De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik begrijp je redenering maar Trump heeft geen steun meer. Hij plande zelfs een staatsgreep maar zelfs de haviks bij de Republikeinen volgen hem niet meer. Uiteindelijk is het simpel.. de reden waarom de GOP Trump in al zijn dommigheden steeds gesteund hebben is simpelweg omdat Trump er in 2016 in geslaagd was de blauwe muur te doorbreken, dus de Rust Belt (NO staten zoals Pennsylvania, Michigan, etc) te veroveren wat de GOP al decennia lang niet meer gelukt was. Nu hij die verloor is hij zijn leverage kwijt. Anderzijds verwacht ik wel dat Trump of één van zijn Breitbart aanhangers met dezelfde nationalistische agenda zal campagne voeren in 2024 en volgens mij grote kans heeft daarmee te winnen van een zwakke Biden.Yaris schreef: ↑22 december 2020, 19:44 Ik wacht tot 20 januari, de dag waarop Trump geen president meer zal zijn. Hij is nu nog 30 dagen president met alle macht en bevoegdheden die met dat ambt gepaard gaan. Hij is vol rancune. Wie weet wat hij nog allemaal gaat aanrichten? Hij heeft niets meer te verliezen en de wereld na hem interesseert hem niet, dus waarom zou hij zich verantwoordelijk gedragen?
Op zich toch vreemd dat een president zomaar pardons kan uitdelen aan bijna gelijk wie. Dat staat in de Constitutie maar daarin staat ook dat iedereen recht heeft op gelijke behandeling door het juridische systeem.Weverke schreef: ↑22 december 2020, 21:26 (CNN)It's like a low murmur just below the surface. "We don't know what he might do," says one officer in the Pentagon. "We are in strange times," says another officer. Some senior military officers are trying to steer clear of the White House for the next month, rather than be in the President Donald Trump's orbit.
Hoewel dat bericht van CNN in deze wel ongeveer zal kloppen hou er rekening mee dat NYT en CNN linkse propaganda zijn.
In principe zijn er voordrachten, maar de president heeft eigen macht:Nikki01 schreef: ↑23 december 2020, 17:54Op zich toch vreemd dat een president zomaar pardons kan uitdelen aan bijna gelijk wie. Dat staat in de Constitutie maar daarin staat ook dat iedereen recht heeft op gelijke behandeling door het juridische systeem.Weverke schreef: ↑22 december 2020, 21:26 (CNN)It's like a low murmur just below the surface. "We don't know what he might do," says one officer in the Pentagon. "We are in strange times," says another officer. Some senior military officers are trying to steer clear of the White House for the next month, rather than be in the President Donald Trump's orbit.
Hoewel dat bericht van CNN in deze wel ongeveer zal kloppen hou er rekening mee dat NYT en CNN linkse propaganda zijn.
(Wikipedia)
Since taking office as the 45th president of the United States on January 20, 2017, Donald Trump has granted executive clemency to 61 individuals charged or convicted of federal criminal offenses, as authorized under Article II, Section 2 of the Constitution.[1] Ordinarily, all requests for executive clemency for federal offenses are directed to the Office of the Pardon Attorney (OPA) in the U.S. Department of Justice for review; however, Trump has frequently bypassed the OPA, and the majority of his executive clemency grants have been to well-connected convicted persons who did not file a petition with the OPA or meet the OPA's requirements.[2]
Als Biden 2024 al haalt zal hij niet voor een tweede termijn gaan. Hij zal te oud zijn. Dan zal het Kamala Harris zijn die het tegen Trump zal opnemen.
Trump is te vergelijken met Stalin: een persoon rond wie een hele cultus gegroeid is en die almachtig is over de samenleving/de partij. Na Stalins dood is er in de Sovjet-Unie een destalinisatie op gang gekomen. Ooit zal er in de VS en meer in het bijzonder binnen de Republikeinse partij een detrumpisatie komen maar daarvoor zullen we moeten wachten tot Trump er niet meer is.
Als je Trump vergelijkt met massamoordenaar stalin ben je niet goed bij je hoofd. Ben geen fan van beide kandidaten maar Trump heeft geen enkele nieuwe oorlog begonnen. Wat je niet van vredesnobelprijs drager Obama kan zeggen of van diens voorgangers.Yaris schreef: ↑23 december 2020, 19:03Als Biden 2024 al haalt zal hij niet voor een tweede termijn gaan. Hij zal te oud zijn. Dan zal het Kamala Harris zijn die het tegen Trump zal opnemen.
Trump is te vergelijken met Stalin: een persoon rond wie een hele cultus gegroeid is en die almachtig is over de samenleving/de partij. Na Stalins dood is er in de Sovjet-Unie een destalinisatie op gang gekomen. Ooit zal er in de VS en meer in het bijzonder binnen de Republikeinse partij een detrumpisatie komen maar daarvoor zullen we moeten wachten tot Trump er niet meer is.
