De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Daarom investeer ik principieel nooit in bankaandelen...
Je zal het zien, als er met 1 willekeurig land iets gebeurd, dan zullen elke banken ALTIJD een betrokkenheid hebben, sommige meer of minder, maar het risico van bankaandelen is gewoon te groot, je moet de risico's van quasi elk land ter wereld in rekening brengen...
Het maakt niet uit of een bank een kantoor heeft ofzo, dat is weinig relevant, via hun investeringen zitten ze in de praktijk in elk land.
Banken zijn allemaal te mondiaal en te verbonden geworden, waardoor ik de sector mijd.
Je moet ook niet vergeten: de incidenten wegen op de groei, waardoor de centrale banken minder geneigd zijn de rente te verhogen, wat ook weer op de banken weegt
Je zal het zien, als er met 1 willekeurig land iets gebeurd, dan zullen elke banken ALTIJD een betrokkenheid hebben, sommige meer of minder, maar het risico van bankaandelen is gewoon te groot, je moet de risico's van quasi elk land ter wereld in rekening brengen...
Het maakt niet uit of een bank een kantoor heeft ofzo, dat is weinig relevant, via hun investeringen zitten ze in de praktijk in elk land.
Banken zijn allemaal te mondiaal en te verbonden geworden, waardoor ik de sector mijd.
Je moet ook niet vergeten: de incidenten wegen op de groei, waardoor de centrale banken minder geneigd zijn de rente te verhogen, wat ook weer op de banken weegt
-
Gebruikersnaam2
- Jr. Member

- Contacteer:
Misschien wel, maar daar heb je er meestal wel zicht op waar ze net actief zijn, bij banken vind ik dat veel minder transparantGebruikersnaam2 schreef: ↑1 maart 2022, 16:37Is dat niet zo voor nagenoeg alle grote bedrijven die beursgenoteerd zijn ?
Als je in 2020 ook OZK bank gekocht stond je nu op 155% rendement .Aerolla schreef: ↑1 maart 2022, 16:20 Daarom investeer ik principieel nooit in bankaandelen...
Al is het vandaag gezakt met meer dan 4% wat maakt dit uit
Mijn 13000€ dat ik heb geïnvesteerd is vandaag nog altijd meer dan 33000€ waard
En het dividend groeit met 14% elk jaar
Op mijn aankoopprijs zit ik al met bijna 6,5% dividendrendement dat is 3.86% netto die groeit aan 14% op jaarbasis .
Met een payout ratio van 26% is dit dan ook nog super veilig
Binnen 5 jaar is dit voor mij een netto rendement van boven de 7%
Je moet weten wat je koopt en wanneer maar dat is met alle aandelen zo .
Nu bankaandelen kopen voor de hogere verwachte winsten door de stijgende rente is gewoonweg dom je bent te laat zit al allemaal in de prijs verrekend
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Russische roebel vandaag 7% gezakt tov USD. Een voorbode van de Russische economische ramp die eraan komt. Het principe van goedkope munt is goed voor export, zal hier niet opgaan.
Heel benieuwd of Russische beurs morgen open gaat. Ik gok op niet.
Russische beurs is heel de week al gesloten dus dat is morgen ookVLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 17:28 Russische roebel vandaag 7% gezakt tov USD. Een voorbode van de Russische economische ramp die eraan komt. Het principe van goedkope munt is goed voor export, zal hier niet opgaan.
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

lop schreef: ↑1 maart 2022, 17:44Russische beurs is heel de week al gesloten dus dat is morgen ookVLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 17:28 Russische roebel vandaag 7% gezakt tov USD. Een voorbode van de Russische economische ramp die eraan komt. Het principe van goedkope munt is goed voor export, zal hier niet opgaan.
Heel benieuwd of Russische beurs morgen open gaat. Ik gok op niet.![]()
Gisteren morgen hebben ze geïnformeerd dat ze gisteren niet op het normale uur zouden opengaan. Na een paar uur hebben ze laten weten dat ze maandag de hele dag zouden gesloten zijn en dat ze deze morgen zouden laten weten wanneer ze open zouden gaan.
