De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Toch vrij veel mensen op dit forum die "sceptisch" blijven over de groene cijfers de laatste week en het nieuws dat er positieve berichtgeving in het nieuws verschijnt die het sentiment toch zwaar beïnvloed bij de modale investeerder. Begrijp mij niet verkeerd. Ik begrijp en respecteer de conservatieve houding. Maar sommige aandelen hebben toch al een mooie sprong voorwaarts gemaakt Zelf lig ik er niet wakker van en DCA iedere 2 weken in een vaste portefeuille.
PS: ik ben een beginneling in het vak en probeer het beter te begrijpen, verbeter mij gerust met jullie visie.
PS: ik ben een beginneling in het vak en probeer het beter te begrijpen, verbeter mij gerust met jullie visie.
Ook hier grote verbazing op de lauwe reactie van de beurzen op een oorlog met een nucleaire wereldmacht in het spel....
Ik ga dan ook mee in de mening, met wat enkele forumleden hier schrijven. Het TINA aspect speelt en de "buy the dip" mentaliteit zit er bij vele beleggers diep in.
Dit maakt er de beurzen ,niet echt veiliger op voor de toekomst...
Ik ga dan ook mee in de mening, met wat enkele forumleden hier schrijven. Het TINA aspect speelt en de "buy the dip" mentaliteit zit er bij vele beleggers diep in.
Dit maakt er de beurzen ,niet echt veiliger op voor de toekomst...
Zo dachten ze ook in 2007. Koersen konden alleen maar stijgen...We zullen komende maanden wel merken of dit een gelijkaardige situatie is. Het lijkt mij handig om toch iets van cash achter te houden.Het zou mij niet verbazen dat grote partijen de koers opblazen,zodat ze nog aan een mooie prijs kunnen verkopen.bryanv schreef: ↑30 maart 2022, 07:47 Toch vrij veel mensen op dit forum die "sceptisch" blijven over de groene cijfers de laatste week en het nieuws dat er positieve berichtgeving in het nieuws verschijnt die het sentiment toch zwaar beïnvloed bij de modale investeerder. Begrijp mij niet verkeerd. Ik begrijp en respecteer de conservatieve houding. Maar sommige aandelen hebben toch al een mooie sprong voorwaarts gemaakt Zelf lig ik er niet wakker van en DCA iedere 2 weken in een vaste portefeuille.
Rustig blijven in alles en niet overanalyseren.Denfi schreef: ↑30 maart 2022, 12:32Zo dachten ze ook in 2007. Koersen konden alleen maar stijgen...We zullen komende maanden wel merken of dit een gelijkaardige situatie is. Het lijkt mij handig om toch iets van cash achter te houden.Het zou mij niet verbazen dat grote partijen de koers opblazen,zodat ze nog aan een mooie prijs kunnen verkopen.bryanv schreef: ↑30 maart 2022, 07:47 Toch vrij veel mensen op dit forum die "sceptisch" blijven over de groene cijfers de laatste week en het nieuws dat er positieve berichtgeving in het nieuws verschijnt die het sentiment toch zwaar beïnvloed bij de modale investeerder. Begrijp mij niet verkeerd. Ik begrijp en respecteer de conservatieve houding. Maar sommige aandelen hebben toch al een mooie sprong voorwaarts gemaakt Zelf lig ik er niet wakker van en DCA iedere 2 weken in een vaste portefeuille.
Constant vergelijken met andere crisissen heeft weinig zin.
Aandelen op lange termijn bekijken en alleen doen met geld dat je zoiezo niet onmiddellijk nodig hebt.
Genoeg cash achter de hand houden zou ik wel doen maar toch blijven kijken naar potentieel en kansen op markt
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bpost geeft renteloze lening van 500€ aan werknemers die het lastig hebben met de levensduurte. In Frankrijk wil men lage maar ook middeninkomens 'voedselbonnen' geven. etc etc
Op wat rekenen de markten eigenlijk? Het snel verdwijnen van Poetin, terugdraaien van de maatregelen en een forse daling van de grondstoffenmarkten en bijhorende inflatie?
Hoe zal de koopkracht anders overeind blijven, laat staan de marges en bedrijfswinsten?
Het zijn op z'n zachts gezegd boeiende tijden.
Op wat rekenen de markten eigenlijk? Het snel verdwijnen van Poetin, terugdraaien van de maatregelen en een forse daling van de grondstoffenmarkten en bijhorende inflatie?
Hoe zal de koopkracht anders overeind blijven, laat staan de marges en bedrijfswinsten?
-
- Hero Member
- Contacteer:
De vraag die ik mij stel: iedereen geeft véél meer uit aan noodzakelijk producten, diensten - geld kan niet zomaar in rook opgaan, bepaalde bedrijven gaan hun marges en bedrijfswinsten letterlijk drie keer door het dak zien gaan, men gaat bonussen uitkeren die nooit zijn gezien ... aan een zeer select gezelschap weliswaar.doorwinterd schreef: ↑30 maart 2022, 15:06
Niet om vervelend te doen, maar niet alles komt uit Rusland. Om wereldgebied stelt Rusland niet zoveel voor buiten fossiele brandstoffen en graan. Van dat eerste willen we af, en dat gaat nu alleen maar versneller (zoals ook in 2008 het zaadje is geplant en waarom we nu zoveel zonne en wind energie hebben). Van dat 2de, graan zouden we beter voor onze gezondheid wat minder gebruiken die oorlog kan nog lange tijd duren, maar kan ook binnen 2-3 weken al helemaal van de baan zijn. De tijd zal het uitwijzen. In ieder geval zou ik het niet realistisch vinden dat de beurzen wereldwijd daardoor 30% in de min zouden staan.
