De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
tuurlijk kan dit verder blijven stijgen. Zolang de cijfers stijgen en de rentes laag blijven kan de beurs rustig blijven verder stijgen en makkelijk nog verdubbelen komende jaren. Waar zou je anders moeten blijven met je spaargeld? op een rekeining die 0.1% opbrengt int beste geval?
Er is nog veel groeipotentieel de komende jaren dus je weet waar naartoe met je spaargeld...
Er is nog veel groeipotentieel de komende jaren dus je weet waar naartoe met je spaargeld...
Aan dit tempo zitten we met een verdubbeling tegen eind 2022. En daarna gaat het pas echt snel: tegen eind 2023 een vervierdubbeling, tegen eind 2024 een verzevenendubbeling.proxman schreef: ↑15 november 2021, 15:08 tuurlijk kan dit verder blijven stijgen. Zolang de cijfers stijgen en de rentes laag blijven kan de beurs rustig blijven verder stijgen en makkelijk nog verdubbelen komende jaren. Waar zou je anders moeten blijven met je spaargeld? op een rekeining die 0.1% opbrengt int beste geval?
I rest my case, aan dit tempo kan het niet blijven voortgaan
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Natuurlijk zal de beurs verder blijven stijgen. De Dow Jones is in 1896 begonnen aan 40,94 punten. Nu, 125 jaar later, staat hij op 36.000 punten. Waarom zou hij niet verder meer stijgen?
Keywords 'aan dit tempo'.
Natuurlijk zal de beurs blijven stijgen. Maar er zullen ook correcties, crashes, ... blijven komen. Ik vroeg me af, hoe lang kan de beurs *aan dit tempo* blijven stijgen, voor we zo een correctie of crash voorgeschoteld krijgen. Een groei van 5% per maand lijkt me alvast niet op lange termijn houdbaar.
-
verbanneling
- Jr. Member

- Contacteer:
Hoe lang aan dit tempo? Niet zo lang, sterke stijgingen zijn doorgaans kortstondig en worden dikwijls gevolgd door een technische correctie (winstnemingen bv). Reden om uit te stappen? Niet als je voor de langere termijn belegt, reden om even te wachten voor een volgende aankoop, ja misschien wel. Zolang er economisch niks fundamenteel verandert, niet te veel panikeren.RGiskard schreef: ↑15 november 2021, 15:24 Natuurlijk zal de beurs blijven stijgen. Maar er zullen ook correcties, crashes, ... blijven komen. Ik vroeg me af, hoe lang kan de beurs *aan dit tempo* blijven stijgen, voor we zo een correctie of crash voorgeschoteld krijgen. Een groei van 5% per maand lijkt me alvast niet op lange termijn houdbaar.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Winsten ‘vastklikken’ door tijdig je allocatie te herbalanceren, jongens en meisjes! Het is vaak tijdens de laatste dans op het feestje dat er het meeste te rapen valt.
Op een feestje wordt soms gezegd dat het de laatste dans is, op de beurs niet. Daar kan de party nog langer doorgaan dan je denkt.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Het wordt een mooie kerst. Ik laat een buche maken met “IWDA 80 🎄”.
-
jantubaman
- Full Member

- Contacteer:
Inderdaad, dan is het allemaal minder een probleemtroglodytes schreef: ↑15 november 2021, 16:08 Winsten ‘vastklikken’ door tijdig je allocatie te herbalanceren, jongens en meisjes! Het is vaak tijdens de laatste dans op het feestje dat er het meeste te rapen valt.
Als er morgen zich een 'Black Swan event' voordoet, kan de beurs morgen crashen. De beurs kan ook nog eerst maal 2 of maal 4 gaan en pas binnen 3-5 jaar crashen. Niemand weet het en als ik het wist zou ik stinkend rijk zijn (stinkend ben ik gelukkig al, dus dat is al de helft).RGiskard schreef: ↑15 november 2021, 15:24
Keywords 'aan dit tempo'.
