De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Vix richting 40, wel goed tegen verkoudheid.
-
- VIP member
- Contacteer:
Je moet wel ooit stoppen met bijkopen… Anders kan je heel veel verliezen (Fortis, l&h,…).pukkie007 schreef: ↑24 januari 2022, 18:30 Je kan je aankoop-koersdoelen wel wat naar onder bijschaven, maar hou je er dan wel aan.
Daalt 'jouw' aandeel 20% en zou je bijkopen bij -10%, koop dan bij -20%. Desnoods met kleinere bedragen. Salami-aankopen...
Wel niet simpel om nieuwe koersdoelen te bepalen, laat daarom ook genoeg ruimte tussen de aankoopschijven. 5% vind ik bvb veel te weinig. Zeker in de huidige markt.
Da's wat IWDA gedaan heeft. Maar volgens bolero is het +0%
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Met salami-aankopen bedoelde ik dan ook niet dat je de hele worst moet aankopen.
Ontex, ABI, J&J, Gilead en Unilever kocht ik bvb max 2 schijfjes bij vorige dalingen.
Ontex, ABI, J&J, Gilead en Unilever kocht ik bvb max 2 schijfjes bij vorige dalingen.
-4,08%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nu heeft Bolero het door voor IWDA, maar EMIM is nu +0%.
Toffe avond voor hun IT'ers
Toffe avond voor hun IT'ers
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Ik ben ook benieuwd of het bij deze kleine correctie blijft of dat we effectief serieuze dalingen gaan krijgen van de indexen
Ondertussen ging bitcoin vandaag -50% tov de top van een paar maand geleden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
[quote=Tarbo post_id=536891 time=1643048221 user_id=56945]
Ik ben ook benieuwd of het bij deze kleine correctie blijft of dat we effectief serieuze dalingen gaan krijgen van de indexen
[/quote
De durvers kopen nu of nog speculeren op verdere koersdalingen
[/quote
De durvers kopen nu of nog speculeren op verdere koersdalingen
Spectaculair herstel op Wall Street: alle indexen terug in het groen. Het is een topdag voor de Amerikaanse beurzen.
Morgen de Europese beurzen opnieuw +3% dan ... rollercoaster!
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Met de FED-meeting morgen en overmorgen weet je dat iedereen die wil verkopen dat de voorbije handelsdagen gedaan heeft, en dus zijn de bulls weer aan zet gekomen. Sell the rumour, buy the news... Indien er uit die meeting geen negatieve verrassingen komen (en wellicht zal dat ook niet gebeuren), dan gaan we groene dagen tegemoet. Hoe jammer dat ook is.
Trouwens, deze namiddag kopten hln.be en vrtnieuws.be dat de beurzen "bloedrood" kleuren. Dan weet je dat de bodem bereikt is Hopelijk is het een voorlopige bodem... (allez, IK hoop dat toch)
Trouwens, deze namiddag kopten hln.be en vrtnieuws.be dat de beurzen "bloedrood" kleuren. Dan weet je dat de bodem bereikt is Hopelijk is het een voorlopige bodem... (allez, IK hoop dat toch)
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Toeval of niet. Net nadat Dan Miles op CNBC sprak, gingen de beurzen terug hoger..
https://www.cnbc.com/2022/01/24/tech-fu ... ounce.html
https://seekingalpha.com/news/3790924-s ... -selective
https://www.cnbc.com/2022/01/24/tech-fu ... ounce.html
https://seekingalpha.com/news/3790924-s ... -selective
The fund manager specifically highlighted Google (NASDAQ:GOOG)(NASDAQ:GOOGL) and Facebook (NASDAQ:FB), calling them examples of firms "that make lots of money, lots of profits, that are market-share leaders that are profitable today."
Mja, het meeste is ondertussen al terug hersteld tegen het einde van de handelsdag
Dus Europa zal morgen ook wel positief openen
Ik ben er vandaag met ongeveer -1% vanaf gekomen bij sluiting, maar het stond ook wel wat lager doorheen de dag
Dus Europa zal morgen ook wel positief openen
Ik ben er vandaag met ongeveer -1% vanaf gekomen bij sluiting, maar het stond ook wel wat lager doorheen de dag