De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik voel me toch beter met 100% cash momenteel. Gisteren mijn 6000ste euro voor dit jaar uitgegeven. 1 week later dan viorig jaar.
Excuus, Het was niet persoonlijk op iemand bedoelt,zeker niet !!!!
En inderdaad het gaat mijn geen zier aan waar mensen hun geld vandaan halen. Daar heb je alle gelijk in .
Het was in het algemeen bedoelt.
Je hebt toch ook meegelezen de afgelopen maanden/jaren ?? De teneur was hier toch: Cash ? Weet jij hoeveel winst je hebt laten liggen? Nu zie ik (een deel hiervan) volop aankopen posten.
Vind jij dat nu zo vreemd dat iemand dat opmerkt.
Nogmaals het slaat niet op u of trogo. Ik weet zelfs niet wat jullie mening over cash aanhouden is !
En inderdaad het gaat mijn geen zier aan waar mensen hun geld vandaan halen. Daar heb je alle gelijk in .
Je hebt toch ook meegelezen de afgelopen maanden/jaren ?? De teneur was hier toch: Cash ? Weet jij hoeveel winst je hebt laten liggen? Nu zie ik (een deel hiervan) volop aankopen posten.
Nogmaals het slaat niet op u of trogo. Ik weet zelfs niet wat jullie mening over cash aanhouden is !
De P is al goed gezakt, binnenkort maken bedrijven een lagere E bekend en kan P nog wat lagertroglodytes schreef: ↑14 juni 2022, 06:46 De PE's beginnen toch wel wat redelijker te worden:
https://www.yardeni.com/pub/stockmktperatio.pdf
Niet persoonlijk bedoelD? Zo las ik het niet.Divi schreef: ↑14 juni 2022, 17:09 Excuus, Het was niet persoonlijk op iemand bedoelt,zeker niet !!!!
Het zou je sieren wanneer je in plaats van mensen -die je van haar noch pluimen kent- de grond in te proberen boren wat nuttige bijdragen levert. Of je stil houdt. En dit bij uitbreiding niet alleen naar jou op dit forum.
Wat is trouwens jouw strategie, nu de beurzen wat zakken?
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Zie mijn voorbeeldportefeuille met dividendaandelen.
En nog een keer,excuus, ik vind het erg dat je een geliefde verloren hebt.
En nog een keer,excuus, ik vind het erg dat je een geliefde verloren hebt.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik voel me niet beledigd of aangesproken. No problem.
Je kan mijn posts van vorig jaar terug bekijken: ik zat toen op een enorme berg cash (meer dan 60% van mijn liquide middelen). Deze heb ik langzaam 'geactiveerd' maar ik ben gestopt toen de koersen overdreven hoog werden (ergens rond okt-nov 2021, dacht ik). Nu ben ik de geplande aankopen (maandelijks) aan het verder zetten. Nog een half jaar DCA te gaan en dan is mijn asset allocatie zoals ik die zou willen: 75/25
In het boek van Wintermans staat deze techniek ook beschreven. Kort: minderen of stoppen met bijkopen bij té hoge PE's. Aankopen versnellen (of zelfs all in gaan) bij lagere PE's. Simpel.
PS: In mijn 'fun' gedeelte (nouja) van mijn portfolio heb ik een spectaculair verlies gemaakt van 100%. Leve crypto! Veel centjes verloren. High risk, (very) high loss. Met dank aan Invictus, dat intussen in vereffening is.
PS: Ik ben het ook beu om voortdurend bezig te zijn met aankopen stoppen, aanpassen of herbeginnen. Geeft veel stress. Ik wil aan mijn allocatie geraken en dan slechts 1x per jaar inloggen om een herallocatie te doen.
Je kan mijn posts van vorig jaar terug bekijken: ik zat toen op een enorme berg cash (meer dan 60% van mijn liquide middelen). Deze heb ik langzaam 'geactiveerd' maar ik ben gestopt toen de koersen overdreven hoog werden (ergens rond okt-nov 2021, dacht ik). Nu ben ik de geplande aankopen (maandelijks) aan het verder zetten. Nog een half jaar DCA te gaan en dan is mijn asset allocatie zoals ik die zou willen: 75/25
In het boek van Wintermans staat deze techniek ook beschreven. Kort: minderen of stoppen met bijkopen bij té hoge PE's. Aankopen versnellen (of zelfs all in gaan) bij lagere PE's. Simpel.
PS: In mijn 'fun' gedeelte (nouja) van mijn portfolio heb ik een spectaculair verlies gemaakt van 100%. Leve crypto! Veel centjes verloren. High risk, (very) high loss. Met dank aan Invictus, dat intussen in vereffening is.
PS: Ik ben het ook beu om voortdurend bezig te zijn met aankopen stoppen, aanpassen of herbeginnen. Geeft veel stress. Ik wil aan mijn allocatie geraken en dan slechts 1x per jaar inloggen om een herallocatie te doen.
