De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De crash van 2021 is begonnen, sidder ende beef! ![😱](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f631.svg)
Of alternatief gaan we morgen weer verder omhoog natuurlijk.
Of alternatief gaan we morgen weer verder omhoog natuurlijk.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Goed bezig als je dat kan zeggen, denk ik dan
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Voor mij maakt het ook niet zo veel uit, niettegenstaande ik een crash of minstens een serieuze daling verwacht nog dit jaar.
Nuja, ik dacht dat er een "corona 2" crash ging zijn in Q1/2021... niet dus, integendeel
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Waarop baseer je "het lijkt erop dat we verder omhoog gaan" en wat is "korte termijn" ?
We zijn vandaag teruggevallen tot het niveau van 30 juni.
We hebben dus alle winsten van de voorbije maand kwijt! :-)
Alles wat we wonnen in de voorbije 8 dagen is verdwenen. :-)
edit: smilies toegevoegd.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 juli 2021, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok.
Maar de vraag is volgens mij: wat ga je doen met die vaststelling ?
Edit: ok ;-)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 9 juli 2021, 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Op de intraday ten tijde van het plaatsen van het berichtje, toen zag ik een duidelijke uptrend op s&p500 en Nasdaq, maar intussen is het wat gezakt.EarthNvstr1 schreef: ↑8 juli 2021, 19:36Waarop baseer je "het lijkt erop dat we verder omhoog gaan" en wat is "korte termijn" ?
Indien het wat was blijven doorstijgen dan bekijk ik dit als een mogelijk een signaal dat er geen uitverkoop is, nu lijkt het mij op een correctie (opname winsten, virusvrees, macrocijfers, ...??).
Ik zei "het lijkt erop dat we op korte termijn omhoog gaan" omdat ik geen geen voorspelling met grotere waarschijnlijkheid kan maken voor langere termijn (denk dat weinigen dit kunnen).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Fair enough.Georg schreef: ↑8 juli 2021, 21:43 Op de intraday ten tijde van het plaatsen van het berichtje, toen zag ik een duidelijke uptrend op s&p500 en Nasdaq, maar intussen is het wat gezakt.
Indien het wat was blijven doorstijgen dan bekijk ik dit als een mogelijk een signaal dat er geen uitverkoop is, nu lijkt het mij op een correctie (opname winsten, virusvrees, macrocijfers, ...??).
Dat laatste lijkt mij ook inderdaad.
Op "korte termijn" (wat dat dan ook is) lijkt mij dat ook niemand te kunnen.
En vandaag ging de markt terug met een percentje omhoog.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik had het voorspeld
Wel gemakkelijk als je zowel stijgen als dalen tegelijk kan voorspellen.
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
Mag van mij gerust een heel stuk omlaag, dan kan ik wat goedkoper bijkopen. Ik verwacht een stevige correctiez en dan heb ik die toch liever voor dan na mijn aankopen. Niet dat dat me gaat tegenhouden om alsnog te kopen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Wat er ook gebeurt, ik heb een gevoel dat de tweede jaarhelft niet zo een winst zal opleveren als de eerste. De eerste jaarhelft was uitzonderlijk goed, gedreven door hoop op een economische heropleving na de pandemie. Maar die hoop kan de koersen niet blijven stutten. De heropleving zal concreet en zichtbaar moeten worden.
Ik zie het positief voor gans dit jaar.Yaris schreef: ↑10 juli 2021, 19:32 Wat er ook gebeurt, ik heb een gevoel dat de tweede jaarhelft niet zo een winst zal opleveren als de eerste. De eerste jaarhelft was uitzonderlijk goed, gedreven door hoop op een economische heropleving na de pandemie. Maar die hoop kan de koersen niet blijven stutten. De heropleving zal concreet en zichtbaar moeten worden.
De grondstoffen- industrie kennen een grote vraag en vrijdag gaf een chemiereus mooie voorlopige cijfers vrij, ook een graadmeter voor de wereldeconomie.
https://www.basf.com/global/en/media/ne ... 1-260.html
Zit heel veel goed nieuws reeds ingebakken. Ondermeer een heus infrastructuurplan in de VS.
