De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
wanneer het aandeel smorgens aan 5 euro opent dan wordt het niet verkocht omdat je je limiet op 8 euro hebt gezet, al heeft de trigger er wel voor gezorgd dat het te koop wordt aangeboden aan 8 euro.Jacky_ schreef: ↑19 november 2020, 19:28 Even een vraagje hier ( te gek om een nieuw topic voor te openen ):
Ik ben zonet begonnen met aandelen aan te kopen omdat ik wat spaargeld heb staan, en natuurlijk voor een beter rendement op dit geld dat ik niet direct nodig heb.
De bedoeling is om enkele jaren eerder op pensioen te kunnen gaan. FIRE zou ik helemaal geweldig vinden, maar dat terzijde. Nu is er in de corona periode belegd en heb ik toch al een mooi rendement bijeen. Echter is dit altijd zonder opties gebeurd, of ook niet via stop limit orders. Nu ben ik een leek op dit gebied, en heb ik enkele orders ingesteld met een trigger en stop limit order. Als er bvb. shell aandelen gekocht worden in de corona periode aan €10, en ik ben er zeker van dat de koers niet onder de €8 zal zakken, toch stel ik dit aandeel in onder een stop loss limit order van €8, dan kan ik dus maximum €2 per aandeel kwijt geraken? Hier lijkt mij een klein risico aanwezig te zijn, omdat volgens mij de koers eerder naar boven zou bewegen, naar bvb. €13 in enkele weken tijd, dan onder de €8.
Begrijp ik dit goed?
Met een gewone stop loss zou het getriggerd worden aan bv 8,1 en verkocht worden aan marktprijs, dus 5 euro.
Met die stoplimiet kan de koers idd onder je trigger openen, en pas verkocht worden wanneer het aandeel zich terug herstelt en stijgt tot 8 euro. Niet echt de bedoeling denk ik.
Mijn stoplimieten hebben tijdens de coronacrash niet gewerkt en als ik ze niet had verwijderd dan was ik bij terug stijgende koersen al mn aandelen kwijt, aan kwasi inkoopprijs, en had de remonte gemist.
Voor mij geen stop orders meer.
Wie niet tegen een fikse daling en relatief lang herstel kan heeft niks op de beurs te zoeken. Het duurt een tijd voordat je zenuwen tegen zulke zaken kan.
Het hangt ervan af hoe je de stop loss instelt he...
Je hebt stop loss met market price en met een limit order.
Je kan zeggen van 'als de koers 8€ bereikt, verkoop dan met een limit order van 7,5 €'
Onder normale omstandigheden zou je inderdaad aan 8€ verkopen als je stop loss wordt geraakt. (is dat ook niet heel veel afhankelijk van de goodwill van je broker? Vast ook met de vraag of je al dan niet buiten de uren kan handelen)
Je hebt stop loss met market price en met een limit order.
Je kan zeggen van 'als de koers 8€ bereikt, verkoop dan met een limit order van 7,5 €'
Onder normale omstandigheden zou je inderdaad aan 8€ verkopen als je stop loss wordt geraakt. (is dat ook niet heel veel afhankelijk van de goodwill van je broker? Vast ook met de vraag of je al dan niet buiten de uren kan handelen)
Ik heb ook grotendeels mijn geloof in oliebedrijven verloren en ik ga nu liever voor duurzame aandelen, zowel om ethische motieven als puur financiële. Duurzame aandelen gaan in principe een betere toekomst tegemoet, de naam zegt het al!
Maar..., aan de andere kant, wat is nú de toekomst van Shell? Aan de ene kant gaat olie en gas eerder een afbouwscenario tegemoet, maar aan de andere wil Shell volgens recente berichten de grootste worden in..., jazeker waterstof en elektriciteit.
Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat worden van bedrijven als Shell en Total, maar als ze willen hebben ze zeker het potentieel om leiders te worden in hernieuwbare energie en waterstof.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat wordt een lang verhaal hoor, eentje met veel nuances en ups/downs:
- kijk eens verder dan bvb West Europa
- wat met energievoorziening
- wat met distributie
- wat met zware industrie
- kijk ook eens naar de waardering van oliereuzen VS groene alternatief
- een aantal genereren enorme cash flows welke kunnen aangewend worden om te investeren of uit te keren
- ...
men gaat olie idd afbouwen maar dat gaat nog decennia duren, ik denk dat olie een plaats verdiend in een gediversifieerde portefeuille.
