De Beurs vandaag
TIP
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Dit zou nog wel eens de grootste vijand van Poetin kunnen worden ... ontevreden Russische beursmiljonairs.
Al ruim 100 miljard euro "verdampt" ... met dank aan Poetin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
door Yaris » Gisteren 20:38
Divi schreef: ↑Gisteren 19:58
Manipulatie ten voete uit.
Leg eens uit hoe iemand een markt kan manipuleren waar voor miljarden aan transacties gedaan worden.
Is je het niet opgevallen ? Een mooi staaltje van hoe je paniek moet indammen op financiele markten!
Biden die komt vertellen dat de oorlog niet lang gaat duren.(Voor de goeie verstaander,wij doen niks en binnen de kortste keren is Oekraine van de Russen.)
Centrale bankiers hebben hoogstwaarschijnlijk ook geld in de markten geduwd om te ondersteunen.(Zullen we nog wel te weten komen)
Vreemd dat de hele wereld "den bompa" zomaar gelooft. Zijn uitspraken over het Afghaanse leger en de taliban zaten er nochthans ver naast!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Geen bewijzen, alleen insinuaties ...Divi schreef: ↑25 februari 2022, 16:25door Yaris » Gisteren 20:38
Divi schreef: ↑Gisteren 19:58
Manipulatie ten voete uit.
Leg eens uit hoe iemand een markt kan manipuleren waar voor miljarden aan transacties gedaan worden.
Is je het niet opgevallen ? Een mooi staaltje van hoe je paniek moet indammen op financiele markten!
Biden die komt vertellen dat de oorlog niet lang gaat duren.(Voor de goeie verstaander,wij doen niks en binnen de kortste keren is Oekraine van de Russen.)
Centrale bankiers hebben hoogstwaarschijnlijk ook geld in de markten geduwd om te ondersteunen.(Zullen we nog wel te weten komen)
Vreemd dat de hele wereld "den bompa" zomaar gelooft. Zijn uitspraken over het Afghaanse leger en de taliban zaten er nochthans ver naast!
Ontevreden? Ik neem aan dat de belangrijkste oligarchen wel op de hoogte waren van de nakende gebeurtenissen. Men heeft nu goedkoop kunnen zijn greep op diverse ondernemingen versterken.VincentVega schreef: ↑25 februari 2022, 15:54 Dit zou nog wel eens de grootste vijand van Poetin kunnen worden ... ontevreden Russische beursmiljonairs.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wie laag aankoopt ... moet eerst en vooral voldoende geld hebben om bij te kopen.Gudrun schreef: ↑25 februari 2022, 16:53Ontevreden? Ik neem aan dat de belangrijkste oligarchen wel op de hoogte waren van de nakende gebeurtenissen. Men heeft nu goedkoop kunnen zijn greep op diverse ondernemingen versterken.VincentVega schreef: ↑25 februari 2022, 15:54 Dit zou nog wel eens de grootste vijand van Poetin kunnen worden ... ontevreden Russische beursmiljonairs.
En hij moet vooral iemand vinden die aan dezelfde prijs zijn aandelen wil verkopen. Anders gezegd: er hebben dus veel aandeleneigenaars (Gazprom, Rosneft, Sberbank ...) hun aandelen met zware verliezen verkocht, -100 miljard euro.
Het is ook nog af te wachten wacht de gevolgen gaan zijn van de economische sancties . Russen vluchten ook van de Roebel naar veilige haven zoals Dollars, Yen en Zw. Frank.
Ze doen er alles aan om de markten te ondersteunen!Geen bewijzen, alleen insinuaties ...
Moet je deze van vandaag hebben?
De ECB laat bij monde van Yannis Stournaras(één van de beleidsmakers) weten,dat ze het best verder doen met het opkopen van staatsobligaties om de gevolgen van de invasie in Oekraine te temperen.Vind ook dat er geen einddatum mag vooropgesteld worden om het opkoopprogramma te stoppen.
Denk jij ,nu echt dat hij dat per toeval vandaag komt zeggen? Of dat zo een uitspraak al vooraf niet met de top doorsproken is?
Uiteindelijk sloten de aandelen vandaag zo'n 3% hoger, en staan ze terug waar ze de week begonnen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Stijging van mijn volledige pf is vandaag +3.36 en USA is nog verder aan het klimmen. Ik hoop af te sluiten op +4 procent vandaag.
Min of meer.
Alles donkergroen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Heeft de beurs eens een goede dag, moet weer iemand de pret komen bederven.