Deze morgen hebben ze laten weten dat ze vandaag gesloten zijn en morgen gaan informeren over de opening
Aandelenbeurs Moskou blijft gesloten door onrust op Russische financiële markt. De aandelenbeurs in Moskou blijft in ieder geval tot 5 maart dicht, vanwege de onrust op de Russische financiële markten door de oorlog in Oekraïne. Dat heeft de Russische Centrale Bank maandag laten weten .VLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 17:51je doet weer een lopke
Gisteren morgen hebben ze geïnformeerd dat ze gisteren niet op het normale uur zouden opengaan. Na een paar uur hebben ze laten weten dat ze maandag de hele dag zouden gesloten zijn en dat ze deze morgen zouden laten weten wanneer ze open zouden gaan.
Deze morgen hebben ze laten weten dat ze vandaag gesloten zijn en morgen gaan informeren over de opening
Blijkbaar weet ik dan meer dan jij zeker
Wie zal het weten wie nu koopt kan ook gelukkige zijn over enkele jarenlop schreef: ↑1 maart 2022, 16:40Als je in 2020 ook OZK bank gekocht stond je nu op 155% rendement .Aerolla schreef: ↑1 maart 2022, 16:20 Daarom investeer ik principieel nooit in bankaandelen...
Al is het vandaag gezakt met meer dan 4% wat maakt dit uit![]()
Op mijn aankoopprijs zit ik al met bijna 6,5% dividendrendement dat is 3.86% netto die groeit aan 14% op jaarbasis .
Nu bankaandelen kopen voor de hogere verwachte winsten door de stijgende rente is gewoonweg dom je bent te laat zit al allemaal in de prijs verrekend
Denk dat dit zeer waarschijnlijk is al kan je een tijdje met verlies zittenSam321 schreef: ↑1 maart 2022, 18:22Wie zal het weten wie nu koopt kan ook gelukkige zijn over enkele jarenlop schreef: ↑1 maart 2022, 16:40
Als je in 2020 ook OZK bank gekocht stond je nu op 155% rendement .
Al is het vandaag gezakt met meer dan 4% wat maakt dit uit![]()
Aandelen moet je zoiezo op lange termijn zien en met geld dat je niet onmiddellijk nodig hebt.
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Meer wel, maar niets ervan klopt.lop schreef: ↑1 maart 2022, 18:20Aandelenbeurs Moskou blijft gesloten door onrust op Russische financiële markt. De aandelenbeurs in Moskou blijft in ieder geval tot 5 maart dicht, vanwege de onrust op de Russische financiële markten door de oorlog in Oekraïne. Dat heeft de Russische Centrale Bank maandag laten weten .
Blijkbaar weet ik dan meer dan jij zeker![]()
Feb 28 (Reuters) - Trading on Moscow Exchange's stock and derivatives sections will remain close on Tuesday, the Russian central bank said on Monday, extending the suspension of trading amid a full-blown financial crisis triggered by Western sanctions.
The central bank said it will inform about future Moscow Exchange (MOEX.MM) operations before 0600 GMT on Wednesday.
Nieuws van 28 febVLblokpate schreef: ↑1 maart 2022, 18:36Meer wel, maar niets ervan klopt.lop schreef: ↑1 maart 2022, 18:20
Aandelenbeurs Moskou blijft gesloten door onrust op Russische financiële markt. De aandelenbeurs in Moskou blijft in ieder geval tot 5 maart dicht, vanwege de onrust op de Russische financiële markten door de oorlog in Oekraïne. Dat heeft de Russische Centrale Bank maandag laten weten .
Blijkbaar weet ik dan meer dan jij zeker![]()
Feb 28 (Reuters) - Trading on Moscow Exchange's stock and derivatives sections will remain close on Tuesday, the Russian central bank said on Monday, extending the suspension of trading amid a full-blown financial crisis triggered by Western sanctions.
The central bank said it will inform about future Moscow Exchange (MOEX.MM) operations before 0600 GMT on Wednesday.
Van 5 minuten geleden MICEX-index = valuta gesloten tot en met vrijdag , en de RTS-index voor onbepaalde tijd .
Zelfs brokers hebben al bericht uitgestuurd dat de handel is stopgezet tot nader order .