Akkoord, maar als je van een echt solide bedrijf in de corona crisis aandelen koopt aan bvb 10 euro, een stop limit order insteld aan 8 euro (omdat die bodem nog nooit bereikt is sinds 20 of 30 jaar) , en verwacht dat de aandelen terug zullen verdubbelen in pakweg 10 jaar lijk je me toch weinig risico te hebben?nickname schreef: ↑19 november 2020, 21:52wanneer het aandeel smorgens aan 5 euro opent dan wordt het niet verkocht omdat je je limiet op 8 euro hebt gezet, al heeft de trigger er wel voor gezorgd dat het te koop wordt aangeboden aan 8 euro.Jacky_ schreef: ↑19 november 2020, 19:28 Even een vraagje hier ( te gek om een nieuw topic voor te openen ):
Ik ben zonet begonnen met aandelen aan te kopen omdat ik wat spaargeld heb staan, en natuurlijk voor een beter rendement op dit geld dat ik niet direct nodig heb.
De bedoeling is om enkele jaren eerder op pensioen te kunnen gaan. FIRE zou ik helemaal geweldig vinden, maar dat terzijde. Nu is er in de corona periode belegd en heb ik toch al een mooi rendement bijeen. Echter is dit altijd zonder opties gebeurd, of ook niet via stop limit orders. Nu ben ik een leek op dit gebied, en heb ik enkele orders ingesteld met een trigger en stop limit order. Als er bvb. shell aandelen gekocht worden in de corona periode aan €10, en ik ben er zeker van dat de koers niet onder de €8 zal zakken, toch stel ik dit aandeel in onder een stop loss limit order van €8, dan kan ik dus maximum €2 per aandeel kwijt geraken? Hier lijkt mij een klein risico aanwezig te zijn, omdat volgens mij de koers eerder naar boven zou bewegen, naar bvb. €13 in enkele weken tijd, dan onder de €8.
Begrijp ik dit goed?
Met een gewone stop loss zou het getriggerd worden aan bv 8,1 en verkocht worden aan marktprijs, dus 5 euro.
Met die stoplimiet kan de koers idd onder je trigger openen, en pas verkocht worden wanneer het aandeel zich terug herstelt en stijgt tot 8 euro. Niet echt de bedoeling denk ik.
Mijn stoplimieten hebben tijdens de coronacrash niet gewerkt en als ik ze niet had verwijderd dan was ik bij terug stijgende koersen al mn aandelen kwijt, aan kwasi inkoopprijs, en had de remonte gemist.
Voor mij geen stop orders meer.
Wie niet tegen een fikse daling en relatief lang herstel kan heeft niks op de beurs te zoeken. Het duurt een tijd voordat je zenuwen tegen zulke zaken kan.
Zal ik ook belast worden op de mogelijkse winsten? Ik weet wel dat er bij elke order beurstaksen betaald worden, maar is deze belasting van 0,35 procent de enige belasting?
Waarom wil je dan een stoporder ingeven?
Stop orders lijken me meer iets voor speculanten, traders, korte termijn beleggers, beleggers die op Technische Analyse afgaan.
Er is geen meerwaarde belasting, enkel beurstaks en roerende voorheffing op dividend uitkering. En broker transactiekosten natuurlijk.
Als je toch die stoplimiet ingeeft hou dan terdege rekening met eerder vernoemde problematiek. Na een paar maanden ben je het toch beu om telkens dat order opnieuw te moeten ingeven. Geeft je wel een veiliger gevoel.
Stop orders lijken me meer iets voor speculanten, traders, korte termijn beleggers, beleggers die op Technische Analyse afgaan.
Er is geen meerwaarde belasting, enkel beurstaks en roerende voorheffing op dividend uitkering. En broker transactiekosten natuurlijk.
Als je toch die stoplimiet ingeeft hou dan terdege rekening met eerder vernoemde problematiek. Na een paar maanden ben je het toch beu om telkens dat order opnieuw te moeten ingeven. Geeft je wel een veiliger gevoel.
Je moet niet elke dag opnieuw je stoporder ingeven he....
Dat blijft ongeveer 3-6 maand goed...
Stoporders kunnen nooit kwaad, tenzij je ze te hoog tegen de actuele koers zet (ervaring ^^ )
Ik denk dat elke verantwoordelijke belegger ervan moet gebruik maken.. (in theorie)
Velen, zoals ik doen het niet wegens luiheid
Dat blijft ongeveer 3-6 maand goed...
Stoporders kunnen nooit kwaad, tenzij je ze te hoog tegen de actuele koers zet (ervaring ^^ )
Ik denk dat elke verantwoordelijke belegger ervan moet gebruik maken.. (in theorie)
Velen, zoals ik doen het niet wegens luiheid
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bij binck blijft een order maar 1 maand.
Bij andere brokers gaat het order uit de markt bij een event:Vb dividend uitkering.
