De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De correctie lijkt (intraday) een feit - als je MSCI world (IWDA) als referentie neemt - the top was 79,98 Euro, en vandaag ging het fonds onder de 71,98 Euro
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nee, sommige aankoop koersen die ik vorig jaar had vooropgesteld, zijn wel al geraakt of komen er dichtbij. Bijvoorbeeld Equinix aan 680 dollar of Sofina aan 350 euro. Nu zal ik Sofina overwegen als het nog eens 75-100 euro zakt.
In verwacht nog erger. FED is nog steeds van plan om dit jaar al een deel van het gratis geld terug uit de economie te trekken.
De hele toestand met Rusland. Als het daadwerkelijk tot een oorlog tussen Amerika/Europa tegen Rusland komt, zie ik de beursen nog verder wegzakken. Als China zich dan nog eens gaat bemoeien is het helemaal compleet.
Voor inflatie en stijgende rente hebben ik minder schrik, die lijken mij al lang in de koersen te zijn verwerkt.
Ik ga er vanuit dat we komende maanden bezig zijn aan een salami crash.
Het enigste wat ik nu zou overwegen is silver/goud-ETF of fysiek. Nu duidelijk is dat bitcoin niet beschermd tegen inflatie en onrust zie ik een deel overgaan in edelmetalen.
Laatst gewijzigd door Denfi op 24 januari 2022, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga (dankzij deze daling) op 1 februari moeten kopen, want mijn storting van februari zal mijn assetallocatie over het randje duwen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als we de YTD koers nemen van IWDA staat de etf -9,22% (ZPRG -1,47%), ik denk dat het einde nog niet in zicht is maar ik het spijtig genoeg géén glazen bol.
-
- Full Member
- Contacteer: