de coronacrisis ook nog op de resultaten van de eerste jaarhelft van 2021 zal gaan wegen. Dat negeren van de economische toestand zorgt voor een erg hoge waardering van de Amerikaanse beurs.De s&p500-index noteerde begin september op de piek tegen 27,5 keer de verwachte winsten voor de komende
12 maanden met volgens ons het risico dat die winstverwachtingen nog té hoog zijn.Het wordt nog wat meer zorgwekkend als we de vaststelling maken dat de techgiganten tegen liefst 44 keer die verwachte winstnoteerden. Dat is op het waarderingsniveau van de beurstoppen in 1929 en 2000. De rest noteert tegen 22 keer de verwachte winst. Aanvaardbaarder, maar metdus veel blijvende onzekerheid omtrent de covid-19 pandemie. Maar laat ons wel wezen, ons basisscenario blijft
dan ook dat het pad richting nieuwe records voor Wall Street openligt en dat we over enkele jaren nog een piek boven 4500 punten voor de bekende s&p500-index mogen verwachten. De monetaire politiek is al jaren bezig met het blazen van een gigantische zeepbel in prijzen van aandelen, obligaties, vastgoed, kunst, oldtimers …
En de extreme geldcreatie van de voorbije maanden zal volgens ons een nog grotere zeepbel de eerstvolgende jaren blazen. Er komt een brutaal doorprikken van diezeepbel, maar we verwachten dat dit pas over een aantal jaren zal gebeuren.
Volgens Reweghs:
We blijven bij onze overtuiging dat we een tussentijdse piek hebben bereikt en dat het voorlopig bij een symbolisch record
voor de s&p500-index zal blijven. We houden rekening met een correctie van 10 à 20 procent de eerstvolgende weken en maanden.
De BelAngrijkste Argumenten Zijn dat Wall Street wel heel nadrukkelijk de economische realiteit van de covid-19 pandemie negeert. De enorme schade is er en de kans is groot dat de coronacrisis ook nog op de resultaten van de eerste jaarhelft van 2021 zal gaan wegen. Dat negeren van de economische toestand zorgt voor een erg hoge waardering van de Amerikaanse beurs.De s&p500-index noteerde begin september op de piek tegen 27,5 keer de verwachte winsten voor de komende
12 maanden met volgens ons het risico dat die winstverwachtingen nog té hoog zijn.Het wordt nog wat meer zorgwekkend als we de vaststelling maken dat de techgiganten tegen liefst 44 keer die verwachte winstnoteerden. Dat is op het waarderingsniveau van de beurstoppen in 1929 en 2000. De rest noteert tegen 22 keer de verwachte winst. Aanvaardbaarder, maar metdus veel blijvende onzekerheid omtrent de covid-19 pandemie. Maar laat ons wel wezen, ons basisscenario blijft
dan ook dat het pad richting nieuwe records voor Wall Street openligt en dat we over enkele jaren nog een piek boven 4500 punten voor de bekende s&p500-index mogen verwachten. De monetaire politiek is al jaren bezig met het blazen van een gigantische zeepbel in prijzen van aandelen, obligaties, vastgoed, kunst, oldtimers …
En de extreme geldcreatie van de voorbije maanden zal volgens ons een nog grotere zeepbel de eerstvolgende jaren blazen. Er komt een brutaal doorprikken van diezeepbel, maar we verwachten dat dit pas over een aantal jaren zal gebeuren.
Daar geeft Dirk2 als reden dat er hier heel veel brolbedrijven zitten hé tegenover in de US.MoreOrLess schreef: ↑16 november 2020, 20:10 Ten opzichte van de Amerikaanse beurzen lopen de Europese beurzen trouwens al vele jaren ten achter.
Vaccin nieuws is de nieuwe trendsetter!
Nu surfen we op goed nieuws, hou rekening met ook slecht nieuws en haal er uw voordeel uit, qua beurs acties natuurlijk!
Als er ooit meerdere dode vallen of serieuze bijwerkingen en herbesmettingen met vaccin a maar dan niet met vaccin b, ... dat kan allemaal golven veroorzaken.
Life with it!
Als covid gaan liggen is, dan is het wel weer terreur, regeringscrisis, vluchtelinge stroom, afrika staat op springen, begroting te korten, ... er is altijd wel iets
Nu surfen we op goed nieuws, hou rekening met ook slecht nieuws en haal er uw voordeel uit, qua beurs acties natuurlijk!