Lees deze link eens om wat inzicht in de Russische economie te krijgen:
https://threadreaderapp.com/thread/1501 ... 96388.html
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 46989.htmlGalactic schreef: ↑30 maart 2022, 15:27 Niet om vervelend te doen, maar niet alles komt uit Rusland. Om wereldgebied stelt Rusland niet zoveel voor buiten fossiele brandstoffen en graan. Van dat eerste willen we af, en dat gaat nu alleen maar versneller (zoals ook in 2008 het zaadje is geplant en waarom we nu zoveel zonne en wind energie hebben). Van dat 2de, graan zouden we beter voor onze gezondheid wat minder gebruiken die oorlog kan nog lange tijd duren, maar kan ook binnen 2-3 weken al helemaal van de baan zijn. De tijd zal het uitwijzen. In ieder geval zou ik het niet realistisch vinden dat de beurzen wereldwijd daardoor 30% in de min zouden staan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Fascinerend. Bedankt voor de link.reteiP schreef: ↑30 maart 2022, 16:07 Lees deze link eens om wat inzicht in de Russische economie te krijgen:
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Beetje een vreemde redenering: een wiel is een klein onderdeel van een wagen maar zonder is de inzetbaarheid nihil. Het is ook op wereldvlak voldoende om door ogenschijnlijk kleine ingrepen de boel grondig op zijn kop te zetten.
Opvallende daler in Londen deze namiddag:
S4Capital, het digital marketing bureau dat Sir Martin Sorrell in 2018 oprichtte, ging 35% lager, na het volgende nieuws:
"S4 Capital plc (SFOR.L) announces that at 2:30pm today (30 March 2022) our
auditors, PwC informed us that they were unable to complete the work
necessary for S4 Capital to release the Preliminary Statement tomorrow
morning.
As a result, the Company will release its Preliminary Results for 2021 as soon
as PwC have completed their work. The Company believes that the results for
2021 remain within the range of market expectations and continued to trade
strongly in the first two months of 2022."
De publicatie was normaal al voorzien voor 18 maart, maar moest uitgesteld worden naar 31 maart omdat PwC door Omikron niet voldoende personeel had, vooral in Nederland, om de review tijdig uit te voeren. Nederland is overigens de thuisbasis van Media.Monks, het operationele bedrijf/merk van S4Capital. Bij de melding vandaag is geen reden opgegeven voor het nieuwe uitstel.
Financial Times: One analyst, who declined to be named, said it was unusual for an auditor to let a company know it would not sign off its results the evening before a planned release. “It clearly sounds very suspicious, but it could be a minor thing — we just don’t know,” the analyst said.
Ik volg het aandeel al een tijdje maar voor een instap was het gewoon te duur. Na de koersval van vandaag wordt de waardering aantrekkelijk, al ga ik bij een herstel morgen niet achter de koers hollen.
S4Capital, het digital marketing bureau dat Sir Martin Sorrell in 2018 oprichtte, ging 35% lager, na het volgende nieuws:
"S4 Capital plc (SFOR.L) announces that at 2:30pm today (30 March 2022) our
auditors, PwC informed us that they were unable to complete the work
necessary for S4 Capital to release the Preliminary Statement tomorrow
morning.
As a result, the Company will release its Preliminary Results for 2021 as soon
as PwC have completed their work. The Company believes that the results for
2021 remain within the range of market expectations and continued to trade
strongly in the first two months of 2022."
De publicatie was normaal al voorzien voor 18 maart, maar moest uitgesteld worden naar 31 maart omdat PwC door Omikron niet voldoende personeel had, vooral in Nederland, om de review tijdig uit te voeren. Nederland is overigens de thuisbasis van Media.Monks, het operationele bedrijf/merk van S4Capital. Bij de melding vandaag is geen reden opgegeven voor het nieuwe uitstel.
Financial Times: One analyst, who declined to be named, said it was unusual for an auditor to let a company know it would not sign off its results the evening before a planned release. “It clearly sounds very suspicious, but it could be a minor thing — we just don’t know,” the analyst said.
Ik volg het aandeel al een tijdje maar voor een instap was het gewoon te duur. Na de koersval van vandaag wordt de waardering aantrekkelijk, al ga ik bij een herstel morgen niet achter de koers hollen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Zeer domme redenering zelfs zonder Rusland zijn fossiele brandstoffen kan de economie wereldwijd niet groeien .contextbinder schreef: ↑30 maart 2022, 19:33Beetje een vreemde redenering: een wiel is een klein onderdeel van een wagen maar zonder is de inzetbaarheid nihil. Het is ook op wereldvlak voldoende om door ogenschijnlijk kleine ingrepen de boel grondig op zijn kop te zetten.
Wij hebben veel meer die olie nodig dan Rusland onze Euro's .
Meer groei is meer energie nodig en niemand kan Rusland zijn plaats innemen .
De OPEC zegt zijn capaciteit te verhogen met 400000 vaten per maand maar in werkelijkheid is er nauwelijks een verhoging ze hebben simpelweg de installaties niet hiervoor.
Kortweg de economie kan momenteel niet zonder Rusland en dit zal de eerste 10 jaar niet veranderen .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
't Is maar naar *welke* cijfers iemand kijkt hé ...