De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Welkom in 2022
Ik ben benieuwd of amerika vandaag weer de bocht gaat inzetten om positief te eindigen vandaag.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
De verliezen worden al veel kleiner.
Lijkt momenteel wat positiever maar morgen belangrijk FED dagje. Ook nog grote jongens met earnings komende dagen... IWDA is toch al hersteld
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
@Yaris: maakt niet uit wat USA nu doet. Morgen FED-dag. Dan eens kijken. Houdt een mens wel wakker! Ik vind het eigenlijk best geestig zo. Vorig jaar was oersaai. (Mijn portefeuille staat wel op -4,27% YTD lol :-)
Het zal interessant zijn te zien wat er morgen na 20.00 u gebeurt wanneer de Fed haar rentebesluit bekendmaakt.
Awel makker, je hebt gelijk, dit is veel entertainender.troglodytes schreef: ↑25 januari 2022, 20:01 @Yaris: maakt niet uit wat USA nu doet. Morgen FED-dag. Dan eens kijken. Houdt een mens wel wakker! Ik vind het eigenlijk best geestig zo. Vorig jaar was oersaai. (Mijn portefeuille staat wel op -4,27% YTD lol :-)
En als het van die 'lol' niet was, dan was je er in geslaagd me te doen denken dat je B7H4 was. Geslaagde mop.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
IWDA staat rond de 72, 1 maand geleden 79.
Ik vraag me af het het moment is om bij te kopen.
In maart 2020 heb ik een fonds bijgekocht na 10% daling (net op de knik van de dalende curve in maart 2020).
Daar heb ik een mooie zaak gedaan, maar ik had een nog veel betere zaak gedaan als ik een week later bijgekocht had, toen was het nog eens 20-30% lager.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Beiden zijn absolute topbedrijven waar het moeilijk is om zelfs maar iets te vinden, echter zijn beiden duur in aankoop - sterke bedrijven maar ook hoge verwachtingen, kopen op een zwak moment is wenselijkAristobuddha schreef: ↑25 januari 2022, 19:28
Wat houd je tegen bij die 2 bedrijven als ik vragen mag?
Microsoft earnings zijn er.
Beats expectations -> 5% eraf.
Beats expectations -> 5% eraf.
Als je de signalen had gezien zou je al lang voordien ingegrepen hebben .
Hoe lang zeg ik al niet dump groeiaandelen en koop waarde in de plaats .
Denk dat dit al een 4 tal maanden zal zijn .
Mijn portfolio die 100% aandelen is heeft een YTD van -1,14% .
En op 1 maand +0,07%
Kun je zelfs geen daling noemen .
Mijn voorbeeld portefuille staat op -1.58%
Als je teveel betaald voor aandelen is het normaal dat je in de klappen deelt .
Koop nooit aandelen aan die handelen met een premie .
Zoek deze die handelen met een korting en veilig zijn .
Dan moet je niet zitten bibberen bij een daling .
Denk dat iedereen eens goed moet nadenken over de 1 ste regel van beleggen .
Aankooporder van Silgan Holdings afgegaan op 40,8$. Nu hebben we terug 3 (!) aandelen in de wallet zitten.
Veel verkocht, dus hoopje munitie liggen ( dat niet perse op moet).
Voorts jeukt het om enkele Duitse Real Estate obli's met fikse korting en zeer korte looptijd op te kopen. Het zijn niet allemaal Adlers, nietwaar?
Veel verkocht, dus hoopje munitie liggen ( dat niet perse op moet).
Voorts jeukt het om enkele Duitse Real Estate obli's met fikse korting en zeer korte looptijd op te kopen. Het zijn niet allemaal Adlers, nietwaar?
Wie op het verkeerde moment is ingestapt deelt in de prijzen. Eind vorig jaar (na oktober) was zo'n moment en ik zal het geweten hebben.
Dat heeft weinig te maken met beursintellect en inzicht.
Timing is toeval en geen 'kunst', gemengd met een heel klein beetje berekening. Niet voor een beginneling want die wil niet met een portefeuille cash beginnen.
edit :
Divi schreef: ↑18 januari 2022, 09:32
Waarom net nu Unilever?
In mijn eigen portefeuille stond Unilever gisteren op dik +8 procent.
Best renderend aandeel dat ik heb.
Het slechtst renderend aandeel is ASML holding op -17 procent. Daar is de bodem van het vat precies nog niet bereikt.
Moet ik daar uit afleiden dat ASML een zeepbel geworden was ?
Dat heeft weinig te maken met beursintellect en inzicht.
Timing is toeval en geen 'kunst', gemengd met een heel klein beetje berekening. Niet voor een beginneling want die wil niet met een portefeuille cash beginnen.
edit :
Divi schreef: ↑18 januari 2022, 09:32
Waarom net nu Unilever?
In mijn eigen portefeuille stond Unilever gisteren op dik +8 procent.
Best renderend aandeel dat ik heb.
Het slechtst renderend aandeel is ASML holding op -17 procent. Daar is de bodem van het vat precies nog niet bereikt.
Moet ik daar uit afleiden dat ASML een zeepbel geworden was ?
Laatst gewijzigd door Lelleken op 26 januari 2022, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkeerde moment... Als niet alles in groei zit en je hebt nog iets achter de hand zal het waarschijnlijk wel meevallen denk ik.