De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Dat mag. Waarna ik je verzoek straal zal negeren. Als mijn reacties u niet aan staan, negeer ze dan ook.MoreOrLess schreef: ↑8 december 2020, 12:57 Mag ik nu verder vriendelijk vragen u hier niet meer mee te bemoeien?
Zo ontneemt u mij (nogmaals) elk plezier dat ik er aan zou kunnen hebben. Ik steek hier mijn nek uit. Moesten uw opmerkingen opbouwende kritiek bevatten dan zou ik dat ten zeerste appreciëren. Maar dat heb ik tot nu toe nog nooit met u meegemaakt. En ik heb al vermeld dat wij over de beurs grotendeels hetzelfde denken, u bent alleen veel radicaler. Maar ik heb geen zin om hier als een blinde kip afgeschoten te worden. Ik weet niet of ik er dan nog verder mee doe. Het zij dan maar zo.
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 8 december 2020, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn persoonlijke bijdrage:
- een trader (van nature: korte termijn) haalt zijn winst niet uit stijgende of dalende markten. De winst komt uit de fluctuaties.
- voor een optietrader telt dat nog veel meer door het hefboomeffect
Een (optie)trader ligt er dus absoluut niet wakker van of de $ zal stijgen of dalen, of de S&P500 zal stijgen of dalen.
Het laat een (optie)trader volkomen koud. Hij of zij heeft er ook geen visie op. Het heeft totaal geen belang.
De aanpak van een trader en een lange termijnbelegger zijn dan ook fundamenteel anders.
Daartussen heb je de visionairs: ze hebben wel een visie. Buffett bijvoorbeeld, of de TA visionairs. Of de visionairs die de internet-bubble van 2000 of de kredietcrisis van 2008 zagen aankomen.
- een trader (van nature: korte termijn) haalt zijn winst niet uit stijgende of dalende markten. De winst komt uit de fluctuaties.
- voor een optietrader telt dat nog veel meer door het hefboomeffect
Een (optie)trader ligt er dus absoluut niet wakker van of de $ zal stijgen of dalen, of de S&P500 zal stijgen of dalen.
Het laat een (optie)trader volkomen koud. Hij of zij heeft er ook geen visie op. Het heeft totaal geen belang.
De aanpak van een trader en een lange termijnbelegger zijn dan ook fundamenteel anders.
Daartussen heb je de visionairs: ze hebben wel een visie. Buffett bijvoorbeeld, of de TA visionairs. Of de visionairs die de internet-bubble van 2000 of de kredietcrisis van 2008 zagen aankomen.
Oh ja, ik vergeet nog de aller-aller-allerbelangrijkste les, maar meteen ook de aller-aller-allermoeilijkste: Heb geduld.
Ik heb het weer maar diagonaal gelezen, maar ik hoop dat "ik weet niet of ik er dan nog verder mee doe" niet over spaargids gaat? Laat je a.u.b. niet nog eens wegjagen hier. Je bijdragen zijn zo interessant, je kan heel goed argumenteren, je hebt geduld voor tien, zelfs met (sorry hoor) redelijk domme mensen (ik doe het je niet na)(bedoel ik ook sintorama niet mee). Het zou een hele verarming zijn (alweer) voor het forum. Ik hoop dus dat het over iets anders gaat waar je dan niet mee verder doet.MoreOrLess schreef: ↑8 december 2020, 13:53 Zo ontneemt u mij (nogmaals) elk plezier dat ik er aan zou kunnen hebben. Ik steek hier mijn nek uit. Moesten uw opmerkingen opbouwende kritiek bevatten dan zou ik dat ten zeerste appreciëren. Maar dat heb ik tot nu toe nog nooit met u meegemaakt. En ik heb al vermeld dat wij over de beurs grotendeels hetzelfde denken, u bent alleen veel radicaler. Maar ik heb geen zin om hier als een blinde kip afgeschoten te worden. Ik weet niet of ik er dan nog verder mee doe. Het zij dan maar zo.
Ik heb de vorige keer (pisa toch??) dat je vertrok van het forum gezwegen. Niet nog eens.
@Meer-of-minder,
Ben je een zelfkweller ('masochist') ? Nooit gehoord van de negeerlijst ? Herinner je de eerste wet van SparSpaar.
Ben je een zelfkweller ('masochist') ? Nooit gehoord van de negeerlijst ? Herinner je de eerste wet van SparSpaar.