-
- Verbannen Gebruiker
Belgische OLO 10 jaar heeft zopas de grens van de 2,5% overschreden. Rond Nieuwjaar was het 0%.
US 10 jaar nadert de 3,5% met rasse schreden.
Bonds tuimelen dus verder naar beneden. Hypothecaire leningen gaan mee verder omhoog.
Spaarboekjes niet. Waarom zouden banken meer geven? Ze hebben meer dan cash genoeg. De harde wet van de economie.
US 10 jaar nadert de 3,5% met rasse schreden.
Bonds tuimelen dus verder naar beneden. Hypothecaire leningen gaan mee verder omhoog.
Spaarboekjes niet. Waarom zouden banken meer geven? Ze hebben meer dan cash genoeg. De harde wet van de economie.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik speelde met de gedachte om te lenen voor een verbouwing maar met deze nieuwe rentes… Ik ga het gewoon cash betalen, denk ik.
Veel te vroeg om bij te kopen. Met al wat hedendaags speelt, sentiment is veel te slecht.
Ik bouw cash op en behoudt vertrouwen in huidige portefeuille. Eens dat men op het vlak van de oorlog nog eens overweegt om rond tafel te gaan zitten zal ik ook eventuele handelingen overwegen.
Ik bouw cash op en behoudt vertrouwen in huidige portefeuille. Eens dat men op het vlak van de oorlog nog eens overweegt om rond tafel te gaan zitten zal ik ook eventuele handelingen overwegen.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Niet erg slim dat je nu al start met kopen.Boompie schreef: ↑14 juni 2022, 16:51Fijn dat je oordeelt zonder de context te kennen. Bijzonder genuanceerd ook, trouwens.Divi schreef: ↑14 juni 2022, 16:46 Vreemd,mensen die hier jaaaren aan een stuk verkondigen om periodiek te beleggen,absoluut niet de markt te timen.
Cash zowat het slechtste is om aan te houden met deze inflatie.....
Blijken nu plots bij deze correctie PAKKEN cash te bezitten ?
Of zijn de suikernonkels en suikertantes van de spaargidsers plots bij hopen doodgevallen?
Inderdaad: een recent overlijden in de familie. Iemand die ik veel liever niet had verloren.
Blij dat je bijna kon scoren?? Wat een rotsfeer hier bij momenten! Wat hebben zo'n opmerkingen in godsnaam nog met beleggen te maken?? Een aantal mensen hier kennen werkelijk geen schaamte.
Daarnaast ben ik inderdaad al vele jaren tegen een vast ritme vers geld aan het beleggen. En ik zou het zonder enige twijfel meteen opnieuw doen. Veel liever dat dan vogelpik spelen.
Je zou beter verkopen nu.
Ik vind de opmerking van Divi trouwens meer dan gepast.
Niets mis mee.
Maar, toch, mijn deelneming.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Beter verkopen nu?
Dat is wat iedereen ook zéker meende te weten de eerste maanden na 23 maart 2020. “Veel te vroeg! Het wordt nog veel erger! Dead cat bounce!” Ik heb ernaar geluisterd toen en ben pas beginnen verder aankopen in september (DCA onnodig gestopt dus! Grrr). Veel te laat natuurlijk.
Rule no1 in beleggen: Nobody knows anything.
Rule no2: JUST KEEP BUYING.
Dat is wat iedereen ook zéker meende te weten de eerste maanden na 23 maart 2020. “Veel te vroeg! Het wordt nog veel erger! Dead cat bounce!” Ik heb ernaar geluisterd toen en ben pas beginnen verder aankopen in september (DCA onnodig gestopt dus! Grrr). Veel te laat natuurlijk.
Laatst gewijzigd door troglodytes op 14 juni 2022, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie heeft die regels opgesteld denk je?troglodytes schreef: ↑14 juni 2022, 22:08 Beter verkopen nu?
Dat is wat iedereen ook zéker meende te weten de eerste maanden na 23 maart 2020. “Veel te vroeg! Het wordt nog veel erger! Dead cat bounce!” Ik heb ernaar geluisterd toen en ben pas beginnen aankopen in september. Veel te laat natuurlijk.
Hoe is het nog met je crypto?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb geen crypto meer. All gone with the wind. It was fun while it lasted.
Die regels gelden niet voor gokken en crypto, laat dat duidelijk zijn. ;-)
Just keep buying is overigens de titel van een nieuw boek: https://www.amazon.nl/Just-Keep-Buying- ... 203&sr=8-1
Die regels gelden niet voor gokken en crypto, laat dat duidelijk zijn. ;-)
Just keep buying is overigens de titel van een nieuw boek: https://www.amazon.nl/Just-Keep-Buying- ... 203&sr=8-1
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Rule no1 misschien toch weltroglodytes schreef: ↑14 juni 2022, 22:19 Die regels gelden niet voor gokken en crypto, laat dat duidelijk zijn. ;-)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 14 juni 2022, 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.