Als er ooit meerdere dode vallen of serieuze bijwerkingen en herbesmettingen met vaccin a maar dan niet met vaccin b, ... dat kan allemaal golven veroorzaken.
Life with it!
Als covid gaan liggen is, dan is het wel weer terreur, regeringscrisis, vluchtelinge stroom, afrika staat op springen, begroting te korten, ... er is altijd wel iets
-
- Hero Member
- Contacteer:
Amen brother. Deze vorm van (zelf)bedrog hoort niet thuis op een forum over beleggen. Splits het op zijn minst af in een aparte thread, of reeks van threads. Een conventie kan ook helpen, bvb als topic titel "TA - aandeel X" is al voldoende om te weten dat die hele topic genegeerd kan worden.
En hier begint het gescheld alweer. Het is ingegeven door een gebrek aan kennis over TA.sintorama schreef: Amen brother. Deze vorm van (zelf)bedrog hoort niet thuis op een forum over beleggen.
Er zijn een massa traders die geld verdienen door TA toe te passen. Of particuliere beleggers aan de andere kant op basis van FA een beter rendement halen dan de markt is betwijfelbaar
Maar ik ga hier deze discussie niet voor de zoveelste keer voeren. Want er zijn hier tegenstanders van TA die vervallen in dus respectloos gescheld en belachelijk maken. Dan word ik ook dwars, en vraag ik me af waarom de voorstanders zich hier zouden moeten laten wegjagen.
Sorry hoor.
Herbesmettingen zijn tot nu toe heel zeldzaam, de antistoffen zullen in de meeste gevallen wel voor een jaar of zo bescherming bieden. Zelfs al is de bescherming korter, dan nog is dat geen groot probleem, er zal tegen dan een enorme capaciteit bestaan om vaccins te maken. De economie kan zich ook snel herstellen eenmaal al die corona maatregelen vervallen, zie bv het herstel in China. Denk dat mensen heel snel terug naar het normale leven gaan, tegen volgende zomer gaat gewoon iedereen weer op reis, enz... misschien komt er zelfs een soort relief reactie. Neemt niet weg dat de beurzen reeds voorlopen op de feiten, we gaan nog tot het voorjaar moeten wachten op grootschalige vaccinaties, tot dan zal corona op beurzen en economie blijven wegen.karine schreef: ↑16 november 2020, 21:56 Is heel die reactie van de vaccins er niet een beetje over ? Vandaag weer een artikel van een vrouw die voor de tweede maal besmet raakte. Wat als die vaccins maar enkele maanden werken, enz enz. Er is nog zoveel onzekerheid waar de beurs zo gevoelig voor is. Zoals de koersen nu stijgen is corona al volledig voorbij lijkt me.
Nee hoor. Pas wanneer je voldoende kennis hebt over TA dan begrijp je juist dat het een vorm van zelfbedrog is. Behalve de selffulfilling prophecy en een placebo-effect is het een bewezen feit dat TA tot slechtere resultaten leidt. En dat kun je alleen maar met die woorden zeggen. Maar dat hoef ik hier niet te schrijven, daar bestaan studies genoeg over.MoreOrLess schreef: ↑17 november 2020, 09:00En hier begint het gescheld alweer. Het is ingegeven door een gebrek aan kennis over TA.sintorama schreef: Amen brother. Deze vorm van (zelf)bedrog hoort niet thuis op een forum over beleggen.
Over naar de kern van de zaak: Wanneer TA-discussies zouden afgesplitsts worden in aparte threads dan zul je geen last meer hebben van wat op zich perfect verdedigbare en zakelijke reacties zijn, maar voor TA-believers als erg kwetsend worden ervaren. TA-traders kunnen dan mekaars tunnelvisie versterken in deze dedicated threads, zonder last te hebben van beleggers/investeerders. Is dat geen win-win?
Zoals gesteld: ik ga de discussie hier niet meer voeren. Maar als u spreekt over dat het "bewezen" is dat TA zelfs tot slechtere resultaten leidt dan de markt, dan wil ik kunnen nalezen wat dat bewijs is en of dit van een betrouwbare bron komt. Ik zal er u dan ook bezorgen over FA.
En ik stel vast dat u alweer vervalt in gescheld.
En ik stel vast dat u alweer vervalt in gescheld.