Natuurlijk zal de beurs blijven stijgen. Maar er zullen ook correcties, crashes, ... blijven komen. Ik vroeg me af, hoe lang kan de beurs *aan dit tempo* blijven stijgen, voor we zo een correctie of crash voorgeschoteld krijgen. Een groei van 5% per maand lijkt me alvast niet op lange termijn houdbaar.
Dat de beurs niet aan 5% per maand kan blijven stijgen is evident. Het historisch gemiddelde ligt rond de 7% per jaar. Voor de rest heeft iedereen er het gokken naar, daarom dat de beurs timen ook zo moeilijk is. Een stevige crash komt vaak uit een onverwachte hoek (per definitie).
Bij het opstellen van je beleggingsstrategie is het belangrijk dat je op voorhand beslist wat je zal doen bij de verschillende mogelijke scenario's.troglodytes schreef: ↑15 november 2021, 16:08 Winsten ‘vastklikken’ door tijdig je allocatie te herbalanceren, jongens en meisjes! Het is vaak tijdens de laatste dans op het feestje dat er het meeste te rapen valt.
Wat zal je doen als de beurs traag stijgt? Wat bij stabiele markten? Wat bij een crash? Wat bij een 'black qwan' event? Wat zal je doen als de beurs 'onwaarschijnlijk' sterk stijgt.
Een eenvoudige - en zeer doeltreffende- strategie heeft 'herbalanceren' als centrale actie: bepaal de verdelingen in je portefeuille: x% voor de groei, en y% voor de stabiliteit. Als je portefeuille te veel afwijkt van die vooropgestelde verdeling dan ga verkopen uit het deel ook van de portefeuilles dat te hoog staat op bij te kopen van het goedkope gedeelte. Als je 5/25 herbalanceer banden kiest is het verbazend hoe weinig je moet herbalanceer.
Noot: de coronacrisis was een black swan event, en leidde tot een van de sterkste crashen ooit, .... Gevolgd door een even wonderbaarlijk herstel.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Achteraf bekeken had ik toch weer de perfecte timing al kreeg ik verwijten van alle kanten naar mijn hoofd geslingerd .NTO schreef: ↑7 april 2020, 17:25OK, ik heb genoteerd dat ik oliedom ben. Maar gelieve jouw oordeel eind 2020 opnieuw in overweging te nemen.lop schreef: ↑7 april 2020, 16:23 Beurs loopt altijd voor , cijfers 3 de en 4 de kwartaal zullen geschiedenis is gaan als beste ooit . Let op mijn woorden .En als iedereen wakker komt zitten we in een wereld met de laagste rentevoeten ooit , wat een verdere opvering van de markten betekend . Dat is mijn voorspelling . Nieuwe recordhoogtes tegen volgend jaar . En wie spreekt van -60% is oliedom denk eens logisch na ,
En in juni 2021 nog eens, als we dan nog lager staanMaar dat zal het laagste punt zijn, vanwaar we de rit naar boven opnieuw kunnen aanvatten
![]()
Nu zou ik zeggen uw in dekken volailiteit zakken door lage beta stocks .
Bedrijven met hoge schuldgraad zullen door de inflatie beter presteren zoek deze die de kosten wel kunnen doorrekenen zoals telecom , banksector , voedsel verwerking , vastgoed , ed
Obligaties zijn en blijven nutteloos dus iemand die wil her balanceren zoals BH74 long zegt doet dit beter niet naar traditionele obligaties .
Doe je dit wel kies je gegarandeerd voor verlies na inflatie en uw risico zal niet dalen maar juist stijgen . Beleggen = logica
Als we zo voortdoen moogt ge er IWDA 90 of IWDA 100 op zetten.troglodytes schreef: ↑15 november 2021, 16:21 Het wordt een mooie kerst. Ik laat een buche maken met “IWDA 80”.
Wat maakt een correctie van 20 of 30% nog uit als je al op 60% winst staat ?