1. In NL beginnen de besmettingen per dag alweer fors omhoog te gaan. In belgenland zal dit niet anders zijn. Ze hebben in NL al beslist om discotheken terug te sluiten en bars terug dicht te doen vanaf middernacht. Het zal opnieuw een evenwichts oefening worden tussen virus/samenkomen. In principe zouden veel mensen het kunnen oplopen, maar de gevolgen voor de ziekenhuizen/intensieve minder dramatisch moeten zijn.. Tenzij er natuurlijk nog een extra variant opduikt waar de huidige vaccins pover voor zijn.
2. Als bovenstaande goed verloopt; zal er binnenkort een einde komen aan allerlei steunmaatregelen.
3. Daarnaast wil men in de VS de rente in de toekomst een klein beetje heel traag verhogen.
4. Als centrale banken dan effectief hun inflatiedoel halen of de overschoot. Dan is er minder koopkracht voor de consumenten tot dit een klein beetje wordt bijgetrokken. Hier in België zou er moeten een indexsprong komen, tussen 3 en een maand of 6-7 van nu [loonindex.be].
5. Die minimumbelasting van 15% en overal waar men actief is moeten belastingen betalen.. dat betekend minder budget voor loonsopslag/investeringen, wellicht zal dit tot prijzenstijgingen leiden.
6. Veel investeringen nodig om alles groener te laten verlopen. Dit zijn vaak zaken die een pure kost zijn of een zeer laag rendement geven. Ik kan me wel inbeelden dat mensen langer met hun auto zullen rijden voor ze een ander kopen gezien de meerkost.
Het enige goed nieuws die er mij inziens nog zal aankomen: olieprijzen die weer zullen dalen
1. In NL beginnen de besmettingen per dag alweer fors omhoog te gaan. In belgenland zal dit niet anders zijn. Ze hebben in NL al beslist om discotheken terug te sluiten en bars terug dicht te doen vanaf middernacht. Het zal opnieuw een evenwichts oefening worden tussen virus/samenkomen. In principe zouden veel mensen het kunnen oplopen, maar de gevolgen voor de ziekenhuizen/intensieve minder dramatisch moeten zijn.. Tenzij er natuurlijk nog een extra variant opduikt waar de huidige vaccins pover voor zijn.
2. Als bovenstaande goed verloopt; zal er binnenkort een einde komen aan allerlei steunmaatregelen.
3. Daarnaast wil men in de VS de rente in de toekomst een klein beetje heel traag verhogen.
4. Als centrale banken dan effectief hun inflatiedoel halen of de overschoot. Dan is er minder koopkracht voor de consumenten tot dit een klein beetje wordt bijgetrokken. Hier in België zou er moeten een indexsprong komen, tussen 3 en een maand of 6-7 van nu [loonindex.be].
5. Die minimumbelasting van 15% en overal waar men actief is moeten belastingen betalen.. dat betekend minder budget voor loonsopslag/investeringen, wellicht zal dit tot prijzenstijgingen leiden.
6. Veel investeringen nodig om alles groener te laten verlopen. Dit zijn vaak zaken die een pure kost zijn of een zeer laag rendement geven. Ik kan me wel inbeelden dat mensen langer met hun auto zullen rijden voor ze een ander kopen gezien de meerkost.
Het enige goed nieuws die er mij inziens nog zal aankomen: olieprijzen die weer zullen dalen
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Hoop op economisch herstel? De economie draait op volle toeren, zo sterk zelfs dat er aan van alles en nog wat schaarste is, grondstoffen, halffabricaten, vracht capaciteit op containerschepen, chips, enz... Denk dat je een stuk van de cyclus achter looptYaris schreef: ↑10 juli 2021, 19:32 Wat er ook gebeurt, ik heb een gevoel dat de tweede jaarhelft niet zo een winst zal opleveren als de eerste. De eerste jaarhelft was uitzonderlijk goed, gedreven door hoop op een economische heropleving na de pandemie. Maar die hoop kan de koersen niet blijven stutten. De heropleving zal concreet en zichtbaar moeten worden.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Is dat geen probleem voor economie? Schaarste is hogere prijzen, inflatie, zeker nu bergen geld aanwezig zijn door beleid centrale banken en mensen na jaar corona inactiviteit geld uitgeven aan om het even welke prijs