De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Bankaandelen kunnen een hedge vormen tegen inflatie. Dat lijkt iedereen al vergeten te zijn tov vorige week.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Blijkbaar is dit nog niet het geval voor de sabelslijpers van dit forum. Alsof ze denken dat hun mening ergens toe doet!
amai, je moest er deze ochtend precies snel bij zijn om te kopen...
beurs is alweer volledig hersteld...
beurs is alweer volledig hersteld...
Als het snel wil gaan, dan gaat het snel. AEX van -4,60% vanochtend naar groen. Bel20 ook maar nipt rood afgesloten maar kwam ook van -6%.
Als het conflict in Oekraïne stopt, krijgen we een V-herstel.
Ik heb indruk dat het deze week is dat je moet toeslaan, daling voor bankaandelen gaat ook niet blijven duren
-
- Verbannen Gebruiker
Morgen heb je al een nieuwe kans: s&p 500 staat nu al op -2%.
Maar de echte kansen komen later nog: nu dalen de koersen nog niet veel omdat er veel beleggers zijn die denken dat de bodem bereikt is en dus kopen
Tja we zullen zien is moeilijk in te zien wanneer je moet happen kan te vroeg zijn maar kan ook te laat zijn , kan ook ergens tussen de twee liggenVLblokpate schreef: ↑7 maart 2022, 18:12Morgen heb je al een nieuwe kans: s&p 500 staat nu al op -2%.
Maar de echte kansen komen later nog: nu dalen de koersen nog niet veel omdat er veel beleggers zijn die denken dat de bodem bereikt is en dus kopen
Of de strategie van nu al een mandje kopen en als het toch nog 10% verder wegzakt bij te kopen? Als je kijkt naar sommige bankaandelen dan staan ze al richting +30% in het rood. Begrijp mij niet verkeerd. Zit met dezelfde vraag en wellicht niet de enige.
Niemand kan die vraag beantwoorden. Om het probleem van timing op te lossen: negeer het. Koop op regelmatige basis (bvb wekelijks, maandelijks, per kwartaal, jaarlijks,...), en houd geen enkele rekening met de marktomstandigheden.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
True that. Heb zowel de strategie dat ik bij m'n vaste aandelen bij koop indien ze x percentage zakken en dan maandelijks een forfaitair bedrag. Ben nog maar een paar jaar bezig maar dit blijkt voor mij een goede mindset te zijn. In het begin werd ik er nerveus van alle schommelingen. Het is ook geld dat ik niet meteen nodig heb, dus dat scheelt ook veel denk ik.
Buy the invasion, they said… S&P -3% Nasdaq -4%. Bijna weer niveau van de invasion.
-
- Verbannen Gebruiker
Eurostoxx 50 futures: -3%
iemand al short gegaan ?
tracker op eurostoxx ofzo
tracker op eurostoxx ofzo
-
- Full Member
- Contacteer:
Short gaan als strategie om je verlies te beperken kan je zeker gebruiken maar niet alleen om op verdere daling te hopen. Onderschat ook de kosten niet.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
-
- Verbannen Gebruiker
De inflatie was nog niet hoog genoeg. De oorlog doet er al een schep bovenop.
En nu zal de EU er nog een schep bovenop doen.
(Bloomberg) -- Stocks in Europe gained and the euro strengthened after a report that European Union is considering joint bond sales to finance energy and defense spending as the bloc copes with the fallout from Russia’s invasion of Ukraine. European bonds declined.
En nu zal de EU er nog een schep bovenop doen.
(Bloomberg) -- Stocks in Europe gained and the euro strengthened after a report that European Union is considering joint bond sales to finance energy and defense spending as the bloc copes with the fallout from Russia’s invasion of Ukraine. European bonds declined.