De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Beste Nikki,Nikki01 schreef: ↑26 oktober 2021, 17:29In plaats van hier iedereen de les te willen spellen zou 't ge beter eens naar uw eigen portefeuille kijken.B7H4long schreef: ↑26 oktober 2021, 16:47 Wat is het doel van de IEAG allocatie, ik veronderstel dat dit het tradionele stabiele gedeelte is van de portefeuille; als tegengewicht voor de 80% aandelen waarvan groei wordt verwacht ( maar met grotere volatiliteit). De belegger zal erop toezien dat de proporties van zijn portefeuille blijft overeenkomen met de gewenste verdeling, en eventueel herbalanceren wanneer nodig.
Ge zit voor 40% in VAGF en zit hier nog steeds obligatietrackers te verkopen als "stabiel gedeelte".
Als ik echter naar de prestaties van uwen VAGF kijk dan staat die dit jaar al meer dan -3% in het rood.
Denk dat hier jaar geleden genoeg is uitgelegd waarom dit zou gebeuren cfr. rentebeleid centrale banken.
Iets goed stabiel is bvb. Santander Plus spaarrekening die 0,6% geeft maar dus zeker geen bond trackers meer.
Mss eens eerst een goed boek economie lezen in plaats van hier pseudo wetenschap te blijven verkopen.
Nee ik zit geen 40% in VAGF; je kan mijn portefeuille vinden in mijn profiel.
In een goede portefeuille zijn er steeds delen die beter presteren, en delen die minder goed presteren. Indien alles goed presteert ben je niet goed gediversifieerd.
YTD heeft mijn groeiportefeuille een winst van zo'n 28%, het stabiele gedeelte daalde dit jaar met 1,8%. Beide delen van mijn portefeuille leveren me wat ik vna hen verlang. Ik ben tevreden met de balans in mijn portefeuille.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hou je aan je plan.JoskeVermeulen81 schreef: ↑26 oktober 2021, 14:46 Terecht punt.
Ik zit als volgt in de markt:
60% VWCE
20% IUSN
20% IEAG
Mijn volgende storting zou volgens mijn planning een VWCE storting zijn, echter als ik in bovenstaande balans wil blijven, dien ik dit bedrag in IEAG te storten.
Echter, ik ben precies niet meer helemaal overtuigd dat bonds de place to be is op dit moment om je geld “enigszins” veilig te stellen.
Wat is jullie opinie hieromtrent?
Of wijzig je plan indien je daar een goede reden voor ziet en hou je dan aan je nieuw plan.
Bedenk ook dat er naast IEAG ook andere obligatiefondsen zijn en er zijn bv. ook cashfondsen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind dit misplaatst. B7H4long spelt niemand de les n.m.i.
Hij *geeft* misschien wel wat les, maar iedereen heeft de keuze om naar de les te gaan/komen, wel/niet op te letten tijdens de les, alsook om de lesgever in vraag te stellen of zelfs om niet akkoord te zijn met de lesgever. Wees blij dat er hier geen examen aan te pas komt
Kan je daar wat meer over vertellen? Specifiek over cashfondsen vs rechtsreeks cash aanhouden.EarthNvstr1 schreef: ↑26 oktober 2021, 18:04 Bedenk ook dat er naast IEAG ook andere obligatiefondsen zijn en er zijn bv. ook cashfondsen.
Vraag uit onwetendheid, niet uit kritiek.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Profiel kan je steeds aanpassen naar gelang je goed uitkomt dus post zoiets op het forum als je geloofwaardig wil zijn. Maar zelfs 25% VAGF is in huidige economische omstandigheden weggesmeten geld. Is hier vorig jaar voldoende uitgelegd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sorry hoor Nikki01, maar als je *zoveel kritiek* hebt, kan je dan *jouw* volledige beleggingsstrategie dan met de nodige onderbouwing even (virtueel) hier op de tafel gooien aub ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gij zijt zo goed ingelicht dat gij ongeloofwaardig overkomt! Wellicht is uw denkwijze op korte termijn. En helaas weet ik niet zoveel als u. Maar geloof me; ik kan heel goed lezen!
Dat heeft ze al eens gedaan. Jij zit hier een jaar en denkt dat je alles kan beoordelen ?EarthNvstr1 schreef: ↑26 oktober 2021, 19:57Sorry hoor Nikki01, maar als je *zoveel kritiek* hebt, kan je dan *jouw* volledige beleggingsstrategie dan met de nodige onderbouwing even (virtueel) hier op de tafel gooien aub ?
En "de les spellen" is geen woord te veel. Het is zelfs een leraar die in andere klaslokalen komt gatecrashen en met zijn eindeloze gezaag andere leraars boos of schoolmoe maakt. En als Jozefien er nog iets achteraanpleurt waar je zoals meestal de haken en ogen zelf van aan elkaar moet breien, dan is dat een argument in favor op zich.
Ik zie geen gescheld. Maar ga anders nog maar eens klagen bij de moderatoren . Geef ik ook mijn versie over jullie gedrag.troglodytes schreef: ↑26 oktober 2021, 17:44 @Nikki01: Please change your tone.
Discussie is welkom. Schelden niet. Zegt meer over jou dan over wie je probeert aan te vallen.
Kon Nikki01 wat vriendelijker geweest zijn, zeker!
Kon mver wat vriendelijker zijn, ja toch?
Maakt Earthinvstr quasi elk topic dood met zijn overvloed aan posts die nogal bijdehand zijn of alles eindeloos in vraag stellen, ja hoor!
Komt Jozefien over als een oude dame die elke avond na het ledigen van 1 of 2 flessen wijn uit eenzaamheid nog wat post op het forum, zeker!
Gelukkig zijn er nog zekerheden op dit forum!
Kon mver wat vriendelijker zijn, ja toch?
Maakt Earthinvstr quasi elk topic dood met zijn overvloed aan posts die nogal bijdehand zijn of alles eindeloos in vraag stellen, ja hoor!
Komt Jozefien over als een oude dame die elke avond na het ledigen van 1 of 2 flessen wijn uit eenzaamheid nog wat post op het forum, zeker!
Gelukkig zijn er nog zekerheden op dit forum!
Ik zou kunnen, maar ik wil niet meer. Het is al de zoveelste keer. Als je het vriendelijk zegt, vertikken sommige mensen het om je te begrijpen. Of ze kunnen het dan echt niet ??
Ik vind ook wel dat beleefd en vriendelijk zijn niet alleen in woordkeuze zit. Verre van zelfs.
Maar ik apprecieer je poging om er wat humor in te brengen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad weer 1 van jouw typische smartalec reacties. Er zit geen logica in, maar jij denkt dat het goed klinkt. Je kan niet beoordelen wat je niet eens weet.
Maar je doet maar. Iedereen moet een hobby hebben zeker? Ik vind de meeste van jouw posts pure tijdverspilling en sla ze meestal over. Hoogstens lees ik ze diagonaal. (En voor er weer een nutteloze discussie van komt : ik heb genoeg van jouw posts gelezen om tot dat besluit te komen. (Er zijn er dan ook zo ontieglijk veel.))
Maar je doet maar. Iedereen moet een hobby hebben zeker? Ik vind de meeste van jouw posts pure tijdverspilling en sla ze meestal over. Hoogstens lees ik ze diagonaal. (En voor er weer een nutteloze discussie van komt : ik heb genoeg van jouw posts gelezen om tot dat besluit te komen. (Er zijn er dan ook zo ontieglijk veel.))