De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
LU0056508442
Blackrock Global Funds - World Technology Fund A2
Staan 20% lager! Hier kan je op paar maanden 20%winst maken.
Zitten 23% onder nominale stijging.
Kopen!
Blackrock Global Funds - World Technology Fund A2
Staan 20% lager! Hier kan je op paar maanden 20%winst maken.
Zitten 23% onder nominale stijging.
Kopen!
Voorlopig heb ik genoeg van technologiefondsen, in meerdere betekenissen.
US70614W1009
Peleton Interactive Inc - NASDAQ:PTON
Staan 82% lager! Hier kan je op paar maanden 82%winst maken.
Kopen!
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Stel aandeel X noteert vandaag 10.000 euro het zakt 80% dus 2000 euro nog over. Aandeel moet al terug maal 5 gaan om terug break even te draaien.
Maar voor zo een superbelegger als jij zal dit we kinderspel zijn he om dat in grote winsten om te toveren.
Inderdaad ... Je ligt van de swings best niet wakker. En wat de marktpijs van je huis is controleer je ook niet elke dag om het met de woorden van Warren Buffett te zeggen.
Maar stock x heb je aangekocht voor €1000, 1 week later crasht het met 80% naar €200. Ik koop op die moment voor €1000. 1 jaar later noteert stock x 100% hoger dan voor de crash.
Jij hebt €2000 en ik heb €10000 ... 5 x meer dan jij en ik zal altijd 5 x meer hebben Insignificant verschil of niet?
Is gewoon een reken-voorbeeld ... wil niet zeggen dat ik hierop aan het wachten ben!
Maar stock x heb je aangekocht voor €1000, 1 week later crasht het met 80% naar €200. Ik koop op die moment voor €1000. 1 jaar later noteert stock x 100% hoger dan voor de crash.
Jij hebt €2000 en ik heb €10000 ... 5 x meer dan jij en ik zal altijd 5 x meer hebben Insignificant verschil of niet?
Is gewoon een reken-voorbeeld ... wil niet zeggen dat ik hierop aan het wachten ben!
Lop,je hebt soms een arrogante kant wat ik niet erg vind(ik heb dit soms ook). Maar veralgemeen niet direct je aannames.
Ik ben helemaal niet in paniek. Ik verwacht al van november 2021 dat er een daling komt in 2022. Dit heb ik in december ook op het forum gezet. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar dit is mijn overtuiging dus zie ik geen enkel reden om nu te kopen.
De aandelen die ik heb verkoop ik niet,of er moet iets fundamenteel misgaan met het bedrijf in kwestie.
Ik ga er vanuit dat de koers verder zakt in een salami crash dus wacht ik nog met aankopen.Amerikaanse beurzen staan trouwens weer in het rood.
Nabeurs Q2 earnings van Microsoft
Morgen nabeurs FY earnings van Tesla
Hopelijk valt er iets tegen
Vandaag nog een beetje SAP, Caleres en Forrester bijgekocht.
Morgen nabeurs FY earnings van Tesla
Hopelijk valt er iets tegen
Vandaag nog een beetje SAP, Caleres en Forrester bijgekocht.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Ach ik kan lop best pruimen. Liever iemand die rechtuit is dan een achterbakse.Denfi schreef: ↑25 januari 2022, 17:14Lop,je hebt soms een arrogante kant wat ik niet erg vind(ik heb dit soms ook). Maar veralgemeen niet direct je aannames.
Ik ben helemaal niet in paniek. Ik verwacht al van november 2021 dat er een daling komt in 2022. Dit heb ik in december ook op het forum gezet. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar dit is mijn overtuiging dus zie ik geen enkel reden om nu te kopen.
De aandelen die ik heb verkoop ik niet,of er moet iets fundamenteel misgaan met het bedrijf in kwestie.
Ik ga er vanuit dat de koers verder zakt in een salami crash dus wacht ik nog met aankopen.Amerikaanse beurzen staan trouwens weer in het rood.
In paniek ben ik ook niet hoor, allesbehalve zelfs. Ik heb niets verkocht. Gezien ik uitsluitend in dividend aandelen zit en ze minstens 10 jaar bij hou vind ik dergelijke correcties of zelfs een crash niet zo erg. Komt op termijn wel goed.
Ach ja, volgens het heerschap is er geen alternatief, dus zal alles naar boven vliegen.
En als je het aandeel nu aan 5.000 had gekocht, dan had je op 10.000 dus 100%. Na de daling van 80% is de 100% winst veranderd in 60% verlies.
Je moet al ergens 400% op hebben zodat een daling van 80% je niet in het rood duwt.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
- Hero Member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat houd je tegen bij die 2 bedrijven als ik vragen mag?
Blijkbaar, want komt me in PM lastigvallen:
'T leven zou toch schoon zijn als we allemaal wat vriendelijker met elkaar omgaan.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Agnetha lijkt me niet direct de naam voor een heerschap, maar alles kan tegenwoordig