@mver,
Zo'n loftuigingen verdien ik bijlange niet hoor. Ik maak ook een massa fouten. Ik heb hier inderdaad al een paar accounts gehad en die telkens afgesloten. Maar na een tijd kon ik het niet meer bedwingen en begon ik toch terug opnieuw. Het plezier is voor mij hier het belangrijkste (zoals wellicht voor de meeste andere vaste forumleden.) Bij de 'pisa' account speelde mee dat ik hier geen plezier meer had omdat er toen een vete was ontstaan tussen een ander forum-lid en mezelf. Er werd aan beide kanten (dus ook van mezelf) stevig ingehakt op elkaar. Daarom ben ik daar nu extra gevoelig voor. Ik doe vooralsnog zeker verder en dus ook met de berichten over een optie-strategie in verband met quadruple witching day. Zelfs al word ik dan inderdaad als een blinde kip afgeschoten
Zo'n loftuigingen verdien ik bijlange niet hoor. Ik maak ook een massa fouten. Ik heb hier inderdaad al een paar accounts gehad en die telkens afgesloten. Maar na een tijd kon ik het niet meer bedwingen en begon ik toch terug opnieuw. Het plezier is voor mij hier het belangrijkste (zoals wellicht voor de meeste andere vaste forumleden.) Bij de 'pisa' account speelde mee dat ik hier geen plezier meer had omdat er toen een vete was ontstaan tussen een ander forum-lid en mezelf. Er werd aan beide kanten (dus ook van mezelf) stevig ingehakt op elkaar. Daarom ben ik daar nu extra gevoelig voor. Ik doe vooralsnog zeker verder en dus ook met de berichten over een optie-strategie in verband met quadruple witching day. Zelfs al word ik dan inderdaad als een blinde kip afgeschoten
Goed zo! Niks van aantrekken MoreorLess. En die lof verdien je volgens mij wel. Maar de bescheidenheid was mij ook al opgevallen .
Wat je hier beschrijft is een zgn. "poor man's covered call". Een geschreven call niet gecovered door onderliggende aandelen, maar door een long call met langere looptijd dan de short call. De gekochte call is goedkoper dan de onderliggende aandelen of index, vandaar poor man's. De bedoeling is om gebruik te maken van het gegeven dat tijdswaarde sneller wegloopt (hogere theta) uit kortlopende dan uit langlopende opties, en dus verschillende, opeenvolgende covered calls te schrijven op dezelfde langlopende long call -- in de hoop dat de totale opbrengst van de covered calls de kost van de long call overtreft.MoreOrLess schreef: ↑8 december 2020, 08:45 Bij een Diagonal Call Spread schrijft men een call op kortere termijn (front month) en koopt men een call op een langere termijn (back month).
Zoals reteiP opmerkte werkt dit het best als de onderliggende index dicht bij je originele strike price blijft, om zo maximale premies binnen te halen op je opeenvolgende geschreven calls. Als je onderliggende index snel wegloopt van de strike price (in eender welke richting), zullen de twee calls elkaar wel neutraliseren qua intrinsieke waarde, maar zal de tijdswaarde van je long call verdampen terwijl je dit amper kan compenseren met bijkomende tijdsdwaarde uit volgende short calls.
Dat klopt inderdaad. Het is ook zo dat een diagonal call spread in feite een bullish strategie is. Een bearish strategie is dan een diagonal put spread. Ik ben er met mijn leraar zwaar over aan het discussiëren geweest.
Normaal zit het zo:
De rode pijl zette ik erbij om hem te wijzen op het gegeven dat men in theorie met diagonal call spreads zo een bearish strategie opzet.
Op deze afbeeldingen ziet men hoe dit in de praktijk eruit ziet.
En bearish: de diagonal put spread.
https://optionposts.com/diagonal-spread ... PHgj5WdqX8
Maar mijn leraar veegde een streep onder deze argumentatie. Alles zal afhangen van de gekozen strikes. Het is ook voor mij een nieuwe strategie.
Nog vermelden dat ik hier op geen enkele manier advies wil geven om zo ook een strategie op te zetten. Ook mijn excuses dat ik er niet direct in slaag deze ingewikkelde materie op een eenvoudige manier duidelijker te maken.
Normaal zit het zo:
De rode pijl zette ik erbij om hem te wijzen op het gegeven dat men in theorie met diagonal call spreads zo een bearish strategie opzet.
Op deze afbeeldingen ziet men hoe dit in de praktijk eruit ziet.
Bullish: de diagonal call spread.Here are the exact components of the diagonal spread:
Sell 1 front month out of the money call or put
Buy 1 back month slightly in the money call or put
This is what the diagonal spread strategy looks like on a profit and loss diagram
En bearish: de diagonal put spread.
https://optionposts.com/diagonal-spread ... PHgj5WdqX8
Maar mijn leraar veegde een streep onder deze argumentatie. Alles zal afhangen van de gekozen strikes. Het is ook voor mij een nieuwe strategie.
Nog vermelden dat ik hier op geen enkele manier advies wil geven om zo ook een strategie op te zetten. Ook mijn excuses dat ik er niet direct in slaag deze ingewikkelde materie op een eenvoudige manier duidelijker te maken.
ik zit ook op 70% winst
gekocht aan 38,70€ maar met een koersdoel van 85€ (van ING en KBC) zijn we er nog lang niet
Laatst gewijzigd door fwybo op 9 december 2020, 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bedankt MOL en Molenveld voor de bijdragen. Ik snap het niet volledig en wil er geen uur aan spenderen om alles uit te zoeken, maar ik vind het een boeiend experiment.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik blijk een goede leerling te zijn. Ik ben (te) goed gediversificeerd, doe voornamelijk aan buy & hold en niet zo veel transacties.
Geduld heb ik in overvloed. Ik wacht nog op het het herstel van sommige bankaandelen sinds de financiële crisis van 2008...
Weten wanneer je verlies moet nemen is meer dan de helft van je rendement , Dus niet goed bezig !
Nooit verlies nemen want dan verspeel je je kans om er ooit nog winst op te maken.