De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De VS zijn de de meest imperialistische mogendheid ter wereld. Alle interventies die ze gedaan hebben sedert WO II waren in hun eigen belang, niet voor democratie of vrijheid.
Je hebt een gelijk met je statement.
Corrigeer me als ik mis ben, maar ken je een land dat wel interventies of handelingen deed in het algemene belang of politieke druk deed in het algemene belang.
Koop Bpost vandaag als je geld wil verdienen op beurs staan veel te laag ,cijfers morgen zullen bijzonder goed zijn denk ik.Yaris schreef: ↑23 februari 2022, 09:30 Ik betwijfel of de VS nog wel een oorlog tegen een vastberaden tegenstander kunnen winnen. Irak was nog gemakkelijk omdat ze Sadam Hoessein daar liever kwijt dan rijk waren. Maar 20 jaar Afghanistan is in een debacle geëindigd ondanks alle miljarden die ze gespendeerd hebben en hun superieure militaire technologie.
Maar het eigen belang kan soms samengaan met het algemene belang. Is er iemand die niet vindt dat de interventie tijdens WO2 in het algemene belang was?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
WO2, algemeen belang
Maar de US is pas op 7 december 1941 in de WOII betrokken geraakt met het bombardement van Japan op Pearl Harbor.
Check de andere geo-politieke gebeurtenissen maar eens: https://businessam.be/hoe-beleggen-bij- ... chiedenis/
Klopt. Zij stellen hun eigen belang gelijk met het 'Algemeen Belang'.
De VS had er ook geen probleem mee beslissingen van de VN veiligheidsraad naast zich neer te leggen om Irak binnen te vallen. Het is jammer dat er zo'n ongenuanceerd beeld is (VS= goed, Rusland = slecht). "Ja maar Rusland valt een land binnen", oké, en hoeveel keer hebben de VS dit al gedaan? Ik keur niet goed wat Putin nu doet. Maar ik kom toch een beetje kriegel van die volgzaamheid naar de VS toe.
... in tegenstelling tot de Russen die al hun interventies steeds uit "vredelievende" overwegingen doen ...
![Afro O0](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/afro.gif)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Heb ik iets gemist? Heeft de VS Rusland aangevallen vannacht of zo? Oef neen, het zijn enkel de Russen die Oekraïne zijn binnengevallen. Vervang VS door Rusland en je kan het meeste van je tekst behouden. Ik help alvast een handje ...Yaris schreef: ↑23 februari 2022, 09:30 Ik betwijfel of de VS nog wel een oorlog tegen een vastberaden tegenstander kunnen winnen. Irak was nog gemakkelijk omdat ze Sadam Hoessein daar liever kwijt dan rijk waren. Maar 20 jaar Afghanistan is in een debacle geëindigd ondanks alle miljarden die ze gespendeerd hebben en hun superieure militaire technologie.
Ik betwijfel of Rusland nog wel een oorlog tegen een vastberaden tegenstander (Oekraïne) kan winnen. De annexatie van de Krim was nog gemakkelijk omdat daar veel uitgeweken Russen zich gevestigd hadden. Maar de 10 jaar oorlog in Afghanistan (1979-89) was in een debacle geëindigd ondanks alle miljarden die ze gespendeerd hebben en hun superieure militaire technologie. Idem voor de 2 Tsjetseense oorlogen trouwens ...
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Sinds hun afgang in voornoemde gebieden hebben ze wel hun leger gemoderniseerd. Heel veel officieren ontslagen en het leger meer professioneel gemaakt. Ik vind helaas de link naar het artikel niet meer.VincentVega schreef: ↑23 februari 2022, 11:29
Heb ik iets gemist? Heeft de VS Rusland aangevallen vannacht of zo? Oef neen, het zijn enkel de Russen die Oekraïne zijn binnengevallen. Vervang VS door Rusland en je kan het meeste van je tekst behouden. Ik help alvast een handje ...
Ik betwijfel of Rusland nog wel een oorlog tegen een vastberaden tegenstander (Oekraïne) kan winnen. De annexatie van de Krim was nog gemakkelijk omdat daar veel uitgeweken Russen zich gevestigd hadden. Maar de 10 jaar oorlog in Afghanistan (1979-89) was in een debacle geëindigd ondanks alle miljarden die ze gespendeerd hebben en hun superieure militaire technologie. Idem voor de 2 Tsjetseense oorlogen trouwens ...
Misschien kan het hier eens terug over de beurs gaan? Er is al een apart topic over de situatie in Oekraïne.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk ... al wordt de beurs momenteel ook wel overheerst door wat er zich in Oekraïne afspeelt.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
OK dan, op algemene aanvraag een bericht over de beurs: het is grappig dat gisteren iedereen verwachtte dat de beurzen zwaar onderuit zouden gaan en dat ze het vandaag zo goed doen.
-
- Verbannen Gebruiker
Neen hoor. Dat is perfect normaal: bij een salamicrash zijn er groene en rode dagen.
2 jaar later is 50% weg, zonder de inflatie erbij te rekenen. Als er 15% inflatie is in die 2 jaar (zeer realistisch heden ten dage) dan blijft 50% maal 85% over. Dat is 42,5% die nog overblijft. Bijna 60% is foetsie.
Ik verwacht niet dat de salamicrash twee jaar gaat duren. De Russen gaan niet aan de grens met Oekraïne blijven staan en de beurzen gaan niet blijven bibberen voor de inflatie en de Fed. Ofwel komt er in één keer een zware correctie ofwel gaat alles zich terug herstellen.VLblokpate schreef: ↑23 februari 2022, 12:51 bij een salamicrash zijn er groene en rode dagen. 2 jaar later is 50% weg