Ik had het over persoonsverheerlijking en totale macht.
Nagel op de kop denk ik. Het geheugen van de mensen is kort, maar er is de afgelopen 4 jaar 1 en ander gebeurd.
Om een voorbeeld te noemen: de aanslag op het Arabische olieveld, zogezegd komende van Iran (denk eerder van Israel, gezien de richting; wellicht bedoeld als provocatie.) Trump is op de 'uitnodiging' niet ingegaan.
Vond het een beetje erover om Trump te vergelijken met een communistische despoot die miljoenen mensen heeft omgebracht / laten verhongeren (holodomor) en in de goelags heeft laten werken tot ze erbij omvielen.
Trump heeft loyale aanhangers, net zoals Obama die ook had voor hem en waar ook een hele personencult rond bestond, nu nog steeds. De vlotte prater kwam uit het niets en trok overal ter wereld volle zalen. Wat hij heeft geleverd was meer van hetzelfde als zijn voorgangers Bush en Clinton. Wat totale macht betreft, de voorbije vier jaar hebben duidelijk gemaakt dat die nu vooral bij de media (CNN; NYT) en tech-bedrijven zoals Google; Facebook, Twitter en co ligt. Russia-gate en de prostituee affaire allemaal met doel om Trump 'impeached' te krijgen en waar men uiteindelijk niets van kon bewijzen. Terwijl de Hunter-Biden laptop-affaire die mogelijke duistere zaakjes van pa Joe aan het licht bracht werd doodgezwegen door diezelfde pers en social media, op Twitter werd zelfs elke link ernaar meteen geblocked.
ps: en nee ik ben geen Trump supporter, maar ik stel alleen maar vast.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Michael25 knows all? Wellicht wel in uw ogen. Maar goed mijn ogen zien het anders. Uiteraard zal ik in het vervolg niet meer “ik “gebruiken maar ‘’wij”. Met ‘’wij” bedoel ik dan de analisten op dit forum, de analisten van de bank, de analisten van mijn stad en last but not least de analisten die ik ‘niet online’’ ken.mver schreef: ↑22 december 2020, 16:42Herken jij geen valse bescheidenheid als je ze ziet of 100 keer herhaald hoort in variaties van hetzelfde bericht? Ze is onlangs volledig terecht door michael25 op haar nummer gezet. Daarom dat ze nu eventjes dimt. Het zal niet blijven duren als de vorige keren een indicatie kunnen zijn.sintorama schreef: ↑22 december 2020, 13:37
Zeg waarom haal jij jezelf altijd zo naar beneden? Dat is toch nergens voor nodig? jij bent evenveel waard als elke andere persoon, jouw mening is even belangrijk en jouw aanwezigheid net zo geapprecieerd als die van om het even wie anders. We zijn hier allemaal om iets te leren, niet om te bewijzen dat we iets kunnen. Positive thinking!!
Ik zou me maar geen zorgen maken over het gevoel van eigenwaarde van mensen die hier (al dan niet terecht) advies zitten te geven, zoals zij hier dikwijls genoeg doet. Het forumlid dat haar het beste heeft getypeerd (en zonder er een woord aan vuil te maken) was diegene die in een bericht van haar iedere keer het woord "ik" had gemarkeerd. Stond er 40 keer in of zo .
Wat ik wel vreemd vind dat u geen eigen mening heeft? Hoe is dat mogelijk? Wij hebben altijd geleerd wanneer wij tot een conclusie komen dat wij, ‘’ik’’ moet schrijven maar schijnbaar is dat niet ‘’in de mode’’ hetgeen u heeft geleerd. Maar wellicht betekent dat ook dat u geen eigen mening heeft. IK blijf erbij: wees voorzichtig.
En tot volgend jaar! En wanneer u de moeite heeft gedaan om alles te lezen hier op dit forum dan zou u toch een conclusie moeten komen. “Wij” hebben ze al eens voor u gemaakt.
Helaas moeten wij ons weer begeven aan het koken van het kerstdiner……
Michael25 had argumenten Jozefien. Je kan je gelijk niet halen zonder, niet met zelfbeklag, niet met manipulatie … Als jij ooit zo ver geraakt dat je met argumenten begint te discussiëren, dan zal ik met plezier mijn mening over jou veranderen. Want dat ik geen eigen mening heb, is ook wel een erg zwak standpunt :-).
Het woord 'kunnen' van Kevva bleek een goede keuze te zijn. Ik ken niemand die zich gisteren aan alle regels heeft gehouden. En dat zegt meer over de regels dan over de mensen die ik ken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, voor die ene keer dat Kevva een juiste voorspelling doet ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wij hebben niemand uitgenodigd.
(Maar dat doen we andere jaren ook niet. )
(Maar dat doen we andere jaren ook niet. )