Mijn ervaring met geavanceerde orders is eerder negatief....het gaat af en nog in de zelfde handelsdag hersteld de koers zich weer. Trailing kan nog wel eens helpen om bv winst te nemen aan de hoogst mogelijk koers.
Bij andere brokers gaat het order uit de markt bij een event:Vb dividend uitkering.
Mijn ervaring met geavanceerde orders is eerder negatief....het gaat af en nog in de zelfde handelsdag hersteld de koers zich weer. Trailing kan nog wel eens helpen om bv winst te nemen aan de hoogst mogelijk koers.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Baidu? Is dat die datingsite waar al die mentaal zieken op zitten?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Wie volgt er Fastned? Dit aandeel is al zo'n 70% gestegen de afgelopen twee dagen.
Het grote nieuws is dat ze 9 snellaadstations mogen gaan bouwen in Frankrijk...
Het grote nieuws is dat ze 9 snellaadstations mogen gaan bouwen in Frankrijk...
Het is die hele sector van EV electric vehicles waar ze zot op doen zoals in technologie voor de top van 2000. Monsterstijgingen op enkele dagen. Compleet gek met miljoenen volumes.
Vooral op Amerikaanse beurs met LI , FCEL, FTEK , GP, XPEV, Er zou zelfs op een driewieler automerk en op een bedrijf zonder een echt kantoor gespeculeerd zijn.
Er zijn er veel al winsten aan het nemen nu. Op Li vandaag 57 miljoen stuks volume.
Ik verwacht binnenkort wel een keldering / afname van dat enthousiasme; echter long term (denk in meerdere jaren) zullen sommige van die EV stocks wellicht toch nog niet verkeerd zijn (had je in 2000 Amazon gekocht, bleek dat vandaag immers ook een goede zet). Ik wacht dus nog even tot de prijzen normaliseren en dan overweeg ik ook in te stappen.Dirk2 schreef: ↑24 november 2020, 22:02 Het is die hele sector van EV electric vehicles waar ze zot op doen zoals in technologie voor de top van 2000. Monsterstijgingen op enkele dagen. Compleet gek met miljoenen volumes.
Vooral op Amerikaanse beurs met LI , FCEL, FTEK , GP, XPEV, Er zou zelfs op een driewieler automerk en op een bedrijf zonder een echt kantoor gespeculeerd zijn.
Er zijn er veel al winsten aan het nemen nu. Op Li vandaag 57 miljoen stuks volume.
Goed plan of niet denk je Dirk2?
Lange termijn (meerdere jaren) is alles op de beurs onvoorspelbaar. Dingen kunnen veranderen op lange termijn. Wat als bv. waterstof populair zou worden enz.MrMaster schreef: ↑25 november 2020, 08:26Ik verwacht binnenkort wel een keldering / afname van dat enthousiasme; echter long term (denk in meerdere jaren) zullen sommige van die EV stocks wellicht toch nog niet verkeerd zijn (had je in 2000 Amazon gekocht, bleek dat vandaag immers ook een goede zet). Ik wacht dus nog even tot de prijzen normaliseren en dan overweeg ik ook in te stappen.Dirk2 schreef: ↑24 november 2020, 22:02 Het is die hele sector van EV electric vehicles waar ze zot op doen zoals in technologie voor de top van 2000. Monsterstijgingen op enkele dagen. Compleet gek met miljoenen volumes.
Goed plan of niet denk je Dirk2?
Met compleet gek bedoelde ik die parabolische stijgingen op bedrijven die bijna geen auto's verkopen.
De middellange trend zit inderdaad nog steeds in momentum, als bv. een NIO (die echt wel auto's verkoopt) nog iets zakt, zal die terug vertrekken.
Dus als je deze aandelen daarna kan opvolgen (Op tijd zien dat de sector niet meer in zou zijn) is dit wel een goed plan.
Ook rekening mee houden dat fondsen die de S&P volgen de leider tesla uit deze groep moesten kopen,
wat de hele groep sterk maakt.
Bertelsmann telt $2,2 miljard neer voor de overname van boekenuitgeverij Simon & Schuster. Omzet vorig jaar $814 mio en een 'operating income before depreciation and amortization' van $143 mio.
https://ir.viacomcbs.com/news-releases/ ... 75-billion
https://ir.viacomcbs.com/news-releases/ ... 75-billion
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
-
- Newbie
- Contacteer:
Wanneer je denkt dat het niet gekker kan piekt Tesla naar de hoogste koers sinds introductie: 555,38 USD.
Vorige piek dateert van 30 augustus 2020: 498,30 USD.
Wie durft nog kopen?
Vorige piek dateert van 30 augustus 2020: 498,30 USD.
Wie durft nog kopen?